"Не бензином єдиним"

Оксана ГОЛОВКО
15 сiчня 2011

 

АВТОСАЛОН

На північноамериканському міжнародному автошоу в Детройті відбулося
вручення премії "Автомобіль року"

Переможців салону обирали таємним голосуванням журналістів, які пишуть про автомобільний ринок. Серед легкових моделей свою очікувану нагороду здобув "Шевроле Вольт", здатний подолати майже 560 кілометрів на електричному ходу від батарей, а серед позашляховиків і пікапів переміг "Форд Експлорер" останньої версії.

Експерти вже охрестили салон - перший у списку таких щорічних подій - святом на американській вулиці, адже саме представники місцевих концернів, чиї головні офіси базуються в Детройті - "Крайслера", "Форда" і "Дженерал Моторс", найбільше доклали зусиль.

Для оптимізму є підстави: торік американські автівки продавалися найгірше за останні три десятиріччя. Нині, за статистичними даними, ця продукція вийшла на перше місце за рівнем попиту не лише вдома, а й на таких ринках, як Бразилія, Індія, Росія й Китай.

Директор автосалону Беррон Мід каже, що галузь нині переживає відродження. Автовиробники демонструють свої сили, хто як може. Територія автосалону, що триватиме до 23 січня, розширилася. Все оформлено з розмахом - не видно жодних слідів попереднього заощадження. Тепер економлять на іншому. Кожна п'ята модель на Детройтському автошоу електрична чи гібридна з бензино-електричним двигуном. Економічність стала гаслом дня з огляду на подорожчання пального. Нині пересічна ціна бензину в США - приблизно 80 центів за літр, але експерти вважають, що вона може зрости до психологічної межі - $1 дуже швидко. Тож тепер навіть легкі вантажівки типу пікап, які надзвичайно популярні в Америці, споживають менше пального, ніж до кризи. І на цьому тлі перемога визнаних "Шевроле-Вольт" і "Форд-Фокус", що працюють на батареях, котрим досить чотирьох годин для зарядки, цілком передбачена.

Цікаві гібридні моделі представили і закордонні виробники. Свій гібридний варіант демонструє "Ауді". "Порше" виставив модель "Спайдер" також із гібридним двигуном. "Мерседес" показує нову модель класу "С" з чотирма циліндрами. "Хонда" привезла "Сивік" нової генерації. А "Фольксваген" виставляє новий седан, виробляти який будуть на новозбудованому заводі у штаті Теннессі. Так німці сподіваються відбити частину клієнтів азійських конкурентів.

Чимало світових велетнів, серед яких "Нісан", "Інфініті", "Міцубіші", "Роллс Ройс", "Сузукі", відмовилися від участі в цьогорічному шоу. Тож намагання виробників, передовсім американських, показати світу, що автомобільна галузь уже здолала кризу з багатьох позицій залишається декларативним, оскільки, з одного боку, продемонструвати докризові показники вони ще не взмозі, а з другого, перший сьогодні -завтра може опинитися позаду - конкуренти теж не дрімають. І як застерігає авторитетний американський критик Даніел Хоуз, найбільша небезпека - то самовдоволення, самозаспокоєність і зверхність.

A ЩO У НAС?

Лідером продажів в Україні за підсумками грудня минулого року став АвтоВАЗ, якому наступає на п'яти вітчизняний виробник Запорізький автомобільний завод. Загалом продаж легкових автомобілів, за повідомленням компанії "Авто-консалтинг", зріс у 2010 році порівняно з попереднім, "чорним" для автопрому, на 0,2%.

Щодо цьогорічних прогнозів, то їх, на нашу думку, в Україні може істотно підкорегувати чергове підвищення цін на пальне. Адже ринок автівок, що працюють на альтернативних видах енергії у нас практично нерозвинений.

 

 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua