"Залізничники прагнуть міжнародних стандартів"

4 лютого 2014

Тетяна КИРИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»

На новий рівень стандартизації залізничної техніки рекомендує перейти заводам-виробникам Мінінфраструктури. Якщо підприємства транспортного машинобудування виготовлятимуть продукцію згідно з міжнародним стандартом залізничної промисловості IRIS (International Railway Industry Standard), це дасть їм змогу значно підвищити якість, безпечність та конкурентоспроможність вітчизняної продукції.

У прес-службі відомства повідомили, що задля ознайомлення українських виробників із цим стандартом нещодавно проведено семінар-конференцію за участю гендиректора групи IRIS пана Кауфмана. Він наголосив, що концепція нового стандарту, яким визначено базові вимоги до виробників, полягає у вдосконаленні всього логістичного процесу від виготовлення до постачання товару.

— Мінінфраструктури зацікавлене, щоб українські заводи відповідали міжнародним вимогам і постачали нашим залізницям високоякісну техніку, — наголосив заступник міністра інфраструктури Володимир Корнієнко. — І хоч рішення щодо участі у сертифікації за згаданим стандартом підприємство-виробник прийматиме самостійно, переходити на цю систему варто ще й заради конкурентоспроможності вітчизняної залізничної продукції на ринках країн Європи та Митного союзу. 

Якщо  українські виробники пристануть на цю пропозицію, у впровадженні євростандарту братимуть участь сертифікаційні центри Мінінфраструктури. За словами директора департаменту безпеки Миколи Горбаха, найкомпетентніший у цій сфері Дніпропетровський орган сертифікації залізничного транспорту. Саме це держпідприємство візьме на себе консультативну підтримку тих виробників, які вирішать отримати сертифікат IRIS. Він же вестиме реєстр таких виробників, а також проводитиме моніторинг організацій, що можуть допомогти у розробленні та впровадженні  стандарту у виробництво.

Укрзалізниця як партнер вітчизняних виробників техніки вже готова до роботи за стандартом IRIS. Фахівці служби аудиту Державної адміністрації залізничного транспорту пройшли навчання у Брюсселі. Вони можуть визначати відповідність продукції стандарту за вимірювальними показниками під час експлуатаційно-приймального контролю. Окрім того, Укрзалізниця проводитиме технічні аудити за системою IRIS, мета яких — вказати на вади ще в процесі виробництва. Щоправда, аби повністю сформувати в Україні систему сертифікації за стандартом IRIS, необхідно  півтора-два роки.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua