"Гарна шуба — завжди люба. А якщо з ганджем?"

Олександр ВЕРТІЛЬ
27 грудня 2013

Добротні шуби чи дублянки не належать до товарів першої необхідності, їх купують не на рік чи два. Та нині, мабуть, важко знайти жінку (чоловіка також), яка б не мріяла про таку вдяганку. Адже вона і тепла, і, як кажуть, статусна. Але мрії мріями, а реальність досить сувора. Далеко не кожному по кишені викласти за покупку щонайменше 15–20 тисяч гривень (і це ще далеко не межа). Тож більшість модниць і модників роками заощаджують гроші, щоб нарешті ощасливити себе хутряною обновкою. Та чи завжди вона в радість? Як свідчить щоденна практика, ні.

Шуб багато, але вибрати натуральну і якісну не просто. Фото Володимира ЗAЇКИ

Наприклад, сумчанка Н. давно прицінювалася до шуби з норкового хутра. Побувала на місцевому ринку, обійшла ледь не всі магазини та салони міста. І нарешті побачила свою мрію. Хоч вона і коштувала чимало, майже 20 тисяч гривень, Н. усе-таки наважилася зробити її реальністю. Як потім пояснювала жіночка, під час примірки навіть не сумнівалася, що шуба саме на неї. І пошита гарно, і колір око тішить, і розмір як на замовлення… Та й продавці навколо навперебій щебетали соловейками. Одне слово, жодних вагань чи сумнівів.

Та коли прийшла додому і почала прискіпливіше оглядати покупку, з жахом помітила, що одна пілка криво підшита, через що інша опинилася вище. Помацавши шкурки, відчула, як вони аж бринять, бо неймовірно розтягнуті. І настав хутряний шок. Звернувшись до салону-магазину, де придбала річ, почула стандартну відповідь, яка простою мовою звучала приблизно так: бачили очі, що купували, тож… дивіться і носіть.

Нічого не залишалося, як звернутися по допомогу до інспекції у справах захисту прав споживачів у Сумській області. Там сумчанку не тільки вислухали і поспівчували, а й узялися за справу. Як зауважує головний спеціаліст інспекції Ірина Недогреєва, довелося добряче попрацювати і застосувати всі положення чинного законодавства. Насамперед щодо гарантійного терміну.

З’ясувалося, що неуважна сумчанка навіть не глянула на супровідні документи. А в них не було вказано терміну, протягом якого магазин «відповідав» за товар. Однак у цьому разі продавці перехитрили самі себе, бо законодавство передбачає два роки гарантії. Окрім цього, на сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний строк обраховується з початку відповідного сезону, встановленого постановою Кабінету Міністрів від 19 березня 1994 року № 172. Якщо йдеться про весняно-літній асортимент, то він розпочинається 1 квітня, а осінньо-зимовий — 1 жовтня.

Тож у продавців номер з норкою не вдався. Із проблемами, нервами та потугами вони все-таки повернули гроші в повному обсязі.

ПОРАДИ ПОКУПЦЯМ

Якщо ви вирішили  придбати шубу, то…

♦ купуйте її тільки у спеціалізованих магазинах, а не на ринку, — так у вас менше ризику наразитися на низькопробну підробку;

♦ на 100% переконайтеся в якості одягу. Якщо виявите навіть найменші зовнішні дефекти, відразу ж відмовтеся від покупки;

♦ перевірте якість хутра. Для цього стисніть його в долоні, а потім відпустіть. Ворсинки не повинні злипатися чи ламатися; якщо провести по них рукою проти росту ворсинок, хутро шуби не повинно «лізти», якщо спробуєте його пощипати;

♦ зверніть особливу увагу на якість забарвлення. Провівши по ньому світлою ганчірочкою, подивіться, чи вона не змінила колір. Якщо змінила, хутро пофарбовано з порушенням технології;

♦ переконайтеся в якісному пошитті, насамперед щоб не стирчали нитки. Шви мають бути цільними і не опуклими. Якщо вони зовсім не промацуються, цілком можливо, що шуба не зшита, а склеєна. В такому разі після першого чи другого виходу вона розсиплеться;

♦ обов’язково запитайте сертифікат на одяг. Якщо його немає або з якихось причин продавець відмовляється вам його надати, краще відмовтеся від покупки. Цілком можливо, що магазину відомо про якісь негаразди і в ньому не хочуть, щоб про них знали й ви;

♦ не забудьте про гарантійний талон. Якщо його не дають, це має стати сигналом: з товаром не все гаразд. До того ж без талона ви не зможете пред’явити претензії, якщо вони виникнуть із часом;

♦ ретельно приміряйте одяг і «послухайте» себе в ньому. Якщо відчуваєте найменший дискомфорт у рухах, не ризикуйте. У шубі ви повинні почуватися затишно, впевнено, зручно.

"ВУЗЛИКИ" НА ПАМ'ЯТЬ

1  Якісно вичинене хутро майже невагоме. Струснувши його, не почуєте жодного звука. Якщо ж щось хрустить, то це наслідок порушення технології вичинки. Пересушена міздря сипатиметься, ламатиметься, а там недалеко до пошкоджень, розривів і дірок.

2  Хутро має бути шовковистим, м’яким, живим, сяючим і густим. Це дуже важливо, бо під час носіння воно інтенсивно треться. Щільність покриву можна штучно підвищувати чи знижувати. Наприклад, якість погіршується під час неправильного зберігання у теплому чи вологому приміщенні. Аби впевнитися в надійності хутра, його слід акуратно і злегка потягнути рукою. Якщо покрив не тримається в міздрі, він ламається або ж випадає.

3 Існують певні стандарти зношування різних видів хутра. Наприклад, песець і лисиця — до 2,5 року, ондатра — до 4,5, видра — до 17, шиншила — дуже крихке і тендітне хутро — до року.

4 Щоб визначити якість міздрі, виверніть хутро і перевірте його на еластичність. Професійно вичинена шкура після стиснення швидко і легко набирає попереднього вигляду, не має вм’ятин. Якщо ж міздря слабка, шкурка швидко порветься чи витреться.

Дорога і добротна шуба має складатися із суцільних шкурок, а не шматочків. Звертайте увагу, як саме вони зшиті. Нитки повинні бути міцними, симетричними, щоб їхні кінці не розв’язувалися, а шви не розповзалися.

Хутряні вироби бажано зберігати при знижених температурах в упакованому вигляді. Пальта, жакети, піджаки, шуби, дублянки — у темних чохлах підвішеними. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua