Перед Новим роком ми масово готуємося до свят й активно шукаємо подарунки. Тож споживчий попит у цей період чи не найвищий за весь рік, а тому кожен продавець з усіх сил намагається привернути увагу до свого товару чи послуги, пропонуючи різноманітні акції та знижки, переконуючи, що його пропозиція найвигідніша і найунікальніша. Цифри і відсотки у рекламних по стерах, оголошеннях майже переконують, що реалізатори працюють собі на збиток або виходять на нуль, — і все це заради нас, покупців.
Проте чи насправді, придбавши товар зі знижкою, вдається зекономити? Як стверджують досвідчені маркетологи, не завжди, і вкотре нагадують приказку: «Безплатний сир буває лише у мишоловці».
«УК» спробував проаналізувати один із сегментів ринку торгівлі, а саме автомобільний. Які ж новорічні знижки пропонують автосалони і які цікаві об’єднання виникають у боротьбі за клієнта, тобто за наш гаманець, напередодні року Коня?
Наші відсотки найменші
Найкращий подарунок для покупців автомобілів — це знижка. Наприклад, один зі столичних автосалонів заохочує потенційних по купців так: «Запрошуємо поринути у чарівну атмосферу Нового року і отримати заповітні знижки на популярні автомобілі. Тільки до 31 грудня в нашому автосалоні діють святкові пропозиції. Вибираєте автомобіль з оптимальним співвідношенням «ціна — якість»! Це відмінний привід заглянути в наш автосалон і купити автомобіль із знижкою до 4000 гривень. Вам потрібен надійний, перевірений часом автомобіль, до того ж з «автоматом» і «за недорого» — тоді зекономте до 5560 гривень. Термін дії акції обмежений не тільки часом, а й кількістю автомобілів!»
До речі, в багатьох автосалонах новорічні знижки, залежно від стартової ціни автомобіля та престижності марки, справді вражають: від 4 до 79 тисяч гривень(!). Цікаві й кредитні умови для придбання авто, які пропонують салони. Вони майже не різняться: нульова відсоткова ставка на термін від двох до п’яти років (так звані кредитні канікули). Під час оформлення кредиту початковий внесок — від 5 до 10% вартості авто, одноразова комісія 2,5%. Щоправда, треба уважно читати умови договору, аби не переплатити після закінчення кредитних канікул.
Омріяне авто під ялиночку за певних умов, якщо пощастить, можна й виграти. Автосалони об’єд нуються з АЗС, супермаркетами, і якщо ви заправили свою автівку на АЗС №1 і придбали шоколадку в супермаркеті №1, автоматично стаєте учасником новорічного розіграшу кількох дорогих авто найкращого автосалону столиці. А ще вам запропонують через певний період безплатну діагностику. Головне, щоб пощастило.
Чимало салонів з реалізації автомобілів дуже скромно заохочують по купців, пропонуючи в подарунок або автосигналізацію і кілька килимків, або ж 10—19-відсоткову знижку на запчастини, аксесуари та технічне обслуговування.
Правда про «особливі умови»
Експерти стверджують, сучасна система торгівлі автомобілями зазнає від автовиробників найжорсткішого контролю за своїми представниками на місцях. Один із прикладів такого жорсткого керівництва — єдина вартість автомобілів по всій країні. Цю політику ведуть майже всі автоконцерни. Тобто можливостей за ощадити на придбанні нової машини фактично немає. Але це лише на перший, не дуже уважний, погляд.
Варіанти для серйозної економії все-таки існують. Але треба обрати правильний час. Про це знають майже всі досвідчені автолюбителі. Продаж авто зі знижкою починається ближче до кінця кожного календарного року. І це зовсім не благодійність продавців або особлива турбота про передноворічний на стрій покупців. Просто одночасно з боєм курантів непродані автівки моментально стають торішніми, тобто за документами їм уже виповнився рік, хоч ніхто і ніде на них не їздив. Окрім хіба що випробувального полігона на рідному автомобільному заводі.
Виробники та продавці спільними зусиллями на магаються знизити власні втрати і пропонують потенційним клієнтам особливі умови, щоб продати такі автомобілі. Розумний покупець, який не вірить забобонам, із задоволенням погоджується на ці пропозиції. Адже така машина абсолютно не відрізняється від тих, де в супровідній документації як рік виготовлення вказано вже нову дату. Споживчі властивості у них однакові. Тому знижка 10—20% дуже часто відіграє вирішальне значення.
У січні сміливо вимагайте додаткові бонуси
Загалом грудень — період високого споживчого попиту. Тому вдаваний шквал подарунків оманливий: більшість дилерів влаштовують грандіозні акції недешевими моделями автомобілів або надають скромні подарунки. Але ажіотаж великий. Окрім того, певні категорії населення купують автомобіль як подарунок.
Січень — період низького споживчого попиту. І для того, щоб залучити покупців, які витратилися в новорічні свята, а також розпродати торішні автомобілі, автодилери організовують різні акції: пропонують безоплатні опції (недешеві електричні системи або зимові шини), приємні подарунки (дорогі сувеніри) чи вигідні кредитні пропозиції. Досвідчені менеджери вважають, що в січні знайти недешеві подарунки по купцеві неважко.
Можна почати з простого варіанта: просити покласти в автівку килимки або набір автомобіліста. Мудрований варіант — звернутися із проханням отримати максимум опцій, а також подарунків, посилаючись на те, що найближчі конкуренти продають аналогічний автотранспорт істотно дешевше. Або ж сміливо вимагайте знижку.
Щоправда, деякі експерти вважають: в останні тижні року машину купувати не варто з меркантильних міркувань. Як відомо, виїхавши за ворота автосалону, автомобіль уже втрачає в ціні 10%, а куплений у грудні втратить 1 січня ще 10%, і за документами вашому «місячному» автомобілю виповниться рік. З іншого боку, в новому році машини напевне не подешевшають. А ось наскільки подорожчають, не беруться прогнозувати навіть експерти ринку автопродажу.