СУСІДИ
Спільні машинобудівні підприємства зроблять економіки України та Білорусі конкурентоспроможнішими
Перебуваючи з робочим візитом у Києві, перший заступник Прем’єр-міністра Білорусі Володимир Семашко провів разом із першим віце-прем’єр-міністром — міністром економічного розвитку і торгівлі Андрієм Клюєвим засідання Міжурядової українсько-білоруської комісії з питань торговельно-економічного співробітництва, а також зустрівся з главою уряду Миколою Азаровим.
Із Прем’єром білоруський урядовець говорив про збільшення товарообігу між нашими країнами вже з наступного року. Йшлося й про співробітництво двох країн у контексті діяльності Митного союзу та Світової організації торгівлі. При цьому Микола Азаров висловив готовність України підтримувати Білорусь на міжнародній арені.
Цей трамвай може розвивати швидкість до 100 км за годину, а його вартість — не більше 2 млн дол., що значно дешевше від європейських аналогів.
Фото з сайту Урядового порталу
Такого трамвая нема в СНД
На 20-му засіданні міжурядової комісії сторони обговорили перспективи співпраці майже з усіх напрямків: від промисловості та енергетики до культури та освоєння космосу. Одним із ключових пріоритетів визначено співробітництво у галузі машинобудування. «Для нас важливо прискорити створення виробництва пасажирських вагонів за участю Гомельського та Корюківського вагонобудівних заводів, а також Гомельського вагоноремонтного», — зазначив Андрій Клюєв.
На його думку, доцільно продовжити співпрацю з організації складального виробництва тролейбусів ВАТ «Белкоммунмаш», організованого на виробничих потужностях ЗАТ «Чернігівський автозавод». Кінцева мета цього проекту — випуск 25-30 тролейбусів щомісяця з часткою, не меншою 51% вузлів та комплектуючих українського виробництва.
Крім того, хороші перспективи має проект спільного підприємства за участю корпорації «Богдан», ВАТ «Белкоммунмаш», а також російських машинобудівників з виробництва в Києві сучасних трамваїв.
До речі, перед початком засідання перші заступники глав урядів узяли участь у презентації цього сучасного трамвая. Андрій Клюєв зазначив, що аналогів в СНД не виробляють. Цей трамвай має універсальну підвіску, яка може бути пристосована до різних типів рейок. Урядовець також підкреслив: «Створення нових машинобудівних виробництв у рамках виробничої кооперації між державами СНД підвищує конкурентоспроможність наших країн».
Крім того, залишаються значні резерви для розширення співпраці у галузі сільськогосподарського машинобудування. Зокрема сторони домовилися сприяти спільному виробництву зернозбиральних комбайнів та іншої сільгосптехніки.
Друзі й партнери
За підсумками засідання Міжурядової комісії було підписано низку двосторонніх документів: програму науково-технічного співробітництва організацій України та Білорусі з виходом на ринки третіх країн, плани спільних дій щодо реалізації українсько-білоруських інфраструктурних проектів у транспортній сфері, що входять до складу транспортного коридора 9B Клайпеда — Вільнюс — Мінськ — Київ. А також протокол обміну ратифікаційними грамотами Договору між Україною та Республікою Білорусь про передачу осіб, засуджених до позбавлення волі, для подальшого відбування покарання, план співпраці між зовнішньополітичними відомствами двох країн на 2012—2013 роки, міжурядову угоду про статус об’єктів Білоозерської водоживильної системи Дніпровсько-Бузького каналу, розташованих на території Україні.
По завершенні засідання Андрій Клюєв та Володимир Семашко провели для ЗМІ брифінг. Урядовці не приховували задоволення від результатів переговорів і майже в унісон заявили: ювілейне засідання, як завжди, пройшло ефективно, на вищому рівні та в атмосфері щирої дружби.
Андрій Клюєв констатував, що 2011-го Україна та Білорусь виходять на рекордний товарообіг, який за підсумками року повинен перевищити 6 млрд дол. США. У свою чергу Володимир Семашко наголосив: на тлі складнощів у світовій економіці Україна та Білорусь повинні добре попрацювати, аби зберегти темпи співпраці та вирівняти двосторонній торговельний баланс. Він зазначив, що за рівних стосунків з усіма партнерами Білорусь завжди надає переваги українським друзям і активно сприятиме збільшенню імпорту нашої продукції.