"Малозабезпечені родини стурбовані невиплатами"

Любомира КОВАЛЬ
23 вересня 2014

Нарахування і вчасна виплата соціальних допомог та пенсій дуже непокоїть малозахищених громадян. Зі своїми хвилюваннями, запитаннями й проблемами люди звертаються на урядову телефонну «гарячу лінію».

Упродовж січня — вересня 2014 року надійшло майже 10 тисяч звернень стосовно допомоги малозабезпеченим громадянам. Порівняно з аналогічним періодом минулого року їхня кількість зросла втричі. Більшість із них — щодо соціальних виплат, а саме: умов та порядку отримання (32% загальної кількості) соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, зокрема роз’яснення стосовно порядку припинення виплат, можливість їх підвищення, в яких розмірах їх мають виплачувати.

Так, мати-одиначка з Первомайська Миколаївської області попросила роз’яснити, чи має вона право на призначення соціальної допомоги як малозабезпечена сім’я. Департамент соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації пояснив, що відповідно до проведеного обчислення середньомісячного сукупного доходу всіх членів сім’ї заявниці з усіх джерел надходження упродовж 6 місяців, що передують місяцю її звернення за призначенням допомоги, вона має таке право. Отже, виплату їй призначили.

Громадяни скаржаться на невиплату та затримку (37% загальної кількості) соціальної допомоги малозабезпеченим родинам.

Наприклад, жителька (інвалід ІІ групи, виховує двох дітей) села Заболоття Рівненської області звернулася саме з такою проблемою. Рокитнівська районна державна адміністрація Рівненської області повідомила, що відповідно до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003 року №250, і рішення комісії з питань призначення субсидій та допомог при Рокитнівській райдержадміністрації жінці цю допомогу призначили. Потім її особову справу направили до Рівненського центру з нарахування та здійснення соціальних виплат. Нині жінка вже отримує в повному обсязі всі належні їй виплати, про що вона й повідомила.

Телефонують громадяни з проханнями посприяти у призначенні (16% загальної кількості) соціальної допомоги та перевірити правильність її нарахування.

Мати-одиначка трьох  дітей з Генічеська на Херсонщині просила перевірити правильність нарахування їй допомоги як малозабезпеченій сім’ї. Департамент соціального захисту населення Херсонської облдержадміністрації поінформував заявницю про принципи призначення, нарахування та визначення розміру соцдопомоги малозабезпеченим сім’ям. Також було зроблено перерахунок.

Громадян з Донецької та Луганської областей турбує відновлення соціальних виплат та пенсій у визволених від терористів населених пунктах. Ця проблема — під особливим контролем органів державної влади. Кошти, які потрібні для виплати соціальних пільг і субсидій, відправляють людям, щойно ситуація на окремих територіях стабілізується.

Загалом за період з 15 вересня по 21 вересня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 25037 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 305 звернень. 

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua