"На роботу — через службу зайнятості"

Валентина КОКІНА
26 липня 2011

СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Про те, що проблема зайнятості населення в Україні досить актуальна, свідчать звернення громадян на урядову телефонну «гарячу лінію». З початку цього року там зареєстровано 940 звернень з питань зайнятості та безробіття, що на третину більше, ніж за такий же період 2010 року, повідомили «УК» в Урядовому контактному центрі.

Основною проблемою для осіб, які шукають роботу, залишається відсутність пропозицій на ринку праці, у тому числі для молодих спеціалістів, які недавно закінчили виші. У зверненнях порушувалися також проблеми щодо пошуку роботи для осіб, які перебували у місцях позбавлення волі. У зв’язку з подіями, що відбулися у Лівії, не залишилися поза увагою питання працевлаштування медиків, які були евакуйовані з цієї країни. З поступовим підвищенням пенсійного віку для жінок слабка стать стурбована можливими дискримінаційними заходами роботодавців за віковою ознакою при відборі на вакантну посаду, зокрема осіб 40 — 55-річного віку.

Актуальними для громадян залишаються питання, пов’язані з проблемами при реєстрації та відмовою у взятті на облік до центру зайнятості. Хоча на кінець другого кварталу зареєстровано значно менше скарг, ніж на початку року. Переважно причинами відмови реєстрації у центрі зайнятості були наявність земельних ділянок у заявників та їхніх родичів; відсутність додаткових документів; відмова у взятті на облік на підставі тривалої перерви між останнім місцем роботи та зверненням до центру зайнятості; відсутність достатньої кількості працівників служби зайнятості. Надходили й скарги на недостатню поінформованість працівників центрів зайнятості про наявність вакансій на державних підприємствах для своєчасного оновлення бази даних.

Чимало  громадян дякували Урядовому контактному центру за сприяння позитивному вирішенню питань перекваліфікації та працевлаштування. Зокрема, інвалід Юрій Миколайович з Донецької області попросив допомогти у працевлаштуванні (має вищу фінансово-економічну освіту, яку отримав у Донецькому економічно-торговельному університеті). Донецьким обласним центром зайнятості було запропоновано автору звернення працевлаштуватися менеджером (управителем) зі збуту в ТОВ «КРОНАС», робоче місце для осіб з обмеженими фізичними можливостями ІІ-ІІІ групи. Зазначену пропозицію було прийнято.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 5229 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їхня кількість збільшилася на 762. У переважній більшості питання стосувались комунального господарства, з яких третина — відсутність комунальних послуг. Звернення, які потребували більш детального розгляду, а таких зареєстровано більше 2206, Урядовий контактний центр надіслав на опрацювання за належністю до органів виконавчої влади: до центральних — 768, до обласних державних адміністрацій — 1432 та до інших організацій — 6. Після розгляду й конкретного вирішення порушених питань органи виконавчої влади надішлють громадянам на їхні домашні адреси письмові відповіді. Окрім того, 2318 заявникам працівники Центру надали необхідні консультації та довідки, що стосувалися освітніх питань та інших.

ДОВІДКА «УК»

Урядова «гаряча лінія» працює щодня, крім святкових днів та неділі, за наступним графіком: понеділок — п’ятниця з 8 до 21 години, субота — з 8 до 19 години.

Звертаємо увагу підприємців, що на базі Урядового контактного центру з метою оперативного розгляду скарг на протиправні дії посадових осіб органів виконавчої влади спеціально запроваджено «Гарячу лінію» — «Діалог з малим бізнесом». Скарги приймають фахівці за номером телефону урядової «гарячої лінії»: 0-800-507-309. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України — безкоштовні.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua