"Допомога бізнесу має бути державною"

18 жовтня 2016

Розвиток малого і середнього бізнесу (МСБ) відбувається швидкими темпами там, де влада його підтримує. Адже він є базисом для стабільного розвитку будь-якої економіки, стимулом для розвитку конкуренції, забезпечення оптимальних умов для підприємницької діяльності в цілому.

Тож у розвинених країнах світу створена цілісна система державної підтримки невеликих фірм, що виявляється у захисті МСБ передусім на рівні законодавства, гарантованій допомозі в отриманні державних замовлень, дешевих кредитах, податкових пільгах, створенні належних матеріально-технічних умов, юридичній допомозі тощо.

Відтак на часі створення партнерства між відкритим, публічним, чесним бізнесом і контролюючими структурами, які мають забезпечити інтереси держави. Про це заявив Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час однієї із зустрічей з представниками бізнесу щодо розгляду системних проблем із порушення прав суб’єктів господарювання. Адже цінність МСБ для економіки будь-якої країни полягає в тому, що великі підприємства задовольняють великі потреби країни, а малі і середні задовольняють не стільки невеликі потреби країни, скільки першочергові потреби її громадян. Саме малий та середній бізнес в момент значних суспільних і економічних трансформацій, втрати традиційних ринків має здатність урятувати багатьох людей, забезпечивши їм роботу та доходи.

На виконання Плану пріоритетних дій Уряду на 2016 р. у частині створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, відповідної ініціативи Прем’єр-міністра України щодо сприяння малому і середньому бізнесу на базі Урядового контактного центру запроваджено з 11 травня 2016 р. «гарячу лінію» для підприємців 0 800 503 045. За цим номером підприємці можуть подати скарги про зловживання чи корупційні дії органів державної влади, клопотання, а також пропозиції Уряду щодо поліпшення умов ведення бізнесу. Звернення реєструються фахівцями Центру і спрямовуються для реагування органам виконавчої влади відповідно до компетенції.

Як повідомили «Урядовому кур’єру» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), від початку поточного року на урядову «гарячу лінію» надійшло близько 1600 звернень від підприємців. Найчастіше заявники скаржилися на неправомірну діяльність посадових і службових осіб, корупцію, рейдерство, перепони у провадженні підприємницької діяльності, проблеми з оподаткуванням, дії митників тощо. В структурі звернень саме скарги склали левову частку, бо порушували найгостріші проблеми, що заважають розвитку бізнесу та створенню сприятливого бізнес-клімату в країні.

Заявники повідомляли про низку чинників, що знижують ефективність МСБ, зокрема, про проблеми при проведенні державної реєстрації суб'єктів підприємництва, внесенні змін до реєстраційних даних, довготривале отримання узгоджень, дозволів, ліцензій для ведення бізнесу, високу орендну плату за виробничі та торговельні приміщення тощо. Суть зареєстрованих підприємцями клопотань полягала переважно в отриманні роз’яснень щодо: державної фінансової підтримки розвитку малих підприємств, зокрема державних кредитів на відкриття малого бізнесу; скасування чи продовження дії мораторію на проведення перевірок суб’єктів господарювання органами державного нагляду (контролю); компетенції державних органів, які здійснюють контрольні функції; отримання дозвільних документів на торгівлю окремими видами товарів тощо.
Чимало звернень від бізнесу були пов’язані з діяльністю правоохоронних органів. За словами заявників, – це неефективне проведення попереднього слідства та його затягування, зловживання при проведенні слідчих дій, бездіяльність правоохоронців щодо сигналів підприємців стосовно порушення їх прав тощо.

Зокрема, аграрії країни скаржилися на утиски з боку правоохоронних органів та неправомірне втручання у провадження підприємницької діяльності, а також на бездіяльність правоохоронців щодо посягання на їх власність.

Проте переважна кількість зареєстрованих скарг стосувалася компетенції Державної фіскальної служби, Національної поліції, Міністерства юстиції та органів виконавчої влади на місцях.

Так, керівник підприємства з м. Дніпро звернувся на урядову «гарячу лінію» щодо безпідставного блокування податківцями реєстрації податкових накладних його підприємства в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). На думку заявника, приводом до цього став безпідставний висновок контролерів щодо не виявлення юридичної особи за місцем реєстрації. Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області підприємця повідомили про надану йому можливість самому реєструвати податкові накладні в ЄРПН за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.

Директор приватного підприємства м. Болехів Івано-Франківської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» щодо перепон у реєстрації декларації на початок виконання будівельних робіт на об'єкт виробничого призначення. Громадянин запевнив, що вже тричі безрезультатно звертався до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області (це при тому, що мав на руках позитивний висновок експертизи на проект будівництва та всі необхідні документи), а його питання не рухається з місця. Державною архітектурно-будівельною інспекцією в Івано-Франківській області заявника було повідомлено про позитивне вирішення його проблеми. Зворотним зв’язком із чоловіком було встановлено, що подану декларацію внесено до даних Єдиного реєстру документів, що дає право на виконання підготовчих та будівельних робіт.

Підприємець із м. Київ поскаржився на урядову «гарячу лінію» щодо відмови внесення його як юридичної особи до Реєстру платників єдиного податку столичними податківцями. Державна податкова інспекція у Солом'янському районі ГУ ДФС ум. Києві невдовзі повідомила заявника щодо позитивного вирішення його питання, про що громадянин підтвердив зворотним зв’язком.

Отже, функціонування «гарячої лінії» для підприємців загалом сприяє задоволенню законних прав та інтересів суб’єктів малого і середнього бізнесу, підвищенню оперативності роботи органів виконавчої влади зі зверненнями і підтверджує необхідність її подальшого розвитку.

За період з 10 по 16 жовтня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 145 981 дзвінок, а також 941 звернення зареєстровано через Інтернет.

Нині громадяни також можуть отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за скороченим номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна,Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон урядової «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua