ЮВІЛЕЙ
Потрійне свято електротранспортники міста відзначали на тлі не надто втішних буднів
Власне, у центрі уваги перебував найкругліший ювілей - а саме 100 років відкриття першої лінії електричного трамваю в Одесі. Принагідно згадали, що цього року виповнюється ще й 65 років одеському тролейбусу та 130 - прямому попереднику трамвая конці - рейковому міському транспорту, який тягли коні. Ще до появи електричного трамвая Одеса вже мала 19 маршрутів конки, загальна довжина яких перевищувала 50 км.
До появи електричного транспорту одеськими рейками якийсь час бігали парові трамваї. Перші електричні трамваї в Одесі ще 1907 р. стали використовувати німецькі колоністи з селища Люстдорф - для зв'язку з околицею Одеси. Хоча зараз Люстдорф перебуває вже у межах міста, офіційний старт одеського трамваю все ж датують 24 вересня 1910 р. На честь сторіччя одного з найпопулярніших видів міського транспорту Одеська дирекція "Укрпошти" випустила конверт із зображенням першого одеського трамваю, спеціальне погашення якого проводили у день ювілею.
Вагомим подарунком електротранспортникам Одеси від міської влади стали три квартири. Однак основна маса працівників КП "Одеськміськелектротранс" не може отримати не те що подарунки, а навіть свої кревні. Заборгованість по зарплаті тут становить 10 млн грн. Люди по кілька місяців не отримують зарплату. Міський голова Едуард Гурвіц пояснює таку ситуацію тим, що держава не виконує своїх зобов'язань із компенсації витрат на перевезення пільговиків, що, за підрахунками мерії, мала б становити 65 млн грн на рік.
Окрім згаданих субвенцій, мерія чекає від центральної влади ще однієї суто організаційної ласки - Верховна Рада має дати добро на отримання кредиту від ЄБРР в обсязі 72 млн євро. Позику планують використати на реконструкцію шляхів та закупку нових трамваїв. Передусім за ці кошти планується спорудити лінію швидкісного трамвая, що має з'єднати з центральною частиною міста найбільш відірване від неї селище Котовське. Цей проект існує ледь не від фіналу радянської доби, коли стало зрозумілим, що власного метро Одесі не бачити.
Сьогодні в місті на лінію щоденно виходять 130 трамваїв та 110 тролейбусів. Але цього замало, аби звести до мінімуму використання не надто комфортних та екологічних міських маршруток, яких їздить тут більше півтори тисячі.