"Із людиною, яка працює, потрібно рахуватися"

15 березня 2016

В Україні понад три мільйони працівників бюджетної сфери. Сьогодні головною умовою успішної реформи системи оплати праці в цьому секторі економіки є  його модернізація в цілому. Передбачається  насамперед  скорочення  надлишкових державних функцій, оптимізація присутності держави в економіці, здійснення доцільних структурних перетворень, використання сучасних ринкових методів управління  в оплаті праці українських бюджетників тощо.

Перехід, зокрема до прогресивної галузевої системи оплати праці працівників бюджетного сектора (яка зробить значно обгрунтованішою тарифікацію робіт і посад працівників),  має бути передусім орієнтований на результативність і якість надаваних ними послуг, на задоволення запитів суспільства.

Проте однією з найгостріших соціальних проблем  в оплаті праці бюджетників, як доводять звернення громадян на урядову «гарячу лінію», продовжує  залишатися несвоєчасна  виплата заробітної плати, що порушує права працівників на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї, своєчасне отримання винагороди за працю, гарантовані статтями 43 та 48 Конституції України.  Значне число таких звернень надійшло з Івано-Франківської, Львівської, Сумської та Чернігівської областей. Громадяни скаржаться  щодо погашення заборгованості з виплати зарплати та розрахункових коштів на комунальних підприємствах;  заборгованості з виплати заробітної плати, у т. ч. тривалої, понад два місяці невиплати тощо.  Збільшення кількості таких звернень від громадян частково є й наслідком підвищення  розмірів посадових окладів у державних установах та змін у порядку проведення індексації грошових доходів громадян, що відбулися у грудні минулого року.

Так, заявниця з м. Гадяч Полтавської області звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням допомогти їй після звільнення отримати зарплату з жовтня минулого року та відпускні у повному обсязі з керівника приватного підприємства. Жінка отримала роз’яснення від Головного  управління Держпраці у Полтавській області щодо порушення її прав роботодавцем та рекомендації звернутися до суду з позовом про стягнення належних виплат без обмежень будь-яким строком. Громадянка зворотним зв’язком підтвердила важливість наданої їй інформації та подякувала фахівцям урядової «гарячої лінії» за оперативність відповіді.

Заявник із Дніпропетровської області, учасник АТО, який наразі перебуває у зоні проведення бойових дій в Донецькій області, звернувся на урядову «гарячу лінію» посприяти йому в перерахуванні заробітної плати  у зв'язку з підвищенням тарифу на погодинну заробітну плату за місцем його основної роботи. Заявник запевнив, що розмір його заробітної плати протягом трьох місяців не переглядався керівництвом місцевого комбінату, де він офіційно оформлений, а письмової відповіді щодо причин цього він не отримав, хоча надіслав декілька листів на адресу роботодавця. Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області направлено звернення заявника до Державної служби України з питань праці для отримання згоди щодо позапланової перевірки комбінату стосовно викладеного у листі учасника АТО. Згодом під час зворотного зв’язку заявник повідомив про позитивне вирішення його питання.

Заявниця із Житомирської області  зателефонувала на урядову «гарячу лінію» із запитанням: чи має вона  право як державний службовець не керівного  складу  працівників  ветеринарної медицини на підвищення окладу на 25% згідно з  постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2015 р. № 1013  «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів». Громадянці надала роз’яснення Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України. Згідно з постановою  Уряду від 20 травня 2009 р. № 482 «Деякі питання оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, що фінансуються з бюджету» її посадовий оклад підвищенню на 25% не підлягає, оскільки він не нижчий, ніж визначений законом розмір мінімальної заробітної плати – 1378 грн. Це було встановлено під час зворотного зв’язку із заявницею.

Урядова «гаряча лінія»  – це дієвий механізм для взаємодії Уряду з громадянами, що дозволяє оперативно  реагувати на проблеми, про які йдеться у зверненнях.

Загалом за період з 7 по 13 березня на урядову «гарячу лінію» надійшло 40 530  дзвінків,   через Інтернет зареєстровано 561 звернення. 0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово, для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована «гаряча лінія» –   0 800-505-607.

044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном.  Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua