Переймаючись буденними проблемами, ми не повинні забувати про те, що поряд з нами живуть люди з обмеженими можливостями та особливими потребами, які потребують допомоги й уваги. Завдання держави — створити гідні умови для їхнього життя, допомогти реалізувати себе у трудовій діяльності, сім’ї, суспільстві.
«УК» дізнавався в Урядовому контактному центрі, з якими проблемами звертаються на урядову телефонну «гарячу лінію» люди з інвалідністю. Як повідомили в управлінні взаємодії з громадськістю, найчастіше вони просять роз’яснень щодо розмірів соціальних виплат, забезпечення засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням, наданням допомоги у працевлаштуванні. З 1 січня 2013-го по 1 лютого цього року надійшло майже 12 тисяч звернень від людей, які мають статус інваліда.
Їх турбують питання надання пільг, зокрема на лікарські засоби, проїзд на внутрішніх лініях повітряного, залізничного, автомобільного та міського електричного транспорту, на оплату житлово-комунальних послуг; матеріальної допомоги: на вирішення соціально-побутових проблем, лікування; соціальних виплат тощо.
Так, жителька Євпаторії (АР Крим) просила допомогти отримати пільгові ліки, яких не знайшла в аптеках міста. Виконавчий комітет Євпаторійської міської ради повідомив, що із заявницею зустрівся заступник головного лікаря КЗОЗ «Євпаторійський центр первинної медико-санітарної допомоги». Питання вирішили позитивно: жінку забезпечили необхідними ліками.
А житель Чернівецької області поскаржився на те, що йому не нараховують компенсацію за тверде побутове паливо (вугілля). Управління Державної казначейської служби у Герцаївському районі Чернівецької області повідомило, що заборговані кошти перераховано на його картковий рахунок.
Пенсіонер з Тернопілля, аби поїхати до будинку-інтернату, попросив допомогти придбати квиток на потяг. Лановецька районна державна адміністрація Тернопільської області повідомила, що, згідно з розпорядженням голови райдержадміністрації, заявникові виділили для цього матеріальну допомогу.
А заявниця з Харківської області, хвора на туберкульоз легенів, звернулася з проханням надати їй матеріальну допомогу на обстеження у зв’язку зі складним матеріальним становищем. Департамент праці та соціальної політики Харківської міської ради повідомив: жінці виділили кошти на лікування в сумі 5 тисяч гривень, які вона зможе отримати через касу управління праці та соціальних питань. Жінка дякувала фахівцям Урядового контактного центру за своєчасну допомогу.
Житель Донецької області поскаржився на Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві, який не виплатив йому одноразової допомоги по інвалідності. Виконавча дирекція фонду повідомила, що всі належні заявникові кошти платіжним дорученням було направлено до управління Держказначейства у місті Шахтарськ, яке згодом перерахувало їх на особистий рахунок заявника. Питання вирішене повністю, що підтвердив заявник під час зворотного зв’язку.
У період з 3 по 9 лютого 2014 року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 13 756 дзвінків, крім того, через Інтернет звернулося 245 громадян.
0800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua