БУДНІ
Без нагород і привітань
Тетяна КИРИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»
Наприкінці лютого державному підприємству «Українська залізнична швидкісна компанія» виповнився рік. Ні пишного святкування, ні гучних привітань не було. Усі компліменти на свою адресу компанія зібрала напередодні Євро-2012, коли організувала і забезпечила швидкісний рух та перевезла тисячі футбольних уболівальників. Однак випробовувань зимовими холодами не пройшла, викликавши чимало нарікань співвітчизників, яким за чималі гроші надали неякісні послуги.
Після низки скандалів, спричинених виходом з ладу імпортної техніки, Україну відвідала делегація керівників корейської компанії «Хюндай» на чолі з її президентом. Відбулася зустріч на рівні віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула, на якій ішлося про подальшу співпрацю. Українська сторона озвучила всі проблеми, з якими зіткнулася під час зимової експлуатації корейських поїздів. Нині закордонні фахівці працюють над їхнім усуненням, роботи тривають згідно із затвердженим планом. Щодо подальшої співпраці, то вивчається можливість випуску таких поїздів на території України.
Що ж до поповнення парку швидкісних поїздів технікою вітчизняного виробництва, то новий поїзд Крюківського вагонобудівного заводу вже пройшов перший етап випробувань. В одному з інтерв’ю гендиректор Укрзалізниці Сергій Болоболін повідомив, що нині працює міжвідомча комісія, яка має прийняти поїзд в експлуатацію. Оскільки виявлено низку недоліків, то випробування продовжили до 1 квітня. Якщо вони завершаться успішно, на що сподівається очільник Укрзалізниці, то, згідно з державною програмою розвитку залізничного транспорту, крюківський поїзд збираються придбати за бюджетні кошти. Він зможе працювати разом із «хюндаєм» та «шкодою» на маршруті між Харковом і Сімферополем. Якщо так і станеться, то орієнтовно за шість з половиною годин з Харкова і трохи більше ніж за п’ять — з Донецька та Дніпропетровська можна буде доїхати до Сімферополя й відпочити на морі у вихідні.
Щоправда, у розпорядженні підприємства 12 міжрегіональних двосистемних швидкісних електропоїздів, з яких 10 — категорії виробництва Hyundai Rotem, та 2 — категорії Intercity виробництва Skoda Vagonka. Попри всі перипетії, пов’язані з виходом з ладу тих чи інших систем потягів, усі разом вони вже «набігали» 2,4 мільйона кілометрів та перевезли понад 1,3 мільйона пасажирів. І це за період з 25 травня 2012 року, коли відбувся перший пробний рейс за маршрутом Київ — Львів — Київ.
У колективі компанії 86 машиністів та їхніх помічників, 102 стюарди. Саме вони впроваджують так званий клієнтоорієнтований підхід до обслуговування пасажирів та інноваційні технології. Зокрема, з 5 лютого 2013 року на поїздах Інтерсіті+ уперше задіяли систему контролю та посадки за електронними проїзними документами, що дає змогу придбати квиток в режимі on-line і здійснити посадку на поїзд, минаючи черги біля кас.
Цією послугою вже скористалися понад 2860 пасажирів. За словами гендиректора Укрзалізниці Сергія Болоболіна, незабаром клієнти зможуть отримувати й нові послуги. Насамперед ідеться про запровадження бонусної програми, яка передбачає істотне розширення та вдосконалення пакета послуг для тих пасажирів, які часто подорожують. Будуть задіяні й додаткові канали комунікації між компанією та пасажирами через веб-сайт та call-центр. Зміни також торкнуться тарифної політики. Запровадження системи гнучкого регулювання цін передбачатиме надання знижки при завчасному придбанні квитків. Така система вводиться вже з 1 березня, тобто почне діяти через 45 діб (з 14 квітня) у вагонах І класу поїздів категорії Інтерсіті+ (ІС+) .
Напрямок |
Доба придбання проїзних документів до дати відправлення поїзда |
Понеділок, вівторок, середа, грн |
Четвер, субота, грн |
П'ятниця, неділя, грн |
Київ — Харків ( |
за 45 діб |
307,35 |
277,83 |
336,89 |
за 44 — 30 діб |
320,06 |
289,26 |
350,86 |
|
за 29 — 10 діб |
345,48 |
312,14 |
378,84 |
|
за 9 — 5 діб |
358,19 |
323,58 |
392,81 |
|
за 4 — 3 доби |
370,91 |
335,01 |
406,80 |
|
за 2 — 1 добу |
383,61 |
346,46 |
420,78 |
Під час придбання проїзного документа застосовуватимуться коефіцієнти індексації. Це означає, що за 45 діб до дати відправлення поїзда квитки у вагони І класу поїздів категорії Інтерсіті+ пасажири зможуть придбати дешевше, ніж в інші дні, ближчі до дати відправлення. Коефіцієнтів індексації буде шість: за 45 діб до відправлення поїзда він становитиме 0,85 від вартості плацкарти, а за одну-дві доби — 1,15.
Аби краще зрозуміти, як діятиме система, її ініціатори навели конкретний приклад, взявши за основу вартість проїзду у вагоні І класу електропоїзда категорії Інтерсіті+ у напрямку Київ — Харків — Київ у квітні 2013 року залежно від дати купівлі квитка та від дня тижня (див. таблицю).