"Укрпошта пришвидше реєстрацію нерухомості"

СПРОЩЕННЯ ПРОЦЕДУР
13 лютого 2014

Лора ВОВК
для «Урядового кур’єра»

З 12 лютого, відповідно до постанови Кабінету Міністрів №868, набувають чинності нові правила реєстрації нерухомості в Україні. Так розпочав урядовий брифінг голова Державної реєстраційної служби Дмитро Ворона. Він довів до відома журналістів, що відтепер українці зможуть реєструвати нерухомість через пошту, засвідчивши свій підпис у нотаріуса. Загалом розробляли ці нові правила за трьома напрямами: прозорість, комфорт, надійність.

«Ми поставили собі завдання зробити Укрдержреєстр сервісною службою. І добре виконали його, — наголосив Дмитро Ворона. — Світовий банк у рейтингу Doing Business (щодо надання послуг реєстрації на нерухоме майно) підвищив Україну до 61 місця. Цього року, переконаний, ми увійдемо до першої півсотні країн у цьому рейтингу».

Серед головних нововведень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно посадовець назвав можливість подавати документи поштою, спрощену процедуру реєстрації похідних речових прав (наприклад прав оренди чи іпотеки) на земельні ділянки. До речі, штат Укрдержреєстру розширився на 120 осіб. Він працюватиме у сільській місцевості — займатиметься питаннями реєстрації договорів, пов’язаних з орендою.

Запроваджено й процедуру видачі свідоцтва про право власності замість зіпсованих державних актів на землю. Щодо цього питання Дмитро Ворона конкретизував: «Якщо власник нерухомого майна втратив державний акт на право власності на земельну ділянку або свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що їх видавали органи місцевого самоврядування, або відповідні документи було зіпсовано, то він може отримати свідоцтво про право власності в органі державної реєстрації прав. Для цього потрібні копія документа, завірена органом, який його видав, і оголошення про втрату в місцевій пресі».

Окрім цього, вдосконалено процедуру державної реєстрації права комунальної та державної власності на нерухомість, спрощено процедуру державної реєстрації права власності на кооперативну нерухомість і на інвестиційне житло (нерухомість, яка будувалася за кошти громадян і юридичних осіб). Вдосконалено й процедуру державної реєстрації припинення права власності на нерухомість та процедуру державної реєстрації права власності на реконструйовану нерухомість. Щодо останнього питання уточнено випадки подачі документів про присвоєння адреси та документа на земельну ділянку. Зокрема потрібні витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (якщо в документі, який засвідчує речове право на земельну ділянку, нема відомостей про її кадастровий номер); документ, який підтверджує право власності на об’єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; документ, який засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта.

За словами Дмитра Ворони, разом із Міністерством юстиції його відомство закупило 120 комплектів електронних систем. Апарати для автоматичної черги почнуть встановлювати вже з наступного місяця в 120 найбільших містах нашої країни. А паралельно із цим обладнанням у залах для обслуговування громадян з’являться веб-камери. «На веб-сайті Укрдержреєстру можна буде поспостерігати, як триває реєстраційна робота у 120 містах України», — додав Дмитро Ворона. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua