"Дороги втомилися від наднормативних автівок"

Наталя ЗВОРИГІНА
3 листопада 2010

НА КОНТРОЛІ "УРЯДОВОГО КУР'ЄРА"

Транспортні артерії Запорізького краю потребують "хірургічного втручання" та фінансового вливання

Стан доріг у регіоні - ось той критерій, за яким можна безпомилково визначити ступінь інвестиційної привабливості, а отже, й перспективи соціально-економічного розвитку території.

Яке фінансування, такі й магістралі

В Запорізькому краї близько 7 тис. км автомобільних шляхів (80% мають асфальтове покриття), з яких майже 700 км - загальнодержавного значення. Територією області пролягають міжнародні транспортні коридори: Е-58 (збігається з автодорогою М-14 Одеса - Мелітополь - Новоазовськ) та Е-105 (збігається з автодорогою М-18 Харків - Алушта - Ялта).

- Понад 75% доріг державного значення потребують капітального ремонту, а з автошляхами місцевого значення ще більше клопоту, - коментує ситуацію кореспонденту "Урядового кур'єра" заступник голови Запорізької обдержадміністрації Лариса Мефьодова. - Більшість доріг прокладали ще 40 років тому, тож не могли передбачити величезні навантаження, які нині їм доводиться витримувати. Адже останніми роками осьові навантаження автотранспортних засобів значно збільшились, також зросла інтенсивність руху.

Саме недостатність фінансування - головна причина доволі сутужного стану доріг у регіоні. Ремонтні ж підприємства області, оснащені сучасною технікою, здатні якісно і вчасно виконувати поставлені завдання. Зокрема, ТОВ "Ремшляхбуд", що понад 18 років працює в селі Дружелюбівка Вільнянського району, за словами його керівника Олександра Кіркова, у роботі орієнтується на новітні технології. Тут регулярно оновлюють дорожню техніку. На поточний момент у вільнянських автодорожників на озброєнні машини американського та шведського виробництва. Крім того, підприємство самостійно виробляє асфальт, якість якого підтверджується роками експлуатації.

Згідно з нормативними вимогами щорічно на території області потрібно капітально ремонтувати 650 км доріг загального користу- вання і виконувати поточний ремонт на 1400 км. На виконання цих робіт потрібно, як мінімум, понад 2 млрд грн. Комунальні дороги також потребують капітальних ремонтів.

Фінансування, згідно з Бюджетним кодексом України, проводять із спецфонду Державного бюджету для виконання робіт на автодорогах загального користування державного і місцевого значення. Наразі ж загальний обсяг виконаних дорожніх робіт за січень-вересень поточного року становить... 63,8 млн грн. З огляду на істотний дефіцит коштів, підприємства Служби автомобільних доріг змушені виконувати передусім роботи з експлуатаційного утримання шляхів - ліквідувати вибоїни, тріщини, просадки, напливи. А значне поліпшення транспортної ситуації в області загалом через нестачу коштів відкладають до кращих часів.

У тому числі - будівництво і реконструкція окремих ділянок автодороги міжнародного значення М-18 Харків -Сімферополь - Алушта - Ялта. Сьогодні інтенсивність руху тут майже у 5 разів перевищує нормативний показник. Для забезпечення належного рівня безпеки на цій автодорозі слід повністю реконструювати окремі відрізки, збудувати дві нові транспортні розв'язки та шляхопровід через залізницю, провести реконструкцію мостового переходу. Як зазначила заступник голови облдержадміністрації Лариса Мефьодова, за попередніми підрахунками орієнтовна вартість цих робіт становитиме близько 0,9 млрд грн.

На межі колапсу

Державної фінансової допомоги потребує і будівництво обвідної автодороги у Мелітополі. Через цей райцентр пролягають одразу дві міжнародні автотраси. За добу через місто проходить понад 27 тис. одиниць транзитного автотранспорту. А в літній період його кількість значно збільшується. Відповідно, інтенсивніше руйнується дорожнє покриття, підвищується аварійність, виникають затори, ще більше забруднюється навколишнє середовище у цьому населеному пункті. Вартість розв'язання цих проблем згідно з кошторисом будівництва обвідної траси 111,2 млн грн.

Чималої ваги набуває в сучасних умовах і завершення будівництва нових мостових переходів через Дніпро у Запоріжжі. Через гострий дефіцит мостів, а також перманентний аварійний стан існуючих переходів -автошляху на греблі Дніпрогесу та мостів Преображенського -обласний центр уже багато років перебуває у стані транспортного колапсу. Місцева влада через небезпеку руйнації шляхопроводів змушена була заборонити рух вантажівок греблею Дніпрогесу та мостами Преображенського. Щоб забезпечити тут фронт робіт на наступний рік, слід уже тепер вирішити питання про виділення із держбюджету щонайменше 100 млн грн на придбання металевих конструкцій та сталевих вантових канатів. Наразі проводиться ретельна інвентаризація автошляхів, триває розробка обласної програми з їхнього утримання, проведення ремонтів та реконструкцій, ведеться пошук альтернативних джерел її фінансування.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua