ОСВІТА. Підготовка шкіл до навчального року розпочинається задовго до його початку. Проте учні та їхні батьки все одно часто стикаються з проблемами.
Про недоліки в системі середньої освіти свідчать звернення, що надходять на урядову телефонну «гарячу лінію». Так, з початку року до Центру надійшло понад п’ять із половиною тисяч звернень з питань освіти, з яких майже третина стосувалася роботи шкіл. Тільки з початку вересня таких звернень зареєстровано понад 260.
Найбільше нарікань громадяни висловлювали на організацію навчально-виховного процесу та педагогічної етики. Люди скаржилися на перевантаженість шкільних програм, запровадження шестиденного навчального тижня, низьку якість шкільного харчування. Зокрема, заявники повідомляли про брак або неналежний стан їдалень, про те, що дирекції шкіл відмовляють у безкоштовному харчуванні дітей пільгових категорій, мотивуючи це нестачею коштів. Також досі актуальним є й питання перевезення учнів сільської місцевості.
Ще одна злободенна проблема українських шкіл — забезпечення підручниками.
Попри запевнення освітян у тому, що вжито всіх необхідних заходів, аби підготувати учнів та вчителів до проведення занять, батьки школярів запевняють у протилежному. Учнів узагалі або частково не забезпечують підручниками. Також нерідко їм видають застарілі книжки, які не відповідають шкільній програмі, через що батьки змушені купувати підручники власним коштом.
Дитина заявниці з АР Крим навчається в 1 класі НВК «Українська школа-гімназія» за експериментальною програмою, а саме науково-педагогічним проектом «Інтелект України». Навчальні матеріали вчителі цієї гімназії замовляють коштом батьків один раз на два місяці в Харкові. Проте нещодавно, звернувшись за матеріалами до Харкова, вчителька почула відмову через те, що їхній навчальний заклад розташований, так би мовити, не на території України. Міністерство освіти і науки розглянуло звернення і повідомило, що учнів 1 класу буде забезпечено усім необхідним, що згодом підтвердилося.
Інша заявниця поскаржилася, що в одній зі шкіл м. Кривого Рогу Дніпропетровської області, де навчається її донька, не видали підручник з математики для 4 класу. Керівництво школи рекомендувало батькам купувати його самостійно. Звернення розглянуло управління освіти і науки виконавчого комітету Криворізької міської ради та повідомило, що питання вирішено повністю.
Мати, яка виховує дитину 2007 року народження, розповіла, що немає шкільного автобуса для перевезення учнів до школи с. Головач Полтавської області. Заявниця зазначає, що діти змушені добиратися на навчання рейсовим автобусом без супроводу дорослих. Звернення розглянуто відділом освіти Полтавської облдержадміністрації. Повідомлено, що експлуатацію шкільного автобуса призупинено у зв’язку з його ремонтом. Нині питання вирішено позитивно.
Жителька м. Котовська Одеської області звертається щодо забезпечення безкоштовним харчуванням її 14-річного сина, який навчається у ЗОШ № 2 м. Котовська. Заявниця уточнила, що її сім’я отримує соціальну допомогу як малозабезпечена. Котовська міськрада повідомила, що питання позитивно вирішено на користь заявниці. Учень забезпечений безкоштовним харчуванням у шкільній їдальні.
Загалом за період з 22 по 28 вересня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 24216 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 305 звернень.
0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua