"Укравтодор зобов’язується закінчити ямковий ремонт доріг до завершення наступного місяця"

Лариса ДАЦЮК
22 травня 2013

ПЛАНИ. За словами голови Укравтодору Євгена Прусенка, ямковий ремонт на дорогах державного значення буде завершено до кінця травня, на шляхах місцевого значення — до кінця червня. Станом на 20 травня вже відремонтовано 2,9 млн кв. м, з яких 2,4 млн кв. м доріг державного значення (98% ремонту) і 0,5 млн кв. м —  місцевого  (37%).  

Масштабність робіт очільник Укравтодору пов’язує з примхами  цьогорічної зими, внаслідок чого обсяг пошкоджень дорожнього полотна збільшився вдвічі порівняно з минулим роком (до 4,6 млн кв. м).  А також зі збільшенням навантажень. Більшість доріг, які сьогодні в експлуатації, розраховані на навантаження 6 тонн на вісь, а нині вони зросли вдвічі.

  — Щоб привести вітчизняні шляхи у нормальний стан, — наголосив Євген Прусенко, — треба років десять щорічно вкладати по 40—50 млрд гривень.  Проблему частково спробують розв’язати, передавши дороги місцевого значення разом з фінансуванням у підпорядкування місцевої влади. Мовляв, у регіонах ліпше знають, що передусім треба робити. І якщо викладатимуть гроші на утримання шляхів з власного бюджету, то й до їхнього збереження інакше ставитимуться.

Чи справді такий крок змінить ситуацію на краще, сказати важко. Адже нині саме через брак коштів у державному бюджеті пробуксовує ремонт шляхів (для цих цілей виділено всього 3,2 млрд грн замість необхідних 5,1 млрд ). Грошей нема навіть у державній скарбниці, то де їм узятися в місцевій?

Тож, можливо, варто пошукати інші джерела фінансування? Приміром, увести плату за користування якісними дорогами.  Такого варіанту Євген Прусенко не відкидає. Якщо так станеться, то плата не перевищуватиме середньоєвропейську: 3,5 — 3,8 євроцента за кілометр для легкових авто та 12—15 євроцентів — для вантажних.

Наразі ж для найшвидшого усунення ямковості щодня на дорогах працює понад 500 бригад робітників, які вже ліквідували ямковість на 2942 тис. кв. м. Що ж до будівництва нових доріг, то передусім планують реалізувати розпочаті масштабні проекти. Серед них — спорудження автомагістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі, обходів м. Дніпропетровська, Донецька, Дунаївців — Хмельницька область, Знам’янка — Кіровоградська область, Лубни — Полтавська область, Рені — Одеська область, Сімферополя, Севастополя, с. Ракошине — Закарпатська область, розбудова ділянок автомобільних доріг за маршрутами: Дніпропетровськ — Донецьк — Луганськ, Херсон — Миколаїв,  Херсон — Джанкой — Сімферополь, Вінниця — Умань — Знам’янка, Знам’янка — Дніпропетровськ, Житомир — Чернівці, Дніпропетровськ — Миколаїв та інші. Про прокладання нових шляхів доведеться забути до кращих часів.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua