"Київські школярі серцем вивчають Тарасову творчість"

Микола МАХІНЧУК
22 березня 2014

На важкий час для українців випали знаменні роковини Тараса Шевченка. Однак ювілейні заходи засвідчили не єлейну та задля годиться форму вшанування Великого Кобзаря, а щиросердну любов до нього і прагнення жити за його заповітом.

Днями мені випало побувати на такому святі у київській спеціалізованій школі №47. До знаного своїми культурологічними традиціями навчального закладу завітали лауреати Шевченківської премії народний художник України Леонід Андрієвський і співачка Ніна Матвієнко, відомий пропагандист Шевченкіани доктор педагогічних наук Галина Сагач, лауреати міжнародних конкурсів та популярні виконавці творів Великого Кобзаря Леся Амбросова, Микола Лисенко та Олег Малик і багато інших митців.

Відкриваючи велелюдне зібрання Шевченкового кола «Батько Тарас — дітям», директор школи Світлана Нетецька доповіла про зроблене цим колективом до славного ювілею. Йому передували конкурси стіннівок «Уклін та шана Кобзарю», літературно-мистецьких робіт «Дитячий Кобзар», інтернет-вікторини «Чи знаємо ми Шевченка?», шкільні радіопередачі «Слухайте голос безсмертного Тараса».

Мені, журналістові, цікаво було заглибитися у зміст шкільної газети «Ерудит», присвяченої ювілею. Бо цими днями, певен, навіть не кожна регіональна газета спромоглася на слова, які подає «Ерудит»: «Не відомо, чи усвідомлював Шевченко свою пророчу місію? Місію воскресителя народного духу, національної пам’яті, національної мови, українського Слова. Слова, що здатне зрушити з місця, об’єднати у боротьбі з несправедливістю, «порвати кайдани». Їх написала одинадцятикласниця Катя Большакова.

Ще більший захват викликає збірник літературно-мистецьких учнівських творів «Рапсодія дитинства». Оформлений зі смаком, на що спроможне нині не кожне видавництво, він містить понад п’ять десятків найрізноманітніших робіт — прозових, поетичних та образотворчих: своєрідний звіт Кобзарю щодо вірності його заповітам.

Як, скажімо, можна не помітити щирого слова семикласниці Дарини Волошко з її «Листа до Тараса»: «Щораз, приїжджаючи в Канів до Тебе, Тарасе, намагаюся звірити наші з Тобою думки і прагнення, радість і смуток, віру й надію. Щораз краще Тебе розумію, а значить, ліпше розумію й себе. Вивищуюсь духом, гартуючи волю і гордість. І вкотре пересвідчуюся, що наші вкраїнські серця б’ються-таки в єдиному ритмі».

А ось хлюпнуло і поетичне осмислення величі  Т. Шевченка у його розумінні другокласницею Веронікою Головченко:

 

Кобзаря подарував

Нашому народу,

Щоби люди не цурались

Козацького роду.

 

Не менше вражають і малюнки Аліни Магаляс, учениці 7-Б класу: в  кожному  вгадуються відомі мотиви Т. Шевченка на теми українського села чи то Кос-Аралу.

А потім був концерт. І присутні на ньому не шкодували щиросердних емоцій. Дітки читали поезії Шевченка і власні, йому присвячені. Вони винесли на суд глядачів не лише роботи поетичної студії «Кобзарик», а й сценки «Екотеатру» з життя малого Тараса, а також із творів поета «Кавказ», «Розрита могила» та інших.

Запам’ятався і виступ на  святі  вихованців Київського військового ліцею імені Івана Богуна, зокрема Ігоря Ковтуненка із Севастополя, який оприлюднив свою роботу «Шевченко і Крим».

Певен, замало слів, щоб описати всі принади святкового дійства у школі №47. Бо це треба було бачити. І діток-ангелочків, які вийшли на сцену із «Псалмів Давидових», і малого Тарасика з монологами, коли йому «тринадцятий минало». У залі обмінювалися думками: ці дітки в майбутньому ще й не так заявлять про себе. Бо в них живе пломінь серця Великого Кобзаря, пломінь, який передають їм  талановиті педагоги  неординарної школи.

 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua