"Одеса має подолати відставання"

Іван ШЕВЧУК
15 серпня 2012

РОБОЧА ПОЇЗДКА

У чорноморській перлині Прем’єр тішився портовими інвестпроектами та обурювався спекулянтами 
 

Робочий візит Прем’єр-міністра Миколи Азарова до Одеси був не надто тривалим і насиченим. Однак кілька важливих моментів у житті країни і міста тут були окреслені доволі чітко.

Проблеми і надії гаваней

Українські порти на разі так і не вийшли на обсяги перевалки вантажів, які вони мали 2007 року. Втім, Прем’єр-міністр Микола Азаров під час своєї робочої поїздки до Одеси був схильний зосередитися на позитивних моментах у роботі галузі, котрі з часом  дадуть змогу подолати відставання. Він сказав, що на власні очі пересвідчився: в портах Одещини — а це 65% портової потуги України — усі інвестиційні проекти перебувають на гарній стадії реалізації.

Чи не найбільший та найамбітніший з-поміж них — будівництво контейнерного термінала на Карантинному молу Одеського морського порту. Цей проект здійснюють спільно державне підприємство Одеський морський торговельний порт та дочірнє підприємство приватної фірми з Німеччини «ГПК Україна». Мета проекту — спорудження найбільшого на Чорному морі контейнерного термінала з обсягами перевалки 1,35 млн TEU (стандартних контейнерів. — прим. «УК») на рік.

Генеральний директор ДП «ГПК Україна» Дірк Батерман розповів «УК», що спорудження термінала ведеться суворо за затвердженим графіком і що вже наприкінці наступного року Карантинний мол зможе прийняти перші контейнери. Проблему піску, необхідного для того, аби насипати під термінал 19 га нової території, допомогло розв’язати прохання, адресоване безпосередньо Президенту Януковичу під час одного із його візитів до Одеси. А президент «ГПК Україна» Клаус Шмекер пожартував, що 60 років тому ніхто й уявити собі не міг, що німці та українці разом відвойовуватимуть нові території — біля моря.

Українські портовики тим часом просять Прем’єра, аби Кабмін розглянув питання про звільнення держпортів від сплати дивідендів в казну держави у разі реалізації цими підприємствами якихось інфраструктурних проектів — в іншому разі їхня спроможність до ефективного саморозвитку може виявитися надто обмеженою.

В Одесі буде найбільший на Чорному морі контейнерний термінал. Фото Олега МАРКЕВИЧА

Реванш за футбольний офсайд

Микола Азаров нагадав, що Україна більш ніж на 100% реалізувала свою програму, пов’язану з Євро-2012. Як знаємо, і цей чемпіонат, і ця програма Одесу обминули. Новий шанс чорноморській перлині, на думку Прем’єра, має дати Європейський чемпіонат з баскетболу 2015 року, котрий вже точно має приймати і Одеса. «Програма чемпіонату з баскетболу, — заявив Прем’єр, — для нас це лише привід зайнятися реконструкцією Одеської інфраструктури». Передусім Одеса потребує хорошого сучасного аеропорту, котрий, як запевняє Микола Азаров, до 2015-го вже точно має бути збудований.

При цьому очільник уряду зауважив, що місцева влада й на своєму рівні має докладати зусиль, аби держава мала бажання виділяти місту додаткові фінанси. «Я зробив зауваження керівникам міста та області за те, що дуже повільно реалізується програма глибоководного випуску, — повідав Микола Азаров, — адже уряд виділив колосальні кошти  — сотні мільйонів гривень — аби одеська затока була чистою». Тут ідеться про проект глибоководного випуску, котрий мав би відводити стічні води міста далеко в море — за 4 км від берега. Прем’єр обурений тим, що цей коштовний і потрібний проект загальмувала «група спекулянтів», котра понад рік не дозволяла вирішити питання про відведення 20 соток землі під будівництво наземної споруди випуску. «Де ж ваш авторитет? — звертається Прем’єр до міської влади, — чому ви змирилися з тим, що група спекулянтів, яка ігнорує інтереси держави та жителів Одеси, загальмувала цей проект на цілий рік?» Услід — завдання: до кінця року система повинна запрацювати на повну потужність: «щоб одесити, нарешті, отримали чисте море». 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua