ДОСВІД
Новації в обслуговуванні, сучасна інвестиційна політика та ідеологія колективізму вивели Миколаївобленерго в лідери серед енергопостачальних компаній України
Своє вісімнадцятиріччя ПАТ «Миколаївобленерго» зустріло на піку виробничих успіхів. Підтверджень цьому чимало. Компанія — в сотні кращих платників податків України, фінансування інвестиційної програми щороку збільшується, розширюється спектр послуг, імідж підприємства набуває позитивного змісту.
Публічне акціонерне товариство «Миколаївобленерго» здійснює ліцензовану діяльність з передачі та постачання електроенергії на території області. Споживачами електроенергії товариства є близько 16 тисяч юридичних осіб та понад 476 тисяч побутових абонентів. Потужне енергетичне господарство об’єднує три гідроелектростанції, 20 філій, виробничі служби, які забезпечують надійне електропостачання споживачів. Товариство має сильну команду менеджерів та згуртований колектив чисельністю понад 3500 чоловік, об’єднаних спільною метою й мотивованих на результативну роботу.
ПАТ «Миколаївобленерго» значною мірою впливає на економіку та розвиток краю. Енергетики не залишаються осторонь соціальних проблем області, щедрі на благодійність. Сьогодні «Миколаївобленерго» — активний учасник паливно-енергетичного комплексу України, відкритий для співпраці і ділових контактів.
Надсучасна ПС 35-6 кВ імені В. Ягодина з обладнанням контейнерного типу фірми «АВВ». Фото надані відділом менеджменту ПАТ «Миколаївобленерго»
Буття, наповнене світлом
На сайті Миколаївобленерго існує дивна, на перший погляд, рубрика «Щоденник добрих справ». Здається, які ще «добрі справи» має робити серйозна енергопостачальна компанія? Добре — постачає електрику; непогано, що діяльність свою постійно удосконалює; похвально, що сплачує достойну заробітну плату своїм працівникам та забезпечує повний соціальний пакет. Що ще потрібно?
Ситуацію роз’яснив генеральний директор ПАТ «Миколаївобленерго» Юрій Антощенко. «Насправді ніхто нас не зобов’язує займатися доброчинністю, — розповідає він, — просто життя підштовхнуло, а колектив підтримав. На фоні суцільного негативу, неправдивої та перекрученої інформації, яку розповсюджують окремі ЗМІ, ми забажали братися за хороші справи й відверто про них розповідати. Переконаний, треба нести світло не тільки в домівки, а й привносити його в життя».
Один з прикладів — заміна розрахункових книжок з оплати за спожиту електроенергію вдома в абонента. ПАТ «Миколаївобленерго» — єдина енергопостачальна компанія України, яка запровадила подібну систему. І ця система успішно працює. Причому книжки обмінюють безкоштовно, співробітник обленерго сам приносить нову й передає в руки споживачу, якому не потрібно витрачати на обмін зайвий час.
Або ж таке: можливість користуватися інтернет-магазином комунальних послуг. Діє послуга з травня минулого року, нею вже користуються тисячі абонентів. Новинка стала справжньою знахідкою для побутових абонентів та юридичних осіб, які мають доступ до Інтернет-мережі. Виконавши нескладну процедуру реєстрації на сайті, споживач отримує можливість оптимізувати свої стосунки з постачальником електроенергії — отримувати інформацію по особовому рахунку, бачити розшифровку нарахувань за спожиту електроенергію, отримувати в електронному вигляді рахунки з електронним підписом керівника філії ПАТ «Миколаївобленерго» та сплачувати за спожиту електроенергію, не відвідуючи банківських установ. Зручно, оперативно, цивілізовано.
Подбали в обленерго і про зручності для жителів сільської місцевості. Тих, хто поки що не користується Всесвітньою павутиною. «Ми домовилися з Укрпоштою, — продовжує Юрій Михайлович, — і відтепер у віддалені села разом з нашим співробітником, який знімає показання приладів обліку, виїжджає касир-поштовик, що приймає плату за електроенергію. До того ж, майже при кожній сільраді працює наш представник, відповідальний за споживання електрики. Він планує підрізання дерев, заміну опор, подає нам відповідну інформацію, може здійснювати першочергові роботи у разі аварійної ситуації».
Таке поєднання в роботі новітніх інформаційних технологій та індивідуального людяного підходу дає свої результати. В разі виникнення аварійної ситуації співробітники підприємства реагують оперативно, діють професійно та кваліфіковано.
Генеральний директор ПАТ «Миколаївобленерго» Антощенко Юрій Михайлович
Місія соціальна, користь — очевидна
Безумовно, ПАТ «Миколаївобленерго» — успішна компанія, яка має стабільне зростання доходу. Втім, значна частина прибутку спрямовується на реалізацію інвестиційної програми, яка передбачає виконання капітальних ремонтів та придбання нового обладнання, реконструкцію й заміну повітряних і кабельних ліній електропередачі, запровадження новітніх технологій. Обсяги фінансування інвестиційної програми Миколаївобленерго щороку зростають. І якщо 2005 року на її реалізацію було виділено 18,5 мільйона гривень, то 2013-го ця цифра зросла майже в шість разів і становить 110,2 мільйона.
Підприємство втілює в життя низку соціально значущих програм та проектів. Зокрема, займається освітленням вулиць сільських населених пунктів, видає посібник для дітей «Абетка електробезпеки», проводить акції пам’яті та суботники. Причому енергетики роблять все це з власної ініціативи, не чекаючи розпоряджень зверху чи спеціальних наказів. І люди вдячні за добрі справи підприємства.
За останні два роки в рамках обласної соціальної програми відновлення вуличного освітлення, яку ініціював Юрій Антощенко, вже реконструйовано 212 кілометрів мереж, встановлено тисячі ліхтарів. Один з прикладів — Врадіївський район. Як зазначає селищний голова Врадіївки Микола Москаленко, «брак вуличного освітлення був для нас серйозною соціальною проблемою. Але завдяки енергетикам у селищі встановлено 103 ліхтарі, освітленими стали 17 вулиць. До кінця року плануємо встановити ще 350 ліхтарів». Дякують врадіївським енергетикам і побутові споживачі. Адже спеціалісти місцевої філії ПАТ «Миколаївобленерго» в стислі терміни та якісно вирішують усі питання.
Висловлюють подяку енергопостачальній компанії і голови сільських рад Баштанського району — за ефективну співпрацю та забезпечення жителів найвіддаленіших сільських населених пунктів надійним і якісним електропостачанням. Голова Мар’ївської сільради Надія Орлова зазначає, що «на території сільської ради буквально за один рік поставили дві розвантажувальні підстанції — в селах Виноградівка та Мар’ївка, що дало змогу безперебійно отримувати якісну електроенергію. А завдяки поліпшенню електропостачання зросла і проплата за електрику».
Проводиться монтаж вуличного освітлення
Людські життя чи старі дерева?
Проте є й ті, хто нарікає на діяльність Миколаївобленерго. Це так звані захисники природи та ласі до сенсацій інтернет-видання. Вони звинувачують енергетиків у… підрізанні дерев. «Сторона обвинувачення» просто не знає або не бажає знати про ті нещасні випадки, які трапляються в Україні протягом останніх років саме внаслідок падінь дерев на лінії електропередачі, що спричиняє обрив дротів та створює загрозу людському життю. Лише за минулий рік, за даними департаменту промислової безпеки, охорони праці, цивільного та фізичного захисту, трудової та соціальної політики Міністерства енергетики та вугільної промисловості, загинуло 14 чоловік, з яких двоє дітей. Причина — падіння дерев та гілляк внаслідок складних погодних умов, що спричинило обрив дротів повітряних ліній електропередачі різного класу напруги.
Буквально днями нещасний випадок стався у Криму, коли старе дерево впало на маленьку дівчинку. На щастя, дівча живе, але може мати великі проблеми із зором. Тож виникає цілком логічне запитання: чи можна платити за життя старих дерев людським життям та здоров’ям? Надто висока ціна!
Як пояснюють у Миколаївобленерго, підрізання дерев в охоронній зоні ліній електропередачі проводиться планово або ж під час виконання капітальних ремонтів ПЛ, відповідно до постанов уряду та наказів міністерства. Ці дії завжди узгоджуються з департаментом ЖКГ Миколаєва та Державною інспекцією з охорони навколишнього середовища. Більше того, на підрізання дерев обленерго витрачає власні кошти, людські ресурси та експлуатує своє обладнання. Хоча, за Законом «Про електроенергетику», таку роботу мають виконувати комунальні служби міста. Їм, до речі, на це виділяють чималі гроші. Так, наприклад, цього року на заходи, серед яких і «знесення сухих та аварійних дерев», ТОВ «Миколаївзеленгосп» отримало майже 12 мільйонів гривень. А ПАТ «Миколаївобленерго» фактично власним коштом виконує чужу роботу, та ще й вислуховує постійні звинувачення на свою адресу.
Водночас співробітники ПАТ «Миколаївобленерго» з власної ініціативи в позаробочий час беруть участь в озелененні населених пунктів. Навесні минулого та нинішнього років енергетики висадили в Миколаєві та області десять тисяч саджанців плодових і декоративних дерев, організували й провели суботники, наводили лад у населених пунктах. Лише в Миколаєві на суботник з прибирання місцевої історичної пам’ятки — міського некрополя — вийшли понад 600 співробітників Товариства.
Така активна громадянська позиція — з одного боку, результат корпоративної політики компанії, спрямованої на зміцнення колективістської ідеології. З іншого боку, це турбота про своїх співробітників. Високі зарплати, солідний соціальний пакет та гідний рівень життя спонукають людей на добрі справи і чесну працю.