"З першого вересня набули чинності нові вимоги до банків щодо рекламування їхніх послуг"

2 вересня 2020

Олег ГРОМОВ,
«Урядовий кур’єр»

Першого вересня в Україні набрали чинності нові вимоги до інформації банків про їхні послуги в рекламі та на сайтах.

Передовсім, як зазначають у Нацбанку України, має з’явитися достовірна, правдива інформація щодо депозитів та кредитів на вебсайті у єдиному вигляді.

Так, банки повинні вказувати правильну річну ставку за кредитами з урахуванням усіх додаткових послуг. Приміром, послуги страхової компанії, державного реєстратора тощо. Має бути інформація щодо терміну послуги, періодичності погашення кредиту. Банкіри також повинні повідомити клієнту-кредитоотримувачу, які штрафи та пені на нього накладатимуть в тому разі, коли він невчасно розраховуватиметься за кредитом.

Рекламування послуг за кредитами та депозитами має бути максимально спрощено для візуального сприйняття. У такому рекламному повідомленні слід чітко вказувати для кредиту його реальну ставку, максимальну суму та термін погашення. Для депозиту — річна відсоткова ставка, термін вкладу, валюта та мінімальна сума.

Такі вимоги стосуються будь-якої реклами, включаючи інтернет-банери, біл-борди, телевізійну та радіорекламу.

Нацбанк України ретельно перевірятиме виконання банками нових вимог — щоденно проводитиме моніторинг вебсайтів та реклами банків.

Як зазначають у головному фінансовому регуляторі, за недотримання нових вимог щодо розкриття інформації банками, їм загрожують штрафні санкції від 50 до 800 неоподатковуваних мінімумів громадян (за кожне таке порушення).

Зазначені зміни затверджено постановою правління Національного банку України від 14 травня 2020 року №62 «Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг».

Також на вебсайтах мають запрацювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.

Дотримання банками вимог щодо розкриття інформації в рекламі та на вебсайтах контролюватиме профільний підрозділ Національного банку — Управління захисту прав споживачів фінансових послуг.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua