"Зміни в Податковому кодексі: стимули чи тиск?"

Катерина МАЦЕГОРА
26 грудня 2014

Четверговий сесійний день не виправдав сподівань Кабінету Міністрів. Народні обранці почали розглядати та ухвалювати у першому читанні деякі з норм бюджетного та податкового законодавства, однак не приховували негативного ставлення щодо певних документів. Допоки Голова Верховної Ради Володимир Гройсман оголошував про створення у парламенті 8 міжфракційних депутатських об’єднань, було спокійно. Закон «Про внесення змін до Закону України «Про Раду національної безпеки і оборони» (щодо вдосконалення координації і контролю у сфері національної безпеки і оборони) 253 народні обранці підтримали лише після внесення поправок.

За основу та в цілому 321 голосом «за» ухвалено ще й постанову про звернення Верховної Ради України до міжнародних організацій та міжпарламентських асамблей щодо звільнення української льотчиці та народного депутата України VIII скликання Надії Савченко.

Коли народні обранці перейшли до пакета урядових реформ, з вуст Володимира Гройсмана нечасто лунало: «Прийнято у першому читанні». «Треба почати працювати — не на телевізійну камеру, а на результат. Це лише прийняття документів у першому читанні. Роботу в комітетах слід зробити публічною», — звернувся до парламентаріїв спікер ВР.

Так, за основу й за скороченою процедурою (так домовлено розглядати всі питання, пов’язані з ухваленням Державного бюджету) парламент ухвалив: проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин); про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи); про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням; про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХІІ Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року; про внесення змін до Митного кодексу України (щодо стабілізації платіжного балансу). 232 голосами ухвалено проект закону про заходи щодо стабілізації платіжного балансу (передбачає тимчасове, строком на 12 місяців, введення імпортних мит на 100 товарних груп і дає змогу збільшити доходи бюджету на 17,6 мільярда гривень).

Народні обранці остаточно підтримали лише два закони: «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо деяких питань відшкодування державою шкоди)» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо деяких питань відшкодування державою шкоди)».

На доопрацювання після палких дискусій 257 парламентаріїв повернули законопроект про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України. Уряд має добу, щоб прописати інші умови для стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики.

Того дня найдовше виступав із трибуни перший заступник міністра фінансів Ігор Уманський, який розповів про зміни до бюджетного законодавства. Блок податкових реформ, міжбюджетних відносин, питань дерегуляторної політики — все це дасть змогу вибудувати нову систему відносин держава — бізнес, держава — громадяни. Зміни до законодавства у податковій та соціальній політиці, за його словами, уніфікують підходи і визначать єдині правила гри у сфері як податкового навантаження, так реалізації державою своїх зобов’язань.

«Держава має надавати пільги і забезпечувати соціальний захист у повному обсязі, як це передбачено чинною нормативною базою. Підхід має бути диференційований з огляду на доходи людей», — сказав посадовець.

Окремо він говорив і про децентралізаційні зміни, згідно з якими місцева влада формуватиме свої кошториси.

Одначе з трибуни парламенту керівник фракції партії «Блок Петра Порошенка» Юрій Луценко заявив, що Кабінет Міністрів не дослухався до побажань коаліції. До другого читання, за його словами, більшість знайде замінники деяким статтям, щоб не економити на доплатах учителям, дітям-інвалідам та організаціям інвалідів, а ще запропонує рішення щодо оподаткування олігархічних груп.

У кулуарах ВР він заявив журналістам, що розгляд проекту бюджету на 2015 рік може бути не раніше суботи, а ймовірніше, у понеділок.

PS. У четвер Верховна Рада працювала без перерв у режимі ранкового пленарного засідання. Працювала до завершення розгляду питань порядку денного. Їх було понад 150. Станом на четверту вечора парламентарії не встигли розглянути й половини запланованого. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua