"За офіс на першому поверсі – 30 тис. доларів хабарів"

18 листопада 2011

ПРОБЛЕМА. Щоб відкрити магазин або офіс на першому поверсі житлового будинку в центрі Києва, доведеться заплатити до 30 тисяч доларів хабарів за переведення приміщення з житлового фонду в нежитловий, передає ТСН.

Дорога і корумпована процедура на дає нормально працювати багатьом підприємцям. Про це розповів голова ради підприємців Києва Сергій Доротич в четвер під час обговорення «Стратегії розвитку Києва».

«Я готовий показати вам документи по конкретному приміщенню, яке переведено з житлового в нежитлове, і крім офіційних платежів, було заплачено 30 тисяч доларів хабара. Інакше процедура, яка тривала три роки, ніколи не була б завершена», – сказав Доротич.

Згідно зі стратегією Київська адміністрація має намір до 2025 року повністю звільнити місто про малих архітектурних форм (МАФ) - кіосків та яток, які псують вигляд столиці. Зараз у цій сфері працює понад 50 тисяч сімей. Щоб не залишитися без роботи, підприємці вимагають від влади спрощення процедури переведення приміщень з нежитлового фонду в житловий.

Київські чиновники, з одного боку, готові піти назустріч малому бізнесу. З іншого боку, столична влада бояться втратити кошти, які надходять до бюджету від переведення приміщень у нежитлові.

За словами заступника голови КМДА Руслана Крамаренка, зараз за переведення квартири в нежитлове приміщення потрібно доплатити лише 6% різниці між пайовими внесками. За словами ж голови ради підприємців, насправді ціна питання набагато вища, оскільки «існують спеціальні фірми, які цим займаються не без участі міської влади».

«Коли ви залишаєте свої документи в дозвільному центрі, вам відразу ж передзвонюють і запитують, яким чином ви хочете їх оформляти – офіційно і довго, чи за хабарі і швидко», – розповіли в громадській організації «Правозахист».

На заяви про корупцію в органах влади Крамаренко відреагував порадою звернутися в Єдиний дозвільний центр, який нещодавно відкрили в Києві.

Проте в раді підприємців кажуть, що дрібний бізнес незадоволений роботою центру, так як багато відомств відмахуються від людей і пускають їх «по колу». Раніше для того щоб отримати дозвіл на встановлення малої архітектурної форми, підприємець повинен був узгодити документацію в 10 профільних інстанціях, що могло зайняти 1,5-2 роки.

Хоча всю роботу перевели в Єдиний дозвільний центр, влада ускладнила систему: для того щоб отримати дозвіл на МАФ, треба укласти з КП «Благоустрій» договір на моніторинг. «Схема перетворилася на викачування грошей з підприємців», – вважають власники кіосків.

Дрібні підприємці не впевнені, що в разі спрощення процедури переведення приміщень у нежитлові історія не закінчиться тим же. Як тільки влада «відпустить» перші поверхи будівель, не виключено, що ця нерухомість відразу подорожчає і залишиться такою ж недоступною для більшості дрібних торговців. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua