"Бензин з підпілля"

Ірина ПОЛІЩУК
14 вересня 2013

На неякісне пальне в Україні скаржиться чи не кожен другий водій. Мовляв, після заправки бензином доводиться ремонтувати машину, що «виливається» в чималу копійку. Тож Міністерством внутрішніх справ та Держспоживінспекцією було проведено низку перевірок, які довели, що не все добре на ринку нафтопродуктів. Ще є умільці, які «виготовляють» сурогатне пальне.  

Нелегальні цехи викрито

Днями співробітники Державної служби по боротьбі з економічною злочинністю в місті Києві викрили одне з товариств, де було організовано підпільний міні-нафтопереробний завод з виробництва неякісного бензину відомих марок. При цьому використовували підроблені сертифікати відповідності та експертизи якості.

— Було встановлено, що виготовляли нафтопродукти, змішуючи низькооктановий бензин з компонентами та присадками моторного пального, які закуповували через фіктивних підприємців в інших регіонах держави. Незаконно виготовлену продукцію реалізовували кінцевим споживачам на нафтосховища і мережі АЗС. За цими даними відкрито кримінальне провадження, – зазначає заступник начальника управління Департаменту державної служби боротьби з економічною злочинністю МВС України Іван Дьомін. — Проведено обшуки на складі, де зберігаються нафтопродукти, в офісі оптових покупців та за місцем проживання організаторів цього незаконного бізнесу. Вилучено техніку — тягачі, напівпричепи, гроші за незаконно виготовлену готову продукцію, бензин і майже 50 тонн дизельного пального. А також три тонни компонентів та домішок моторного палива. Також документи, які підтверджують купівлю складових, сировини і 7 печаток підприємств, задіяних у цих фінансових схемах.

Аналогічні підпільні цехи та міні-нафтопереробні заводи виявлено в Донецькій, Запорізькій, Івано-Франківській, Кіровоградській, Львівській, Харківській, Миколаївській, Херсонській, Чернігівській, Чернівецькій областях. Усього за результатами вжитих Державною службою по боротьбі з економічною злочинністю МВС України перевірок виявлено понад 400 кримінальних правопорушень у сфері паливної промисловості. Половина з них на ринку нафтопродуктів.

Нафтопродукти «здогадайся сам»

Найпоширенішими схемами правопорушень на ринку нафтопродуктів є виробництво пального з недотриманням вимог технічних умов та державних стандартів, використанням домішок; організація підпільних цехів з виготовлення неякісного пального та його реалізація. Також є ділки, які розкрадають сировину з магістральних трубопроводів. Тобто роблять так звані врізки. Деякі посадовці державних установ та підприємств зловживають своїм службовим становищем під час здійснення тендерних закупівель. Серед найпоширеніших правопорушень — і незаконне використання знака для товарів і послуг або фірмового найменування.

Серед відкритих кримінальних проваджень 58 — у сфері службової діяльності, тобто зловживання владою або службовим становищем, перевищення службових повноважень, 44 — щодо розкрадання та привласнення, 42 — пов’язані із незаконним виготовленням, зберіганням, збутом або транспортуванням небезпечної продукції з метою реалізації підакцизних товарів та умисне її введення в обіг на ринок України.

Загалом за кримінальними провадженнями вилучено майже 850 тонн недоброякісного пального, домішок та інших сумішей.

— Із загальної кількості вилученого 326 тонн — це невизначені нафтопродукти, — розповідає Іван Дьомін. — Тобто вони так виготовлені, що без експертизи не можна встановити, до якої групи нафтопродуктів треба їх відносити.

Варто зазначити, що неякісне пальне не обліковується і до державного бюджету не надходять податки. А які наслідки використання сурогатного пального для споживачів?

— Уявіть: споживач, ні про що не підозрюючи, заправляє авто сурогатним пальним. А таке пальне може спровокувати, наприклад, підвищення детонації двигуна. Якщо це станеться на ділянці дороги з пожвавленим рухом, наслідки можуть бути страшними, — переконує заступник начальника Управління Держспоживінспекції України Микола Дмитрієв. — Щоб можна було відшкодувати збитки від використання неякісного пального, громадяни повинні знати, що, по-перше, потрібно зберігати касовий чек. По-друге, якщо від неякісного пального зламалось авто, треба звертатись до офіційних сервісних центрів, які нададуть компетентний висновок щодо причин поломки. По-третє, варто документально фіксувати всі витрати. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua