"Нелегали заганяють таксомоторну галузь у тінь"

Віталій ЧЕПІЖКО
30 травня 2012

ПЕРЕВЕЗЕННЯ

Обіг ринку тіньових перевезень лише у Києві становить  не менше 1,2 млрд гривень

Нарікань на жахливий стан справ на ринку таксомоторних перевезень напередодні проведення Євро-2012, та й не лише перед футбольним дійством було і є багато. Він на 95% перебуває в тіні, нелегали його остаточно можуть підпорядкувати собі, якщо держава якнайшвидше не візьметься за його впорядкування. «Або влада наведе лад з нелегалами, або легальні таксисти змушені будуть піти у тінь», —  такі настрої превалюють у чесних перевізників. Про це і не лише йшлося на прес-конференції, присвяченій останнім подіям на ринку таксоперевезень.

«Ринок таксі в Україні треба повністю легалізувати, відповідальність, передовсім, за життя пасажира має стати головним девізом таксиста, а не те, скільки заробиш і яким чином », —  заявив учасник конференції, екс-міністр транспорту і зв’язку Євген Червоненко. «Таксі — це безпека, в першу чергу. Таксист несе відповідальність за своїх пасажирів. Автомобіль таксі має систематично проходити техогляд, а водій щодня — медичний огляд. У нас нині більшість таксистів працює нелегально, поза правовим полем, не сплачуючи жодних податків та обов’язкових платежів, тоді як легальні перевізники, створюючи робочі місця та сплачуючи податки, працюють зі збитками. Проблему ринку таксі потрібно розв’язувати шляхом прийняття нового  законодавства, яке відповідало б європейським стандартам. Галузь таксоперевезень найбільше з усіх інших перебуває у тіні, бюджет недоотримує 1,2 млрд гривень. Постає запитання — у чиїх кишенях  осідають ці кошти?» — констатував пан Червоненко.

Легальні перевізники, яких в Україні дуже мало, сплачуючи податки, працюють зі збитками. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

У свою чергу, співголова робочої групи з упорядкування перевезень пасажирів на таксі у Києві при КМДА Андрій Антонюк повідомив, що відповідний законопроект розробляється Міністерством інфраструктури та робочою групою, створеною при столичній держадміністрації.

Ситуацію на ринку таксі він назвав дійсно критичною, але запропонував напередодні футбольного форуму не робити різких рухів. «Ми зустрічаємо чемпіонат з тим парком таксі, який у нас є, але я все ж таки хочу звернутися до всіх таксистів, і легальних, і нелегальних: будьмо привітними до наших гостей, зустрінемо їх без п’ятиразового підвищення тарифів, без хамства, тому що це — імідж нашої країни. Ми всі хочемо, щоб Євро-2012 пройшло тихо й мирно, у зв’язку з цим ніхто не готує жодних перевірок. Не наведемо ми порядок ні за тиждень, ні за місяць, якщо немає нормального законодавства, а 95% таксистів працюють нелегально», — сказав А. Антонюк. І додав: «Будь-яка перевірка нині просто знищить увесь ринок таксі. Якщо не буде ніякого таксі, то це буде лише гірше для гостей столиці та іміджу Києва.  Я думаю, що ми переживемо Євро-2012 з тим, що у нас є зараз, а потім візьмемось за кардинальну реформу галузі».

Голова правління Української таксомоторної асоціації Анатолій Галазюк  сказав, що асоціація виступає за невідкладне реформування ринку у балансі інтересів споживача, держави та легальних таксистів. Разом з тим, він висловив стурбованість, що в Україні водієм таксі може бути хто завгодно, і не обов’язково, щоб людина мала досвід роботи та, щоб вона була професіоналом своєї справи. «Наприклад, у безкоштовній газеті, яку роздають на вулиці, ми можемо побачити оголошення, в якому написано: «Відправ SMS — і стань водієм таксі». Так бути не повинно», — констатував голова правління. Він також розкрив тіньові схеми, за  якими працюють у нелегальному таксоперевезенні й хто «кришує» цю галузь.

Учасники прес-конференції закликали всіх зацікавлених у реформуванні ринку таксі України відвідати Всеукраїнський форум представників таксомоторної галузі, який сьогодні проходитиме в Українському домі.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua