"Відкритість допоможе залучати інвестиції"

Ірина ПОЛІЩУК
10 квiтня 2015

«Завдяки всім впровадженим змінам щодо реєстрації бізнесу Україна зможе піднятись у рейтингу Doing Business з 76 на 12 місце, а щодо реєстрації власності – з 59 на 35 місце, — зауважила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова. — Якщо взяти за приклад Казахстан, то кожне вище місце в рейтингу може дати Україні близько 500 мільйонів доларів іноземних інвестицій».

Щодо подальшого реформування реєстраційної служби, то її функції поступово передаватимуть місцевим органам влади й нотаріусам, адже конкуренція позитивно впливає на якість надання послуг. У результаті держава залишається власником і держателем реєстрів, щоб контролювати їхній зміст. Також вона надаватиме доступ до цих реєстрів окремим новим суб’єктам і визначатиме мінімальні стандарти якості надання послуг.

«Основною метою всіх реформ, які проводять у Мін’юсті, є покращення умов отримання адміністративних послуг для громадян та бізнесу, — наголосила Наталія Севостьянова. — Реформи у державній реєстрації спрямовані не лише на те, щоб послуги надавали краще, а й щоб цей процес був комп?лексним. Для цього змінюється і підхід до роботи держапарату й системи, і самі працівники, які надають послуги громадянам. Ми оновлюємо кадровий склад міністерства, керуючись новими підходами».

Також днями Мін’юст презентував електронні онлайн-сервіси. Запропоновані нововведення дадуть змогу зареєструвати бізнес і отримати необхідні довідку, витяг або виписку на оновленому сайті Мін’юсту. Віднині цією послугою може скористатися кожен українець, витративши лише кілька хвилин і не відвідуючи державних органів.

Щодо новацій у роботі виконавчої служби, то з 1 травня цього року в Києві та Сумській області стартує пілотний проект. Очікується, що державні виконавці отримуватимуть додаткову винагороду розміром 2,5% загальної суми за повне і своєчасне виконання судових рішень.

«Державні виконавці, які братимуть участь у пілотному проекті, не будуть прив’язані до свого робочого місця, — роз’яснив заступник міністра юстиції з питань виконавчої служби Сергій Шкляр. — У них буде планшет, підключений до електронної системи. Тож прямо на місці виконавчих дій вони одразу зможуть винести необхідні постанови і подати їх куди слід. У рамках цього пілотного проекту запуститься автоматичний розподіл виконавчих проваджень на кшталт того, який зараз діє у судовій системі. Щоправда, він не поширюватиметься на дві категорії справ: виконання рішень Європейського суду з прав людини і тих, які стосуються реалізації конфіскованого майна. Адже там своя специфіка».

Ще один проект, який свого часу був пілотним, а тепер успішно діє на постійній основі, — СЕТАМ (система електронних торгів арештованим майном). Він має удосконалюватись. У Мін’юсті переконують, що їхні працівники відкриті до співпраці, тому дослухаються до порад та зауважень громадськості. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua