"І порадник, і соцпрацівник в одній особі"

Олена ОСОБОВА
7 жовтня 2010

СВЯТО

Всесвітній день пошти Луганщина зустрічає модернізацією відділень зв'язку, автоматизацією послуг та усмішками листонош
 
Сьогодні багато підприємств узяли на озброєння такий метод реклами, як розміщення свого логотипа на циферблаті годинника. Є подібний і в системі "Укрпошти". Але для керівника Луганської дирекції УДППЗ "Укрпошта" Михайла Стоянова треба намалювати індивідуальний циферблат: луганські поштовики багато в чому випереджають своїх колег.
 
 Дворівневе сортування листів
 
Із січня газетна експедиція Центру оброблення й перевезення пошти Луганської дирекції УДППЗ "Укрпошта" працює по-новому - тут максимально автоматизовано виробничий процес. У цьому сенсі Луганськ один із перших на Україні, де при обробці газет та листів застосоване комп'ютеризоване дворівневе сортування. Відтепер сортування проводиться ще до того, як кореспонденція потрапить до відділення зв'язку області. Завдяки цьому знижуються працезатрати поштовиків у 15 регіональних центрах поштового зв'язку Луганської області. Майже так само працюють і з поштовими відправленнями. Загалом на Луганщині щомісяця обробляють до 3 млн одиниць поштової кореспонденції, до 20 тис. посилок, доставляють 3,5 млн примірників періодичних видань. Регіональний центр поштового зв'язку одержує з Луганська вже опломбовані мішки, призначені для поштових відділень. Сторонній доступ до вкладень практично неможливий. Безпека поштових пересилань гарантована. Комп'ютер міцно поставлений на службу Листу.
 
Усмішка листоноші
 
За десять років роботи в системі "Укрпошти" Михайло Стоянов встиг ознайомитися з досвідом колег Польщі та Швеції. Але переконався, що застосовувати закордонний досвід, який передбачає максимальну автоматизацію та зведення до мінімуму "людського чинника", доведеться обережно, з урахуванням своїх реалій.
 
- Особливість наших поштових відділень у тому, що в багатьох віддалених селах це своєрідний міні-клуб. Тут і газети можна почитати, й новинами обмінятися. Люди похилого віку звертаються по допомогу до завідувачки пошти, коли доводиться робити офіційні запити до різних установ. Тож тягар турбот у нашого поштовика великий, - говорить Михайло Стоянов.
 
Мимохіть, а листоноші виконують роль соціальних працівників. За десятиліття масового поширення мобільних телефонів люди нарешті усвідомили, що й це диво технічного прогресу - лише засіб зв'язку. І тільки людина, листоноша здатна вислухати, навіть допомогти відшукати родича. Приміром, листоноша відділення зв'язку N 5 у Луганську Наталя Зенович допомогла матері знайти сина, який подався на заробітки до Росії і зник. Щоправда, для цього знадобився і телефон, і телебачення, й Інтернет.
 
- Ми прагнемо дати максимально сучасну освіту та навички своїм працівникам. Для цього відкрили в себе регіональний навчальний центр, де за рік проходять навчання майже 800 працівників луганської пошти, передусім із навчання та вдосконалення роботи на автоматизованих робочих місцях. За кількістю комп'ютерів (1,5 тисячі), задіяних у єдиній обласній поштовій мережі, ми лідируємо, - підкреслює Михайло Стоянов. - Але ніколи не забуваємо, що пошта - це все-таки сфера послуг. Тому торік навіть запропонували акцію "Усміхнися!" для майже п'яти тисяч своїх працівників.
 
Колаж для вітальної листівки
 
Була б моя воля, зібрала фотографії нових будинків відділень зв'язку в Первомайську і Новопскові, Антрациті і Старобільську, модернізованої автобази "Укрпошти" в Луганську, комп'ютерного класу навчального центру, музею поштового зв'язку, тренажерного залу в будинку поштамту й передала ці знімки дизайнерові. А він створив би художній колаж. Луганські поштовики будували і проводили ремонти навіть тоді, коли економіка була пригнічена кризою. Сьогодні всі великі об'єкти обласної пошти мають автономні системи опалення. Вдалося так працювати, бо директор Луганської дирекції УДППЗ "Укрпошта" вміє знаходити спільну мову з представниками місцевої влади.
 
- Мій улюблений куточок? - перепитує Михайло Павлович. - Мабуть, Старобільська технологічна ділянка. У нас там було багато проблем, коли пройшла реструктуризація. До цієї ділянки приєднали три великі сільськогосподарські райони, було потрібно серйозно розширити площі. Голова райдержадміністрації Валерій Пахниц поставився до проблеми з розумінням, передав нам покинутий будинок на околиці. Тепер там функціональний вузол, транспортна розв'язка і просто квітуча галявина, - усміхається Стоянов.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua