"Виробники чекають державних замовлень"

Оксана МАЛОЛЄТКОВА
30 грудня 2014

Не зраджуючи традиціям, нинішній надзвичайно важкий для країни і виробників рік корпорація «Еталон» завершує випуском нової моделі автобуса сімейства «Троянда». Новинку оснастили газовим двигуном, у ній поліпшені не лише екологічні (вже відповідає екологічній нормі Євро-5), а й безпекові характеристики: бак для газу розміщено на даху автобуса, що зводить до мінімуму ризик вибуху, а ще в кабіні є датчик, який просигналізує водієві у разі витоку газу.

Модель «квіткового» сімейства призначена і для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями. Заїхати в салон просто: автобус нахиляється, в ньому є паски безпеки, обмежувачі швидкості, а двері (для підвищення безпеки перевезень) блокуються.   

«Важливо, що в 2014 році, — зауважив президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко на прес-конференції в столиці, — ми зберегли колектив, модернізуємо виробництво і не даємо робітникам впадати в паніку. Ми не зупинили виробництва, хоч і скоротили його більш ніж удвічі. Тож виробили і продали 340 автобусів і 100 вантажівок. Порівняно з іншими виробниками не пасемо задніх. А ще ми не з порожніми руками приїхали з Ганноверської виставки (Німеччина), де серед 2 тисяч учасників єдині представляли Україну. Свою продукцію на виставці просували ТОВ «Український кардан» і ТОВ «Чернігівський ковальський завод».

«Ми бачимо себе на ринку ЄС, — каже директор першого Віталій Трейтяк, — і вже постачаємо автокомплектуючі на 6 європейських заводів (а загалом — на 20). Конкурентів маємо дуже серйозних, і повинні сертифікувати виробництво, адже експортуємо нині через посередника». Директор другого Віктор Тарарака зауважив, що, за підсумками виставки, ТОВ у наступному році розширюватиме свою присутність на європейському ринку. 

Як кажуть у корпорації, виставка дала результат: уже тривають переговори про постачання в Польщу, Німеччину, Туреччину, Швейцарію.

 А ще автозаводи корпорації розробили та почали виробляти чотири нові моделі навісного обладнання для вантажівок. У цей комплект входять самоскид, технічна допомога, автоцистерна для перевезення харчових продуктів, термічний фургон. Тим, кому знадобиться остання розробка, на ПрАТ «Бориспільський завод» обіцяють виконати будь-яке замовлення.

У планах корпорації на наступний рік — також випуск тролейбусів. Два вже курсує Черніговом. В «Еталоні» розраховують на державну програму щодо електротранспорту. А ось щодо програми «Шкільний автобус» мають великі сумніви через фінансовий стан держави, хоч і чекатимуть на держзамовлення. Тобто вважають, що втриматися на плаву їм допоможе і внутрішній ринок, і експорт.

«Якщо внутрішній виробник має гарантію — 50% держзамовлень (наш нинішній  показник — 25%), то легко виходити на експорт. Свою першість у світі Китай завоював саме так», — зауважив Віталій Трейтяк.  

А президент Укравтопрому Михайло Резнік вважає, що «Еталон» зі своєю вираженою інноваційною діяльністю — єдиний автовиробник, який може виходити на євроринок. І переконаний, що в умовах браку коштів на держпрограми корпорація активно братиме участь у міжнародних тендерах. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua