"«Артерії» нашої безпеки"

Олена ІВАШКО
9 грудня 2011

ІНФРАСТРУКТУРА

За останні три роки фінансування будівництва та ремонту доріг в області збільшилося втричі
 

Донедавна трасу Миколаїв — Одеса називали «дорогою смерті». Щодня тут траплялися аварії, більшість з яких мали трагічні наслідки. І таких автошляхів по області налічувалося чимало. Причини відомі — жахлива якість самих доріг. Утім, сьогодні автомобілісти в разі аварії можуть дорікати лише собі. Адже дороги більш-менш приведені в належний стан.

Хоча подібних одеській «доріг смерті» існувало чимало. Ще з 2004 року великою «дорожньою» проблемою для жителів Жовтневого району  був мостоперехід Новопетрівка — Засілля. Цей шлях з’єднує не тільки чотири села в районі, а й Херсонську та Миколаївську області. Саме перед цим мостом ще рік тому зупинявся шкільний автобус, чекав, поки учні пішки перейдуть на інший бік, а потім, без пасажирів, переїжджав сам, щоби вже в Засіллі забрати дітей назад до салону й довезти до школи. Цього року на сесії обласної ради депутати прийняли рішення направити 3,7 млн гривень, виділених області з державного бюджету, на розв’язання проблеми мостопереходу.

Як розповів депутат обласної ради Микола Жук, питання аварійності мостопереходу порушили самі жителі: «Було звернення від Первомайської селищної ради про те, що мостоперехід в аварійному стані. Ми приїхали переконатися в цьому. Як з’ясувалось, міст безгосподарний, не було проектно-кошторисної документації, нічого. Укравтодор узагалі відмовлявся приймати його на баланс. Найголовніше було — знайти господаря».

Нарешті його знайшли і згодом відкрили рух відремонтованим мостопереходом Новопетрівка — Засілля в Жовтневому районі. Після того, як митрополит Миколаївський і Вознесенський Питирим освятив дорогу, першим  проїхав шкільний автобус. Нарешті діти з комфортом і в безпеці дісталися до Засілля, де  їхня школа.

Взагалі, за останні три роки фінансування будівництва та ремонту доріг в області збільшилося втричі: в 2009 році воно становило 102 млн гривень, у 2010-му — 240 млн, в 2011-му — 380 мільйонів. «Коли я був призначений головою облдержадміністрації, — зазначає керівник області Микола Круглов, — перш за все проїхався основними трасами. У той час ані на Одесу, ані на Київ доріг не було, це були «напрямки». Сьогодні завершуємо одеську дорогу. Відновили й зробили якісну дорогу на Первомайськ, Вознесенськ, Київ. Взялися за дорогу на Кіровоград, Кривий Ріг. Наступного року практично всі центральні державні автошляхи будуть завершені. Але найголовніше — у наступному році більшу частину коштів спрямуємо на дороги в районах, які дадуть можливість людям швидко діставатися до  райцентру та основних трас».

Не залишився осторонь дорожніх проблем і обласний центр Миколаїв. Незважаючи на нестачу коштів, служби Миколаєва вирішують питання забезпечення належного стану магістралей міста, ремонту доріг. Так, повідомляють у департаменті житлово-комунального господарства міської ради, складні погодні умови  осінньо-зимового періоду, що минув, негативно позначилися на асфальтобетонному покритті доріг Миколаєва, привівши їх у незадовільний стан. Під час обстеження встановлено, що ремонту потребує 258 300 кв. м  асфальтобетонного покриття. Для цього потрібно близько 49,5 мільйона гривень.

Ситуацію з ремонтом магістралей ускладнило й те, що у 2011 році Податковим кодексом України відмінено дорожній збір з власників транспортних засобів, кошти якого йшли на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності. У зв’язку з цим обсяги дорожнього фонду міського бюджету значно зменшилися. Тому за кошти, передбачені міським бюджетом на ремонт доріг, виконувалися роботи на магістральних шляхах і вулицях, де спостерігається інтенсивний рух транспорту.

Так, з міського бюджету було виділено 2659,5 тис. гривень на капітальний ремонт доріг та 2426,7 тис. —  на поточний. Крім того, на капітальний ремонт доріг було спрямовано субвенцію з обласного бюджету обсягом  745,1 тис. гривень. Загалом за 10 місяців цього року, відповідно до планів, проведено поточний ремонт 14959,67 кв. м на суму 2329,4 тис. гривень. Роботи виконано на вулицях  Очаківська, Садова, Чкалова, Фалеєвська, 12-а Повздовжня, Китобоїв, на проспектах Леніна та Героїв Сталінграда, відремонтовано під’їзну дорогу до міського цвинтаря та інші траси.  Крім того,  капітально відремонтовано 12830,8 кв. м доріг на суму 2764,6 тис.гривень (з урахуванням субвенції). Поряд з цим за рахунок коштів субвенції з державного бюджету виконано капітальний ремонт доріг на суму понад п’ять мільйонів гривень.

Ремонт доріг, безумовно, річ недешева. Втім, знаходяться кошти і, головне,  бажання ситуацію виправити. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua