ПЛАНИ. За словами голови Укравтодору Євгена Прусенка, ямковий ремонт на дорогах державного значення буде завершено до кінця травня, на шляхах місцевого значення — до кінця червня. Станом на 20 травня вже відремонтовано 2,9 млн кв. м, з яких 2,4 млн кв. м доріг державного значення (98% ремонту) і 0,5 млн кв. м —  місцевого  (37%).  

Масштабність робіт очільник Укравтодору пов’язує з примхами  цьогорічної зими, внаслідок чого обсяг пошкоджень дорожнього полотна збільшився вдвічі порівняно з минулим роком (до 4,6 млн кв. м).  А також зі збільшенням навантажень. Більшість доріг, які сьогодні в експлуатації, розраховані на навантаження 6 тонн на вісь, а нині вони зросли вдвічі.

  — Щоб привести вітчизняні шляхи у нормальний стан, — наголосив Євген Прусенко, — треба років десять щорічно вкладати по 40—50 млрд гривень.  Проблему частково спробують розв’язати, передавши дороги місцевого значення разом з фінансуванням у підпорядкування місцевої влади. Мовляв, у регіонах ліпше знають, що передусім треба робити. І якщо викладатимуть гроші на утримання шляхів з власного бюджету, то й до їхнього збереження інакше ставитимуться.

Чи справді такий крок змінить ситуацію на краще, сказати важко. Адже нині саме через брак коштів у державному бюджеті пробуксовує ремонт шляхів (для цих цілей виділено всього 3,2 млрд грн замість необхідних 5,1 млрд ). Грошей нема навіть у державній скарбниці, то де їм узятися в місцевій?

Тож, можливо, варто пошукати інші джерела фінансування? Приміром, увести плату за користування якісними дорогами.  Такого варіанту Євген Прусенко не відкидає. Якщо так станеться, то плата не перевищуватиме середньоєвропейську: 3,5 — 3,8 євроцента за кілометр для легкових авто та 12—15 євроцентів — для вантажних.

Наразі ж для найшвидшого усунення ямковості щодня на дорогах працює понад 500 бригад робітників, які вже ліквідували ямковість на 2942 тис. кв. м. Що ж до будівництва нових доріг, то передусім планують реалізувати розпочаті масштабні проекти. Серед них — спорудження автомагістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі, обходів м. Дніпропетровська, Донецька, Дунаївців — Хмельницька область, Знам’янка — Кіровоградська область, Лубни — Полтавська область, Рені — Одеська область, Сімферополя, Севастополя, с. Ракошине — Закарпатська область, розбудова ділянок автомобільних доріг за маршрутами: Дніпропетровськ — Донецьк — Луганськ, Херсон — Миколаїв,  Херсон — Джанкой — Сімферополь, Вінниця — Умань — Знам’янка, Знам’янка — Дніпропетровськ, Житомир — Чернівці, Дніпропетровськ — Миколаїв та інші. Про прокладання нових шляхів доведеться забути до кращих часів.