"Коли тарифи на послуги завищені"

Валентина КОКІНА
7 червня 2011

СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади


Щодо якості й вартості житлово-комунальних послуг останнім часом на  урядову телефонну «гарячу лінію» люди звертаються дедалі частіше. Незадовільна робота котельних, теплових мереж, водогонів, каналізації, ліфтів викликає  невдоволення споживачів. І що прикро, якість послуг не покращується, а тарифи  зростають. Чому  спостерігається така ситуація, дізнавався «Урядовий кур’єр», аналізуючи інформацію Урядового контактного  центру.

Як відомо, нещодавно уряд визнав, що кричущі порушення виявлені в усіх без винятку регіонах країни. Особливо втратили контроль в житлово-комунальній сфері керівники  Дніпропетровської, Київської, Луганської, Запорізької, Херсонської, Житомирської областей. Це підтверджується  й численними зверненнями громадян на урядову телефонну «гарячу лінію».

З початку року Центром зареєстровано майже  2000 звернень  громадян щодо тарифів на оплату житлово-комунальних послуг, 985 — це скарги на підвищення тарифів на оплату житлово-комунальних послуг, 898 — з проханням дати інформацію  щодо нових тарифів на житлово-комунальні послуги, також зареєстровано 35 пропозицій з цього питання.

Заявників турбувало необгрунтоване підвищення на місцях тарифів на:

водопостачання — 31%;

теплопостачання — 19%;

електропостачання — 16%;

утримання та обслуговування прибудинкової території — 13%;

утримання та обслуговування будинків — 10%;

газопостачання — 7%;

інші — 4%  (від загальної кількості скарг на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги).

Масового характеру набули звернення від жителів Донецької області (366), а саме: Донецьк, м. Макіївка та   м. Дебальцеве. Чимало скарг надходить з Дніпродзержинська, Кривого Рогу та Орджонікідзе Дніпропетровської області (246) та  Києва (218).

 Приміром, жителька Дніпропетровська Ніна Іллівна поскаржилася на бездіяльність та службову недбалість начальника ЖЕКу, який на загальних зборах мешканців будинку відмовився довести до відома споживачів комунальних послуг інформацію щодо порядку формування тарифів на комунальні послуги, перелік послуг та види робіт, які  надаватимуться ЖЕКом. І такі факти непоодинокі.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» 0 800 507 309 звернулося 4849 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість зросла.

Питання, з якими зверталися громадяни минулого тижня на урядову «гарячу лінію», переважно стосувалися комунального господарства (472), соціального захисту населення (333) та пенсійного забезпечення (260).

Звернення, які потребували  детальнішого розгляду, а таких зареєстровано понад 2202, Урядовий контактний центр надіслав  на опрацювання за належністю до органів виконавчої влади, а саме до центральних органів влади  — 772, до обласних державних адміністрацій — 1324 та  до інших організацій — 106. Після розгляду та конкретного вирішення порушених питань органи виконавчої влади надішлють громадянам на їхні домашні адреси письмові відповіді.

Окрім того, 116 заявникам працівники Центру відразу надали необхідні консультації та довідки з питань, які їх цікавили.

ДОВІДКА «УК»

Урядова «гаряча лінія» працює, крім святкових днів та неділі, за наступним графіком: понеділок — п’ятниця з 8 до 21 години, субота — з 8 до 19 години.

Звертаємо увагу підприємців, що на базі Урядового контактного центру з метою оперативного розгляду скарг на протиправні дії посадових осіб органів виконавчої влади спеціально запроваджено «Гарячу лінію» — «Діалог з малим бізнесом». Скарги приймають фахівці за номером телефону урядової «гарячої лінії»:  0-800-507-309.

Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України — безкоштовні, дзвінки з мобільних телефонів оплачуються відповідно до тарифів оператора мобільного зв’язку.

Телефон урядової «гарячої лінії» 0-800-507-309



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua