"У столичному Театрі оперети угорсько-український концерт відбувся з подвійним аншлагом"

Олег ЛИСТОПАД
13 травня 2014

Кажете, футбольні фанати затяті? То ви фанів оперети просто не бачили. Дві тоненькі, як билиночки, дівчини, стоячи за моїм кріслом, після кожного із 27 номерів так кричали «Браво!», що той вереск в мене у вухах і досі. Стояли вони тому, що ні вільних крісел, ні навіть приставних стільців у залі Театру оперети на вечорі «Кальман. Король Оперети!» — не було. Як сказав мені в кулуарах художній керівник Національної оперети Богдан Струтинський, «Кальман» продався увесь». Такий же, до речі, аншлаг був і на інших семи попередніх спецпроектах, організованих цього сезону театром. Хтось може сказати, що негоже оцінювати мистецтво гривнею. Але, як на мене, наповнення зали театру — то підтвердження продюсерського таланту керівництва і висока оцінка творчому колективу.

Це добре розуміють у всьому світі. Недарма один зі співорганізаторів «кальманівського» проекту директор з маркетингу та реклами Будапештського театру оперети і мюзиклу Андраш Сзентпетері миттєво видав у відповідь на запитання «УК» цифри комерційної складової діяльності свого закладу. «На вистави за сезон приходить до 500 тисяч глядачів, наповнюваність — десь 95%, у репертуарі — 25 творів, вистав за сезон — 400, а квитки коштують 5—50 євро». 

Струтинського, до речі, ці цифри не збентежили. Коли я запитав, як почувається наш театр, він упевнено відповів, що готовий конкурувати: вистав за сезон десь 420, у репертуарі — 30 творів. А щодо відвідуваності, то трохи важче привабити глядачів на «відкатані» спектаклі, та й то тільки тому, що час такий буремний.

Повертаючись до Кальмана, треба зазначити, що міжнародний проект Національної оперети та Будапештського театру відбувся за підтримки Посольства Угорщини в Україні. Адже Імре Кальман, хоч і промандрував усе життя чужими столицями, народився, здобув освіту і написав свою першу оперету саме в Угорщині.

Богдан Струтинський, говорячи про Кальмана, не скупиться на емоції: «Не?перевершеність і велич композитора пов’язані з геніальним відчуттям драматургії. Усі його твори звучать мов на лезі ножа. Від його музики слухача кидає із вогню в холод, із світла в темряву, від щирої радості до безмежного відчаю. У цій музиці відчувається навіть поворот голови персонажа, адже всі му?зичні фрази продиктовані не словом, а внутрішнім станом, емоціями, психологічним поштовхом — композитор майже ніколи не писав на готові вірші, а його арії підтекстовувалися значно пізніше».

У любові до творчості композитора зізнався й український міністр культури. Відкриваючи вечір, Євген Нищук сказав: «Кальмана недарма називають королем чардашу. Це відчуваю своїм серцем — серцем людини, яка народилася у близькому до Угорщини Прикарпатті. Шалено люблю його музику. А щодо власне проекту, то дуже високо його оцінюю. Саме мистецтво і «зшиває» народи».

Вокалісти, хор, балет та оркестр Національної оперети, а також артисти Будапештського театру були в доброму гуморі. Глядачі гаряче аплодували як уже давно відомим номерам із «Сільви», «Баядери», «Фіалки Монмартру», «Маріци», «Голландочки», так і прем’єрним — арії Палі Рача з «Цигана-прем’єра», номеру-сюрпризу з оперети «Герцогиня з Чикаго» та іншим.

А де, спитаєте, критика? А ось: Палі Рач співає про свої пониклі вуса і втому від життя, хоч обличчя виконавця — заслуженого артиста України Сергія Авдєєва — ретельно виголене. Та й сам він має вигляд дуже доглянутого і молодого чоловіка. Недоробочок!

Скільки не намагався, проте іншої критики не знайшов. Не вірите? Тоді приходьте в оперету самі. Тільки не баріться, бо квитки, приміром «на Кальмана», було продано за місяць до концерту. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua