"Крим уже не курорт?"

Лариса ДАЦЮК
30 травня 2014

З 1 червня Укрзалізниця вводить графік руху потягів на 2014/2015 pоки. Ним передбачено курсування 246 пар пасажирських поїздів, з яких 159 пар цілорічних, 31 — сезонна та 56 — за потребою. Крім цього, у графіку також заплановано курсування 70 пар поїздів формування СНД, що на 23 пари менше, ніж торік. 

Така ситуація спровокована різким зменшенням пасажиропотоку. Приміром, у напрямку СНД за квітень і травень нинішнього року він зменшився в середньому на 40%. Тож довелося вносити корективи у нині чинному графіку руху (скасовано поїзд №4/3 Київ — Москва) та істотніші корективи у новий: скасовано 9 пар поїздів сполученням між Україною та Росією. Ще 5 пар поїздів з Києва, Ковеля, Жмеринки, Одеси і Маріуполя курсуватимуть не щоденно, як було досі, а через день.

Однак найвідчутніші зміни сталися у розкладі руху поїздів на Крим, куди влітку завжди спрямовували найбільше потягів. Торік, аби перевезти на курорт усіх охочих, знімали поїзди з інших напрямків, чим викликали невдоволення тих пасажирів, яких позбавили звичних маршрутів. Нині через загарбання Криму Росією ситуація зовсім інша. Влітку на півострів запланували пустити 48 пар пасажирських поїздів, з яких 21 пара — формування Укрзалізниці, 8 пар — Білоруської залізниці, 19 пар — ВАТ «РЖД». Однак це за найоптимістичнішим сценарієм. Нині ж призначено 21 пару поїздів (19 — формування УЗ та 2 — формування Білоруської залізниці). Про російські поїзди і того сказати не можна: передбачено 19 пар поїздів за потреби.

— Через брак достатнього пасажиропотоку до Криму скорочено 54 пари поїздів, з яких українських — 32 пари, — наголосив начальник головного пасажирського управління Укрзалізниці Ігор Бреус. — Лише за квітень — травень цього року пасажиропотік на півострів скоротився в середньому на 40% та 58% відповідно. За ці два місяці до Криму перевезено відповідно на 129,1 тисячі та 187,5 тисячі пасажирів менше, у зворотному напрямку — на 107,5 тисячі та майже 193 тисячі. У зв’язку з цим окремі поїзди скасували, а схеми інших довелося зменшити в середньому на 5 вагонів (до 10—13 замість 18).

— З 1 червня Укрзалізниця відкрила продаж квитків на 15 діб, аби напрацювати системи руху та взаєморозрахунків і визначити пасажиропотік, — повідомив Ігор Бреус. — На п’яту добу продажу квитків жодного повноскладного поїзда на Крим немає. Найнаселеніший з них №28 на 1 червня заповнений на 61%, у №12, який вважався досить затребуваним, продано 37%, і це не з 18, а з 13 вагонами. Ще менша населеність потяга Ковель — Сімферополь з вісьмома вагонами становить 67%. Возити повітря і зазнавати збитків ніхто не буде.

Саме через зниження пасажиропотоку до АР Крим Укрзалізниця переорієнтовує поїзди на інші регіони. Йдеться про Одесу, Бердянськ, Генічеськ, Херсон та Західну Україну.

Окрім того, передбачається курсування двогрупних поїздів Дніпропетровськ, Кривий Ріг — Сімферополь та Кременчук, Полтава, Харків — Москва цілорічно щоденно, вагони об’єднуватимуть і роз’єднуватимуть відповідно на станціях Запоріжжя та Харків. Планується призначити поїзди №113/114 Харків — Івано-Франківськ та №115/116 Харків — Ужгород, що курсуватимуть через день. А на маршруті Мелітополь — Бердянськ — Запоріжжя-2 курсуватиме рейковий автобус. Маршрут поїзда №42/41 Дніпропетровськ — Львів продовжено до Трускавця.

До послуг тих пасажирів, що не люблять тривалих подорожей, швидкі поїзди категорії Інтерсіті. №741/742 курсуватиме за маршрутом Київ — Трускавець (друга пара — на напрямку Київ — Львів) і планується призначити ще один сполученням Київ — Одеса. Зменшать час перебування в дорозі й нові безпересадкові вагони у низці потягів: №21, 22 Луганськ — Львів, №20, 21 Кривий Ріг — Луганськ, №24 Запоріжжя — Київ, №30 Львів — Варна, №2 Чернівці — Варна, №30 Львів — Будапешт.

Та й низка звичайних пасажирських поїздів прискорить рух. Зокрема поїзд №117/118 Київ — Чернівці більш ніж на півтори години, трохи змінивши маршрут (замість Чернівці — Мамалига — Ларга — Хмельницький курсуватиме через Чернівці — Тернопіль — Хмельницький). А в №86/85 Мінськ — Київ пасажири заощадять стільки само часу через спрощення прикордонного огляду на станції Київ-Пасажирський.

ЦИФРИ І ФАКТИ

♦ Передбачено курсування 38 пар регіональних поїздів та 739 пар приміських. На Південно-Західній залізниці — 22 пари, на Південній та Львівській — по 5 пар, найменше на Донецькій та Одеській — по 3 пари.

♦ У місцевому та приміському сполученнях використовуватиметься 14 рейкових автобусів, 115 дизель-поїздів та 277 складів електропоїздів, у тому числі для регіональних поїздів — 15 дизель-поїздів, 30 електропоїздів та 4 рейкові автобуси.

♦ На Придніпровській залізниці призначено поїзд №807/808 сполученням Запоріжжя-2 — Мелітополь — Бердянськ складом рейкового автобуса польського виробництва, скасовано регіональний поїзд №804/803 сполученням Дніпропетровськ — Харків в зв’язку із курсуванням поїздів Інтерсіті+. На Південно-Західній залізниці призначено приміський поїзд №6081/6082 сполученням Київ — Біла Церква.

Призначається 8 нових поїздів

№246/245    Чернівці, Львів — Генічеськ,

№256/255    Львів — Херсон

№282/281    Київ — Генічеськ

№287/288    Київ — Одеса, Ізмаїл

№298/297    Київ — Херсон

№452/451    Миколаїв — Донецьк (за потребою)

№472/522-551/471  Дніпропетровськ, Кривий Ріг — Бердянськ

№901/902    Київ — Одеса, Ізмаїл (спеціальний поїзд)

Частіше курсуватимуть 4 пари поїздів

№ 227/228   Київ — Бердянськ

№120/119    Запоріжжя — Львів

№13/14        Ужгород — Київ

№668/667    Чернівці — Ковель

До речі. Розклад руху пасажирських поїздів на 2014/2015 рік шукайте на сайті Укрзалізниці за посиланням:

http://www.uz.gov.ua/passengers/timetablenew 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua