"Нова електричка: швидше і дорожче"

Наталія БІЛОВИЦЬКА
1 червня 2012

ЗАЛІЗНИЦЯ 

У Дніпропетровську відкрили рух міжрегіональних швидкісних електропоїздів «Шкода»  до Донецька та Харкова

Новенькі двоповерхові електрички відтепер щоденно курсуватимуть між трьома містами-мільйонниками. Ці сучасні електропоїзди — подвійного струму серії EJ 675, виробництва «SKODA VAGONKA a.s.» — можуть розвивати максимальну швидкість до 160 км на годину.

Вагони підвищеного комфорту мають автоматичні зовнішні розсувні двері, системи вентиляції і кондиціювання повітря (охолоджують влітку і обігрівають взимку), пожежної безпеки, є розетки для ноутбуків та телефонів. У нових поїздах також передбачені місця для інвалідів на візках та осіб, які їх супроводжують. Зручності, які давно є звичним стандартом у цивілізованих країнах, в Україні, на жаль, ще сприймаються як щось надзвичайне.

«Швидкість і безпеку руху, якість дорожньо-транспортної інфраструктури у сучасному світі визначають рівень економічного розвитку, інвестиційної та туристичної привабливості. Тому сьогодні важливий і знаковий день в історії нашого регіону та країни», — сказав на урочистому відкритті руху електричок «Шкода» голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул і зазначив їх важливість у зв’язку з проведенням Євро-2012. Нові поїзди «Шкода», закуплені Укрзалізницею за державний кошт, вартують $30 млн кожен.  У складі потяга по 6 вагонів, з яких 4 — другого класу та 2 — першого, з невеликою різницею у комфорті: сидіння у відділеннях для пасажирів першого класу розташовані за схемою «2 + 1», другого — «2 + 2» навпроти один одного. Вартість квитків на  фірмові денні швидкісні електропоїзди «Шкода» категорії Інтерсіті в залежності від класу та дня тижня коштують у межах 55—143 гривень.

 «Шкода» — може, це й непогано, а де ж нові поїзди українського виробництва?. Фото надані прес-службою Дніпропетровської ОДА

За словами начальника Придніпровської залізниці Олександра Момота, звичайні недорогі електрички, які їздять за харківським та донецьким маршрутами, але на півтори години довше, скасовувати поки що не будуть. Незабаром з Дніпропетровська у Київ запустять нові швидкісні поїзди Hyundai, але нічні потяги до столиці залишаться. Нині між Дніпропетровськом та Києвом значний пасажиропотік, окрім нічного потяга ходять і два денних експреси. Останні після запуску Hyundai планують перенаправити у напрямку Сімферополя.

«Придніпровська залізниця у своїй роботі переходить на європейські стандарти. Це і стандарти безпеки, і швидкості,  і комфорту. І ця робота буде продовжена», — заявив Олександр Момот.

Тим часом, пасажири, яким вже довелося проїхатися першою «Шкодою» з  Дніпропетровська, цими «європейськими стандартами» не задоволені. «Щойно повернувся з Донецька, — каже дніпропетровець Володимир. — Це жах! Сидіння обличчям один до одного, ноги дівати нема куди. До того ж, нема підлокітників між вузькими кріслами, сидіння з вертикальною спинкою, що не регулюється. Три години їхати як у погано переробленій маршрутці — нереально! Майже всі люди обурювалися. Старий денний експрес набагато зручніший».

Крім того, пересічні громадяни невдоволені, що нова «Шкода» перебуває у дорозі не набагато менше ніж, наприклад, старий донецький експрес (різниця десь у півгодини), а квитки набагато дорожчі. Проста арифметика говорить, що швидкісний потяг, розрахований на швидкість до 160 км на годину, у Харків та Донецьк чомусь їде зі швидкістю майже 80 і 90 км/год. відповідно. Обурює громадян і незручний розклад нової електрички, яка приїздить або пізно уночі (Харків), або після обіду (Донецьк). Так само незручний і час зворотного відправлення.

 «Судячи із розкладу, час у дорозі майже не змінився. Чи варто тоді було $60 млн з бюджету витрачати? — запитує дніпропетровський підприємець Микола Іванович. — І ще такий момент: приїхати у справах вранці з Дніпропетровська до Донецька чи Харкова і ввечері назад, ніяк не виходить! Приїжджаєш уночі у Харків, а вранці маєш повертатися. Що там уночі робити? Або після обіду в Донецьку і за три години вже їхати назад! Навіщо таке було робити? Щоб годувати таксистів і готелі? Простіше тоді вже скористатися автобусом чи автомобілем». 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua