"Підвищення тарифів на проїзд не впливає на якість роботи громадського транспорту"

18 травня 2015

Організація роботи громадського транспорту і відсталість системи обслуговування пасажирів, а ще реконструкція міських і міжміських доріг — головний біль місцевих органів виконавчої влади. Необхідність проведення реформування галузі громадського транспорту беззаперечна. Та грошей на реконструкцію доріг, трамвайного полотна, оновлення рухомого складу не вистачає. Розв'язати проблему намагаються, перш за все, за рахунок підвищення тарифів на проїзд.

Чиновники запевняють, це дасть змогу пасажирському комунальному транспорту працювати більш стабільно і скоординовано, якість надання транспортних послуг населенню покращиться, будуть введені нові сучасні сервіси тощо. Тобто введення «економічно обґрунтованих тарифів» — заради досягнення рівня обслуговування, який відповідатиме світовим стандартам.

Втім, ціни ростуть, а якість пасажироперевезень — ні. Заявники, які звертаються на урядову «гарячу лінію» інформують, що подорожчання проїзду не змінює роботу громадського транспорту на краще. Громадяни скаржаться на неналежне обслуговування транспортом міського сполучення, зокрема, який працює у режимі руху маршрутного таксі, необґрунтованість ціноутворення на пасажироперевезення, технічний і санітарний стан машин, порушення встановлених графіків руху та маршрутів, недостатню кількість міського комунального транспорту, незадовільне облаштування зупинок тощо. Від початку року щодо організації руху громадського транспорту і якості обслуговування пасажирів надійшло близько 3000 звернень.

Так, жителька м. Конотоп Сумської області повідомляла про порушення умов перевезення пасажирів КП «Конотопське трамвайне управління». З її слів, рухомий трамвайний парк цього підприємства зношений. Ремонт колій не проводиться. Зокрема, повідомляла вона, на ділянці між зупинками «пр. Миру — вул. Лісового» трамвайні рейки розбиті та викривлені, не мають електричних клем, під час дощу їх заливає водою, що призводить до поломок і швидкого зносу трамваїв. Вібрація, спричинена несправним станом колій, руйнує довколишні будинки. Звернення до міського очільника, зі слів заявниці, не дали жодних результатів. Виконком Конотопської міськради, на розгляд якого було направлене звернення, поінформував, що наприкінці зими і з настанням весни було проведено обстеження та ремонт цієї ділянки трамвайної лінії. Стверджують, що нині вона відповідає вимогам «Правил технічної експлуатації».

Жителька м. Миколаїв скаржилася на нерегулярний рух автобусного маршруту № 81 «Намив — Ракетне Урочище», брак транспортного сполучення у вечірні години. Заявниця розповідала, що керівники автопідприємства та міського управління на скарги не реагують. Звернення на урядову «гарячу лінію» подіяло: міська влада зобов’язала перевізника (ТОВ «Приватавтолюкс») забезпечити пасажирські перевезення згідно з договірними умовами у години з 6.00 до 23.00 і з інтервалом руху 10—15 хвилин.

Нерідко через недостатній контроль міський пасажирський транспорт виходить на лінії у невідповідному технічному стані. Так, киянин повідомляв про несправність автобусу №23, де середні та задні двері не відкривалися, а входити та виходити пасажири змушені були тільки через передні двері. За інформацією «Київпастранс», фахівцями АП №5 проведено обстеження автобусу. Виявлені технічні несправності усунуто.

Мешканець Володимирецького району Рівненської області поскаржився на дії водія маршрутного таксі сполученням «Кузнецовськ — Мульчиці», який з с. Рудки до с. Мульчиці самочинно встановлював ціну на проїзд 6 гривень (замість 4 гривень на цьому маршруті). За інформацією управління інфраструктури та промисловості Рівненської облдержадміністрації, директора ТДВ «Кузнецовське АТП — 15637» попередили щодо недотримання умов договору про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Громадяни нарікають на порушення графіків руху приватними перевізниками, які не дотримуються заявленої кількості автобусів на маршрутах, відволікаючи транспорт на більш вигідні за завантаженістю напрямки. Водії маршруток затримуються на зупинках, щоб «набити» пасажирів у салони. Адже їх заробіток — у прямій залежності від кількості пасажирів. Збирають плату на проїзд, нехтуючи безпекою пасажирів. Втім, за статистикою, з 2010 року з вини водіїв громадського транспорту сталося 56 резонансних ДТП, в яких загинуло 148 осіб та 789 було травмовано (сайт Міністерства інфраструктури).

Фахівці стверджують, що цивілізувати громадський транспорт допоможуть більш жорсткі умови допуску водіїв і перевізників до ринку перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а також нові правила підготовки водіїв, які згідно з угодою про Асоціацію з ЄС почнуть діяти з 2017 року. Зокрема, європейським законодавством визначено, що водії, які займаються перевезенням пасажирів або товарів, повинні мати сертифікат професійної компетентності, який засвідчує початкову кваліфікацію водія, а також підвищення його кваліфікації.

 

Загалом за період із 11 по 17 травня  на урядову «гарячу лінію» надійшло 40 209 дзвінків, через  Інтернет зареєстровано 331 звернення.
0-800-507-309 — Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва. 
+380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном.
Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua 

Раїса КУЛЬЧИЦЬКА
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua