"Підземний "стоп-кран" від лиходіїв"

Павло КУЩ
23 лютого 2011

СИТУАЦІЯ

Біля приміщення управління ДП "Донецька залізниця" нещодавно відкрили пам'ятник Денису Григор'єву. Хто забув, нагадаю - йдеться про головного персонажа оповідання Антона Чехова "Зловмисник". Згадали? Саме цей "маленький, неймовірно худий чоловічок" нишком відгвинчував гайки, якими рейки кріпилися до шпал. А за пошкодженя залізниці, що могло привести до нещастя, горопаху запроторили до буцегарні. Здогадуєтесь, чому саме цьому персонажу вирішили звести пам'ятник? Та тому, що в наші дні цей літературний "зловмисник" - майже ангел у порівнянні з нинішніми лиходіями, які створюють реальну небезпеку для руху пасажирських та вантажних потягів.

Зокрема пекучою проблемою для донецьких залізничників стала діяльність нелегальних гірників, які ведуть незаконний видобуток вугілля прямісінько біля колій. Приміром, паливо самодіяльні копачі видобували в охоронній зоні вздовж перегону між станціями Вуглегірськ та Волинцеве під залізничними шляхами, де запаси вугілля підходять близько до поверхні. В цьому пересвідчилися співробітники транспортної прокуратури, лінійної міліції та інспектори з нагляду за охороною надр, які прибули сюди після виклику залізничників. З'ясувалося, що за якихось півсотні метрів від колії, "копачі" взялися розробляти два вугільні пласти і облаштували тут аж п'ять видобувних об'єктів. Причому працювали вони не крадькома, а серед білого дня і їхні трудові будні могли спостерігати з вікна пасажири поїздів та електричок, що курсують поруч.

Правоохоронці припинили діяльність 15-ти нелегальних гірників, вилучили обладнання та механізми і вивезли близько 150 тонн видобутого вугілля. За фактом незаконного видобутку палива, що могло призвести до пошкодження шляхів сполучення та спричинити аварію, порушено кримінальну справу і слідство встановлює організаторів промислу.

Так само ще належить встановити роботодавців, які взялися облаштувати три копанки неподалік залізничних рейок на ділянці Мушкетівської дистанції шляху. Оскільки подібна діяльність могла призвести до катастрофи, Донецько-Ясинуватська прокуратура порушила кримінальну справу відразу за двома статтями КК України (ст. 240 та ст.277), що перебачають відповідальність за порушення правил охорони надр та пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів.

На жаль, протистояти тутешнім залізничникам доводиться не лише тим персонам, які роблять шкоду під землею, а й на поверхні. Адже в минулому році співробітники воєнізованої дорожньої охорони "відбили" 417 нападів зловмисників, які могли поцупити вантажі на загальну суму понад 507 тис. грн. Здебільшого спритники наважувалися грабувати вантажні вагони під час зупинок на станціях. Найчастіше вони зазіхають на металопрокат та вугілля і під час супроводу ешелонів з таким вантажем охоронцям довелося 47 разів застосовувати вогнепальну зброю. Щоправда, робилося це з попереджувальною метою і тому потерпілих не було.

За металом місцеві лиходії також полюють не тільки в вагонах вантажних потягів, а й безпосередньо на станціях. Приміром, на станції Іловайськ правоохоронці нарешті "вирахували" групу осіб, які в пошуках кольорових металів розгвинчували світлофори та трансформатори. Це спричиняло порушення графіка руху потягів, що могло призвести до серйозних аварій з великою кількістю потерпілих.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua