"Доки їздитимемо бездоріжжям?"

4 червня 2014

Роман КИРЕЙ
для «Урядового кур’єра»

Від безлічі порушень, які виявили державтоінспектори під час весняного оцінювання стану доріг, більшість комунальних служб відписується. Приклади цього навів в. о. начальника УДАІ УМВС України в Черкаській області Ярослав Чубатюк.

«Вулиці з нормальним покриттям у Черкасах можна перелічити на пальцях однієї руки. Від Києва, не кажучи про Європу, ми відстаємо років на 30. В області дорожнє покриття зруйноване на площі понад 400 тисяч квадратних метрів. На автодорогах бракує шести тисяч дорожніх знаків, ще 10 тисяч — на вулицях населених пунктів. З них близько тисячі — це знаки пріоритету, які, згідно з вимогами закону, мають бути встановлені негайно! Сотні знаків встановлено там, де вони не потрібні. Їх варто перенести на інші місця. У неналежному стані й світлофори. Мені так і не вдалося з’ясувати, у чиєму підпорядкуванні перебуває світлофор на виїзді з Черкас у бік Сміли (перехрестя з дорогою в бік села Руська Поляна). За тими відомостями, які отримав, цей світлофор нічий. І хоч би скільки протоколів про усунення порушень на підприємства та посадовців ми складали, віз, як кажуть, і нині там», — каже він.

Десятки люків на черкаських вулицях відкриті й можуть спричинити каліцтво людей чи пошкодження автомобілів. Фото Олега ГАНІНА

А чи існує схема розміщення дорожніх знаків в обласному центрі? Як розповів начальник управління вуличної інфраструктури департаменту житлово-комунального комплексу міськради Сергій Отрешко, для її створення слід було б зібрати всі рішення міськради про встановлення знаків за останні два десятки років. А поки що такої схеми… просто немає, як і балансоутримувача дорожніх знаків у Черкасах. В цьому управлінні погоджуються з правильністю вимог даівців, проте визнають, що жоден підрядник не хоче співпрацювати з державними структурами.

«На рахунках у казначействі лежить близько 100 мільйонів гривень, частину з яких (7—8 мільйонів) уже зараз можна спрямувати на ремонт доріг, — пояснив Сергій Отрешко. —  Але не знаємо, коли зможемо ними скористатися, оскільки кошти заблоковано. Торішні борги ремонтникам і досі не повернули. Один із підрядників, одержавши невеличку частину боргу, на свій страх і ризик розпочав ямковий ремонт. Проте без грошей, зрозуміло, ніхто не працюватиме».

На жаль, і той невеликий обсяг робіт на дорогах обласного центру виконано з порушеннями технологій. На це вказують як самі дорожники, так і міліція. Звідки ж тоді очікувати довговічного дорожнього покриття? У всьому місті можна побачити відкриті люки колодязів зливової каналізації.

Десятки люків на черкаських вулицях стоять відкритими й можуть спричинити каліцтво людей чи пошкодження автомобілів. Кришки на деякі з них комунальники встановлювали по чотири-п’ять разів з початку року й нарікають на бездіяльність правоохоронців, які не карають здавачів брухту.

Нещодавно на засіданні «круглого столу» в облуправлінні ДАІ журналісти стали свідками гарячої дискусії та звинувачень у бездіяльності на адресу окремих керівників. Чи не найбільше критичних стріл летіло в бік Олександра Нікіпєлова — директора міського експлуатаційного лінійного управління автомобільних шляхів «ЧЕЛУАШ». Виправдовуючись, керівник посилався на хронічне недофінансування. Але ж відповідальності за безпеку руху з нього зокрема, як і з інших керівників, ніхто не знімав.

— Скільки коштів дають — так і робимо, — була відповідь. — У нас на підприємстві не виплачено заборгованості із зарплати ще з грудня.

Який же вихід із цього зачарованого кола? Він поки що у великому тумані, адже сподіватися на кардинальне поліпшення фінансування, зважаючи на ситуацію в державі, очевидно, не варто. Та й на самому ентузіазмі начальника ДАІ, який обіцяє не давати спокою чиновникам, доки ті не усунуть порушення, мабуть, далеко не заїдеш. Отож доведеться нам пересуватися поки що не по дорогах, а по пересіченій місцевості, або просто бездоріжжям.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua