"«Дім Бернарди Альби» став балетом"

Людмила ОЛТАРЖЕВСЬКА
26 липня 2014

Хореограф Раду Поклітару — один з найактивніших ньюз-мейкерів сучасного українського мистецтва. Однак інформаційні приводи від нього, до яких преса завжди була надуважною, останнім часом викликали у шанувальників його таланту полярні почуття. Від захоплення черговою успішною виставою до… занепокоєння. Торішня заява Раду про те, що утримувати «Київ Модерн-Балет» стає дедалі важче, а тому хореограф думає про його закриття, здійняла у соціальних мережах хвилю обурення: прогресивно мислячі балетомани розуміли: цей унікальний колектив не можна втрачати. 

Театральний сезон-2013—2014 «Київ Модерн-Балет» підсумував значно оптимістичніше, ніж попередній. Колектив не лише поповнився кількома новими танцівниками і оголосив про те, що має нового мецената — театром тепер опікується Володимир Бородянський, а й презентував одразу дві прем’єри одноактних балетів. «Жінки у ре мінорі» у постановці Раду Поклітару та «Видіння Рози» Олексія Буська.

Театральний сезон-2013—2014 «Київ Модерн-Балет» підсумував значно оптимістичніше. Фото надане автором

Як розповів Поклітару, на цю виставу його надихнула п’єса Федеріко Гарсіа Лорки «Дім Бернарди Альби» та музика Йоганна Себастьяна Баха. Перекласти драматичний сповнений пристрасті сюжет мовою тіла — і знову Раду склав цей тест на відмінно. У п’єсі автор досліджує різновиди жіночої любові, аналізуючи почуття матері, коханої, сестри, доньки, розкодовує секрети слабкої статі. І якщо драматична притча зазвичай отримувала вербальне втілення на сцені, то «Київ Модерн-Балет» у властивій йому експериментальній манері подає хореографічну версію цієї історії.

«Трагічна історія про жіночу дружбу, якої не існує, служить лише приводом для того, щоб розгорнути складні багатофігурні композиції та чуттєві дуетні фрагменти», — так відчув цю п’єсу Раду Поклітару. Жіноча тематика і те, що всі героїні п’єси — жінки, аж ніяк не стали на заваді ідеї залучити до вистави чоловічу частину трупи. Такий хід хореографа підтримав і художник вистави Дмитро Курята, який одягнув артистів у сукні, виконані за мотивами моди середньовіччя.

Учень Раду Поклітару й артист «Київ Модерн-Балету» Олексій Бусько як хореограф дебютував торік. Перша ж його вистава, балет «Пори року», отримала премію «Київська пектораль». «Видіння Рози» — друга самостійна робота Олексія. У цій виставі, як і в «Жінках…», Бусько також виходить на сцену в ролі злодія, який танцює з невиліковно хворою дівчинкою.

Підсумовуючи театральний сезон «Київ Модерн-Балету», можна визнати його насамперед обнадійливим. Адже окрім двох нових вистав, театр оновив репертуар попередніх років. А ще провів фестиваль хореографічного мистецтва «КМАТОБ-FEST-2014», брав участь у фестивалі «Зеленка», активно гастролював.

Звісно, не все із запланованого вдалося реалізувати. Так, через ситуацію в країні знову довелося відкласти фольк-оперу Євгена Станковича «Цвіт папороті». Цей масштабний проект за участю кількасот виконавців Раду Поклітару мав готувати на сцені палацу «Україна». А поки що після двох прем’єр «Київ Модерн-Балет» попрощався із глядачами до осені: 12 вересня театр запрошує на «Лебедине озеро». 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua