"«Пластиліновою вороною» нагородять «за високий пілотаж»"

Лілія БОНДАРЧУК
1 жовтня 2011

 КІНОФОРУМ

В Україні у круїзному форматі працює XVIII Міжнародний фестиваль анімаційних фільмів «Крок»

Це єдиний на теренах СНД кінофорум, який на паритетних засадах проводять дві країни – Україна й Росія. «Крок» з-поміж інших фестів вирізняє і те, що кожного парного року його програму організатори формують виключно на основі дебютних (студентських) робіт, а кожного непарного – на базі професійних фільмів. 

Цьогоріч до міжнародного журі увійшли Андрій Курков, письменник (Україна); Хуан Пабло Зарамелла, режисер (Аргентина); Святослав Ушаков, режисер, сценарист, художник (Росія); Джоана Тосте, режисер, художник (Португалія); Анрі Хайцик, режисер, аніматор (Франція).

Церемонію відкриття увінчав допрокатний показ на території СНД повнометражного французького анімаційного фільму «Життя кота» (режисери Жан-Луї Фелісіолі та Ален Ганйоль; Франція, Нідерланди, Швейцарія, Бельгія).

Програмний директор фестивалю А. Шпилюк, переглянувши близько 800 анімаційних робіт, заявлених до конкурсу режисерами з 50 країн світу (45 — минулорічний по?каз?ник), заз?на?чив: «…чимало фільмів, проте нас така кількість тішить». 

По 3 жовтня на теплоході «Принцеса Дніпра», який прямуватиме за маршрутом Київ — Запоріжжя — Севастополь — Одеса, журі перегляне 137 (загалом — із 37 країн) стрічок конкурсної програми. Від України — фільми режисерів Анатолія Лавренишина, Олександра Шмигуна, Наталії Скрябіної, Катерини Чепік, Оксани Прищепи, Сергія Руденка. До того ж, під час роботи кінофоруму буде показано 30 стрічок інформаційної програми, а також низку ретроспективних робіт знаних майстрів анімації (Романа Качанова — творця мультиків про Чебурашку і Крокодила Гену; Ірини  Гурвич — одного із засновників української анімації).

Режисера, кращого в конкурсній програмі фільму, журі винагородить Гран-прі фестивалю і грошовою премією (5000 доларів США). На свого володаря чекає і спеціальний приз імені Олександра Татарського «Пластилінова ворона» — «за високий пілотаж».

 Донині пріоритетний напрямок діяльності кінофоруму — актуалізація кращих робіт вітчизняного та зарубіжного мульткіно в дитячих аудиторіях передусім тих міст, де зупиняється теплохід..

У вервечці фестивальних заходів — святкування 70-річчя Юрія  Норштейна. Почесного президента фесту, легендарного режисера-аніматора, окрім президентів (Е. На?за?ро?ва, пре?зидента «Кро?ку» від Росії і Д. Черкаського — від України), вітатимуть ще й усі залюблені в мистецтво  метра («Їжачок у тумані», «Казка казок», «Чапля і журавель») українські шанувальники.

Майстер-класи всесвітньо відомого продюсера Макса Ховарда, вочевидь, зацікавлять молодь. Студія «Disney» запросила його до співпраці після успішного дебюту в складі команди фільму «Хто підставив кролика Роджера?». Під Ховардовим керівництвом у прокат вийшли «Русалонька», «Красуня і чудовисько», «Король Лев»...  Макс започатковував філії «Disney» в Лондоні, Парижі, Орландо, Лос-Анджелесі, працював консультантом під час створення національних студій в Індії та Ізраїлі, а як лектор з питань виробництва анімації провів тисячі майстер-класів у різних містах світу. Нині М. Ховард очолює британську компанію «Exodus Film Group».

ПРЯМА МОВА

Голова оргкомітету міжнародного фестивалю «Крок» Олег ФІАЛКО (Україна):

— Останніми роками фестивалів у нас (як і в Росії) більше, ніж фільмів... Поза тим, хочу звернути увагу на несподівану зміну в ставленні українських можновладців до кіно. Як відомо, виробництво науково-популярних, анімаційних і фільмів для дітей має базуватися на стовідсотковому державному фінансуванні. Цього року держава виділила кошти на виробництво одразу п’яти стрічок.

Почесний президент фесту Ю. НОРШТЕЙН (Росія):

— У Росії мультиплікатори полюбляють нарікати, мовляв, маленькі приватні студії… Кошти міністерства падають в «нікуди». Належить оживити, власне, саме слово «творчість». Раніше кінематографічні роботи стояли на рівні з відкриттями чогось нового в житті, душі. Нині ж над нами, російськими митцями, — мерзенний принцип тендера. Немає сценарію — гроші не отримаєш. Сучасний режисер може «накопати» сценарій за три тижні… Коли таке було нормою? Кудись подівся професіоналізм!

У часи, коли я здобував освіту, 39-річних викладачів студенти називали застарими. Мало не всі сьогоднішні педагоги відсвяткували 70-річчя… Ось де перервався зв’язок між поколіннями.

 Макс ХОВАРД (Великобританія):

— Особисто мені приємно занурюватися в атмосферу, створену початківцями й аніматорами-професіоналами. Впродовж фестивалю я проведу три майстер-класи: «Анімація як мистецтво акторської гри», «Як розповідають історії великі студії» та «Про процес втілення ідеї». Зрештою, гарний анімаційний фільм починається з хорошого сценарію. Щоправда, багато важать і питання копродукції зі студіями-титанами та створення незалежних зон, де аніматори мали б змогу втілювати свої ідеї в життя.

Режисер-аніматор, член АСІФА Євген СИВОКІНЬ (Україна):

— Виділені державою кошти поки що віртуальні. У мене на курсі – 13 осіб. Якщо бодай третина з них стануть професіоналами, це вже добре. Погоджуюся з Юрієм Борисовичем, зв’язок між поколіннями заслабкий. Утім, ми докладаємо всіх зусиль, щоб він не перервався.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua