"Новий порядок держреєстрації прав на нерухомість"

6 лютого 2014

У 2014 році державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень здійснюватиметься за новою — удосконаленою та спрощеною — процедурою, що сприятиме наданню якісних адміністративних послуг як юридичним, так і фізичним особам, повідомляє Міністерство юстиції. З 12 лютого 2014-го набирає чинності постанова Кабінету Міністрів від 17 жовтня 2013 року, якою затверджено новий Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.  «Зайві перепони, які спостерігалися раніше у цій сфері, буде знято», — так прокоментувала міністр юстиції Олена Лукаш набрання чинності цих документів. 

Яких новацій чекаємо?

— З’явиться альтернатива при поданні документів для проведення державної реєстрації прав — як шляхом безпосереднього звернення заявником, так і шляхом надсилання поштою чи кур’єрською службою замість безпосереднього звернення заявника, яке існувало досі.

— Відбуватиметься проведення одночасної реєстрації права власності та речових прав, похідних від права власності, на підставі однієї заяви про державну реєстрацію прав, подати яку зможе і власник,  і правонабувач (досі подавались дві різні заяви).

— Відбуватиметься проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно на заміну втрачених, пошкоджених чи зіпсованих свідоцтва про право власності на нерухоме майно чи державного акта на право власності на землю, виданих компетентними органами до 1 січня 2013 року (на цей час вказана процедура значно ускладнена у зв’язку з нестачею належного нормативного обгрунтування).

— Буде спрощено порядок проведення державної реєстрації прав на новозбудований або реконструйований об’єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб (розмежовано перелік документів, які має подавати особа, що залучала кошти (забудовник), та безпосередньо інвестор).

— Відбудеться забезпечення проведення державної реєстрації права власності на новозбудовані або реконструйовані об’єкти нерухомого майна, збудовані в результаті діяльності кооперативів, на підставі поданої заявником довідки відповідного кооперативу про членство в ньому та про повне внесення пайового внеску.

— Буде забезпечено проведення державної реєстрації права державної та комунальної власності на об’єкти нерухомого майна, збудовані за радянських часів.

— Надаватиметься можливість, у разі відсутності відомостей у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, отримувати інформацію з реєстрів, що функціонували до 1 січня 2013 року (досі отримати таку інформацію було неможливо).

Що зміниться в роботі нотаріусів?

З 12 лютого 2014 року набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року, якою затверджено новий Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Цією постановою, як інформує Міністерство юстиції, передбачено зміни у діяльності нотаріусів під час виконання ними функцій державного реєстратора прав на нерухоме майно, зокрема:

— нотаріус, який вчинив нотаріальну дію з нерухомим майном, проводить державну реєстрацію прав, набутих виключно у результаті вчинення такої дії;

— документи, що видані, оформлені або отримані нотаріусом під час проведення державної реєстрації прав, передаються органові державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна у термін, що не перевищує п’яти робочих днів з моменту прийняття рішення про державну реєстрацію прав;

— у разі відсутності в документах, що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно відомостей про його технічні характеристики заявник обов’язково подає технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;

— державна реєстрація речових прав на земельну ділянку, право власності на яку зареєстровано до 1 січня 2013 року відповідно до законодавства, яке було чинне на момент його виникнення, і не зареєстроване у Державному реєстрі прав, проводиться у спеціальному розділі Реєстру;

— державна реєстрація припинення обтяження речових прав на нерухоме майно у результаті зняття нотаріусом заборони проводить нотаріус, який зняв заборону;

— державну реєстрацію припинення обтяження нерухомого майна іпотекою проводить нотаріус одночасно із зняттям заборони, накладеної під час посвідчення договору іпотеки;

  проводячи державну реєстрацію зміни чи припинення інших речових прав та їх обтяжень, у разі відсутності державної реєстрації на об’єкт нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав, державний реєстратор (нотаріус) переносить відомості про таке речове право або обтяження з Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, державного реєстру іпотек та/або Державного реєстру обтяжень рухомого майна до спеціального розділу Державного реєстру прав, після чого на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію вносить відповідні записи до Державного реєстру речових прав. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua