"«Карпатський трамвай» може зникнути"

Василь БЕДЗІР
11 серпня 2012

ЗАГРОЗА

Депутати Іршавської райради заперечують законність продажу унікальної вузькоколійки

Днями в Закарпатті в черговий раз відзначили день Боржавської вузькоколійки. І буде добре, якщо це станеться не востаннє, зазначають її шанувальники. Бо над єдиною в краї «маленькою» залізницею нависли хмари. Після того, як регіональне відділення Фонду держмайна України виставило її на продаж, об’єкт придбала одна з луганських фірм.

Тим часом депутати Іршавської районної ради заперечують законність продажу вузькоколійки, наполягаючи на тому, що процедура була здійснена без погодження з радою.

— Керівництво «Львівської залізниці» наполягає на збитковості вузькоколійки. Воно начебто підтримує ідею «карпатського трамваю», який перебуватиме у власності місцевих громад, але виставлені технічні умови роблять таку передачу майже неможливою, — сказав журналістам голова райради Станіслав Сухан. — Ми, всі 52 районних депутатів, не допустимо зникнення цієї туристичної родзинки і транспортної артерії.

У цивілізованих країнах вузькоколійки є туристичними родзинками і приносять неабиякий прибуток.
Фото з сайту uzhgorod.ua

— Раніше ФДМУ через свою прес-службу поширив інформацію, що «приватизація частини вузькоколійки» між селами Приборжавське та Кушниця принесла у бюджет держави більш ніж 410 тис. грн, зупинила її розкрадання, нищення та руйнування. Крім того, вказувалося, що до держбюджету перераховано майже 130 тис. грн у вигляді компенсації збитків, заподіяних неналежним утриманням державного майна, — заявив лідер громадської організації «Боржавська ініціатива» Денис Добра. — Натомість замовчується, що рейки унікальної туристичної атракції було продано за ціною, нижчою від вартості металобрухту, а фірма, яка виграла приватизаційний конкурс, одразу взялася до їх демонтажу, фактично знищуючи унікальний туристичний об’єкт.

— Прикладом того, що вузькоколійки цілком здатні бути самоокупними та давати вигоду як транспортні і туристичні об’єкти, може бути досвід сусідніх Угорщини, Словаччини та Румунії, — висловив свою думку на одному з закарпатських сайтів міністр надзвичайних ситуацій України, депутат Закарпатської обласної ради Віктор Балога. — Однин із способів збереження і розвитку Боржавської залізниці — передача її у комунальну власність, під управління і контроль місцевих громад.

— Переживши дві світові війни і розпад імперії, сьогодні Боржавська залізниця не витримує навали спритних ділків, яким немає діла до історичного спадку Закарпаття, — додав міністр. — Особисто домагатимусь, щоб вона зберегла своє виняткове транспортне і культурне значення.

Віктор Балога додав, що ініціював розроблення пакета документів, у тому числі й на розгляд уряду, які покликані вберегти унікальну Боржавську вузькоколійку від остаточного знищення. Тож сподівання, що історичне надбання краю не розтягнуть на шматки, ще залишається. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua