"На Луганщині розпочали відновлення інфраструктури"

Олена ОСОБОВА
3 квiтня 2015

Донбас радів події, яка символізує початок відбудови краю. Перший відновлений з 19 зруйнованих мостів спочатку тестувала 10-тонна вантажівка з піском. За нею рушили автобус та група велосипедистів, а далі — громадські активісти з величезним 40-метровим національним прапором.

Міст через річку Борову підірвали бойовики в ніч на 21 липня під час свого відступу. Так вони намагалися завадити наступу українських Збройних сил. Після визволення Рубіжного, Сєверодонецька й Лисичанська через Борову навели тимчасовий понтонний міст, для переїзду якого доводилося робити 10-кілометровий гак. До понтона вела грунтова дорога, тому в негоду водії робили ще більший об’їзд завдовжки 30 кілометрів. Тож на міст чекали всі.

Його капітальний ремонт тривав майже 6 місяців. Участь у роботі брали до десятка місцевих підприємств: «Монолітспецбуд», ПрАТ «Сєверодонецьке об’єднання «Азот», Рубіжанське ТОВ НПП «Зоря», ДП «Первомайськвугілля». Лисичанський завод залізобетонних виробів надав бетон, Сєверодонецький завод металовиробів — 4 опори, Сєверодонецький завод хімічних нестандартних виробів — металеві балки. Знадобилися кошти — понад 3,5 мільйона гривень. Їх знайшли у місцевих бюджетах та у спонсорів. Відтепер повноцінне автомобільне сполучення між Сєверодонецьком та Рубіжним відновлено.

«Держава не надала на ремонт моста жодної копійки, — повідомляє керівник Луганської військово-цивільної адміністрації Геннадій Москаль. — У Києві тільки говорять про необхідність відновлення Донбасу, а грошей на це не дають зовсім. Тому довелося згадати старий спосіб: з миру по нитці — Сєверодонецьку й Рубіжному міст. Ремонт зроблено коштами місцевих бюджетів та підприємств, які вирішили допомогти в цій важливій справі.

Загалом унаслідок бойових дій на контрольованій Україною території Луганщини пошкоджено чи зруйновано 12 комунальних та 7 загальнодержавних мостів. На їхнє відновлення потрібно понад 220 мільйонів гривень за цінами 2014 року. Проситимемо допомоги в міжнародних організацій, надамо кошти з місцевих бюджетів і, звичайно ж, сподіваємося на справжню, а не декларовану участь держави у відновленні Донбасу. Наступний міст, за ремонт якого візьмемося найближчим часом, — через Сіверський Донець між Сєверодонецьком та Лисичанськом».

За словами Геннадія Москаля, «вже є багато міжнародних організацій, які бажають вкладати гроші в інфраструктуру саме для того, щоб налагодити нормальне життєзабезпечення». Та їм би істотно полегшити шлях до краю, який дуже потребує грошей на відновлення інфраструктури, щоб мати майбутнє. Тож очільник краю звернувся до Прем’єр-міністра України із проханням нарешті вирішити питання про передачу Сєверодонецького аеропорту у власність військово-цивільної адміністрації. Цей аеропорт міг би приймати й санітарні рейси, військові та пасажирські. Нині об'єкт належить Укртрансгазу. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua