"Двірникам додалося роботи"

Олександр ДАНИЛЕЦЬ
6 червня 2012

ІНІЦІАТИВА

У Полтаві поліпшують якість комунальних послуг і заощаджують кошти

Полтава стала першим містом в Україні, яке розпочало грунтовну реорганізацію місцевого житлово-комунального господарства. Тут створили КП «ЖЕО», яке поєднує функції всіх восьми житлово-експлуатаційних дільниць, що діяли тут до квітня. Становлення організації відбувається непросто, частина городян не впевнена, що нова структура здатна розв’язати комунальні проблеми.

Адміністративний штат скоротили

Запевняє людей у тому, що реорганізація — на краще, начальник міськуправління ЖКГ Сергій Сінельнік. Його аргументи такі. Для прикладу, коли раніше міська аварійно-диспетчерська служба була окремою структурою і на її телефон надходило повідомлення про аварію водопроводу, каналізації тощо, то працівники АДС виїжджали на місце пошкодження і перекривали комунікацію. А ремонтувала інша служба. Якщо це траплялося у вихідний, то мешканцям будинку часом доводилося чекати аж до понеділка, бо ремонтники працювали тільки в робочий час. Тепер же аварійники ввійшли до складу централізованої житлово-комунальної системи. Тож затримок із ремонтами віднині не повинно бути.

Непокоїлися полтавці й щодо можливого скорочення кількості працівників житлово-експлуатаційних дільниць. Бо, мовляв, вони й так не справляються з покладеними на них обов’язками. Проте Сергій Сінельнік заспокоїв їх, повідомивши, що майже всі двірники залишилися на місцях. За його словами, скоротили тільки адміністративний штат.

Для зручності у приміщеннях п’яти ЖЕДів створили мобільні дільниці, при кожній з яких є повний набір комунальних спеціалістів. Паспортистів «прописали» у приміщеннях райвиконкомів. Це теж плюс. Бо вони працюють не кілька годин на добу, як раніше, а повний робочий день. І тепер будь-яку довідку, приміром, на субсидію, можна оформити, переходячи з кабінету в кабінет, а не бігаючи по всьому мікрорайону. До того ж, у ЖЕДах у рази скоротилися черги.

А тим часом у міському управлінні ЖКГ уже попередньо прораховують економічний ефект від такої реорганізації. За словами Сергія Сінельніка, тільки на приміщеннях, які займали ЖЕДи, вдасться заощадити до 400 тисяч гривень за рік. Утім, відомо, що курчат восени рахують. Спершу треба завершити реорганізацію ЖКГ, оптимізувати витрати, розрахувати тарифи, вирішити інші поточні питання. А потім можна буде думати й про прибутки.

Комп’ютер нагадає про борг

Нову структуру підтримують активісти громадської Ради при виконкомі Полтавської міськради. Один з її керівників, Станіслав Сердечний, розповів, що нещодавно вони разом із заступником міського голови Олександром Нейпаком побували на НВП «Автоматизація і системи» у Харкові, де вивчали можливості розробленої тамтешніми науковцями автоматизованої системи розрахунків зі споживачами комунальних послуг на основі клієнт-серверної технології та можливостей її застосування у структурі управління ЖКГ Полтави. Харків’яни запропонували полтавцям систему, яка дасть можливість комп’ютеризувати роботу ЖЕО зі споживачами.

Так, за її допомогою можна вести базу даних власників будинків, квартир, підприємств тощо. Система щомісяця автоматично нараховуватиме кожному споживачеві плату за послуги, проводитиме перерахунки у разі заборгованості. Працівники ЖЕО зможуть в автоматичному режимі опрацьовувати інформацію, яку їм надаватимуть із відділів субсидій, формувати звітну документацію про собівартість послуг, утримання як окремого будинку, так і житлового комплексу міста загалом, та виконувати ще чимало операцій, які раніше проводили вручну. Крім того, система дає змогу автоматично через певні проміжки часу, використовуючи телефонний зв’язок, нагадувати жителям про необхідність сплатити за комунальні послуги та інформувати про стан заборгованості.

Цю систему вже використовують у КП «Полтававодоканал». Міському бюджету харківські технології, якщо саме їх вирішать закупити, обійдуться приблизно у 200 тис. грн. Але, наголошує Станіслав Сердечний, щорічна економія від комп’ютеризації становитиме до 600 тис. грн. Так що шкурка, мабуть, варта вичинки. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua