ПЕРСПЕКТИВА
В недалекому майбутньому українські підприємства перейдуть від модернізації існуючих гелікоптерів до виробництва власних
Своє п’ятдесятиріччя Вінницький авіаційний завод відсвяткував підняттям у небо двох модернізованих на підприємстві гелікоптерів Мі—2. По суті ця подія стала знаковою для заводу, який тривалий час перебував на межі банкрутства. Нині перед його колективом, завдяки приходу потужного інвестора в особі акціонерного товариства «Мотор Січ», відкрилися нові перспективи. До кінця поточного року на заводі відремонтують 5, а на наступний рік є замовлення ще на 10 гелікоптерів. Від модернізації гвинтокрилів перейдуть до виробництва власних вертольотів та літаків Ан—3. «Завод буде спеціалізуватися на ремонті і модернізації перші два роки, а десь на третій-четвертий плануємо спільно з Міністерством оборони за підтримки глави держави зробити український вертоліт — від початку до кінця, — поділився своїми планами із заводчанами голова ради директорів «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв. Вертоліт, за його словами, буде розрахований на 15—16 пасажирів, а загальна злітна маса становитиме 6 тонн. За ціною він буде значно дешевшим від закордонних аналогів.
У свою чергу, голова облдержадміністрації Микола Джига висловив переконання, що запуск програми свідчить про відродження машинобудування в країні. «Завод має перспективи щодо розвитку вертольотобудування та малої авіації — літака Ан—3. Тому на базі Вінницького національного технічного університету плануємо відкрити факультет з підготовки молодих фахівців для цього підприємства, яке через кілька років вже буде високотехнологічним», — зазначив він. Нині на підприємстві працює 150 чоловік. Та вже у найближчі два роки тут передбачається створити 2,5 тисячі робочих місць.
Слід зазначити, що вінницький авіазавод не перший, який одержав друге дихання завдяки приходу потужного вітчизняного інвестора. Незадовго до цього меморандум про спільну реалізацію державної програми гелікоптеробудування та налагодження виробництва вертольотів на ДП «Авіакон» у Конотопі Сумської області підписали голова облдержадміністрації Сумщини Юрій Чмирь, голова ради директорів ПАТ «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв та директор Конотопського держпідприємста «Авіакон» Олексій Єнін. Керівник «Мотор Січі» прогнозує у майбутньому виробництво на «Авіаконі» до 40 гелікоптерів щорічно, а в 2015 році — вихід на зовнішні ринки.
Загалом же ці зміни є невід’ємною частиною загальнодержавної програми модернізації виробництва. На думку першого віце-прем’єра Андрія Клюєва, яку він озвучив на одній з прес-конференцій, Україна повинна забезпечувати себе вертольотами власного виробництва, оскільки це важливо з точки зору перспектив розвитку вітчизняної економіки, зростання потреб низки її галузей у подібній техніці. Його слова про те, що «у нас є підприємства, які зможуть робити і корпуси, і більшість вузлів та агрегатів для нових українських вертольотів, а тому ми просто зобов’язані у середньостроковій перспективі запустити їхнє виробництво», сьогодні набувають реального змісту.
Олег ЧЕБАН,
Василь ТУГЛУК,
«Урядовий кур’єр»