"А колектори не дрімають"

Валентина КОКІНА
1 лютого 2012

СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади
 

Найцінніше соціальне благо — право власності. Це право встановлено статтею 41 Конституції України. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. «УК» поцікавився в Урядовому контактному центрі, як часто звертаються люди на урядову телефонну «гарячу лінію» з цих питань. Виявилося, що з початку 2012 року (станом на 25.01.2012 р.) на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 64 звернення з питання «злочини проти особи та власності». За 2011 рік центр отримав 589 звернень з цього питання.

Такі звернення стосувалися переважно повідомлень про скоєння певних злочинних дій, а також процесу розгляду кримінальних справ органами внутрішніх справ, зокрема злочинів проти власності та майна фізичних або юридичних осіб (кожне друге звернення), а також — проти життя, здоров’я, честі та гідності людини (кожне третє). Деякі звернення містили інформацію про незадовільний, на думку заявників, розгляд працівниками міліції справ або відмову в порушенні кримінальної справи.

Так, серед звернень щодо злочинних дій проти власності (за січень 2012 року) переважали повідомлення про крадіжки або пограбування, шахрайські дії, вимагання коштів або майна. Зокрема непоодинокими (як у січні 2012 року, так і протягом 2011-го) є звернення від громадян щодо телефонних дзвінків колекторських фірм, які в грубій формі вимагають сплати різного роду боргових зобов’язань (кредитів, позик тощо), навіть у випадках, коли людина взагалі не має жодного стосунку до них, погрожуючи при цьому знищенням майна або фізичною розправою.

Серед повідомлень про злочини проти особи переважали питання, пов’язані зі скоєнням таких злочинних дій, як побої, нанесення тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості або погроз убивством (фізичним насильством).

Органи виконавчої влади за результатами розгляду звернень надавали необхідну інформацію, а також проводили перевірки викладених у зверненнях відомостей з метою вирішення питання про порушення кримінальної справи чи вжиття відповідних заходів. Окремі питання, з якими зверталися заявники, підлягали вирішенню лише в судовому порядку.

Ось один з прикладів. Звернулася дочка від імені матері, яка проживає в Луцькому районі Волинської області. Мати постраждала внаслідок того, що її збив під час переходу проїжджої частини дороги автомобіль, за кермом якого перебував працівник Луцького РВ УМВС України. Внаслідок ДТП постраждала потрапила до реанімації та перебувала на стаціонарному лікуванні. Враховуючи зазначені обставини, працівники  Луцького РВ УМВС України надавали матеріальну допомогу постраждалій під час  її лікування. Згідно з інформацією управління МВС України у Волинській області, обставини цього ДТП розглянуто та вжито відповідних заходів. Матеріали направлено до прокуратури Луцького району. Заявниця сподівається на позитивне вирішення питання.

Нерідко родичі розгублюються. Так, мешканка Болградського району Одеської області звернулася з приводу зникнення її племінника. З відповіді управління карного розшуку ГУ МВС України в Одеській області з’ясовано, що в результаті проведених оперативно-розшукових заходів місцеперебування розшукуваного встановлено, будь-яких протиправних дій він не чинив, у зв’язку з чим розшукові заходи припинено. Вирішення питання підтвердилося під час зворотного зв’язку.

За січень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося майже 32 тис. громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями (за минулий тиждень — 9640).

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua