Він триватиме до 12 вересня. Такі заходи проводять щороку, щоб привернути увагу не лише водіїв, а й загалом суспільства до проблем безпеки дорожнього руху. А їх, цих проблем, надто багато, про що свідчить сумна статистика дорожньо-транспортних пригод, які скоріше можна назвати трагедіями. Адже у них нерідко страждає не лише транспорт. Фахівці звертають увагу на те, що чи не кожні 20 хвилин в країні стається ДТП, щодоби на автомобільних шляхах жертвами автопригод стають до 100 осіб, з них більш як десять гинуть.

Допоможе Нацгвардія

Тож ситуація на автодорогах країни потребує додаткового контролю й посилення профілактичної роботи, зауважив начальник департаменту превентивної діяльності Національної поліції Ігор Бабич. І навів тривожні цифри: за сім місяців поточного року зареєстровано понад 85 тисяч ДТП, що на 19 % більше, ніж торік. «Що найтрагічніше — кожна п’ята автопригода, або 15 тисяч ДТП, трапляється з потерпілими. Тобто на даний час ми констатуємо загибель понад 1800 громадян, а також травми різного ступеня тяжкості понад 20 тисяч осіб», — підкреслив він. Основними причинами дорожньо-транспортних пригод з потерпілими є перевищення швидкості, керування в нетверезому стані та порушення правил маневрування. Ігор Бабич пообіцяв, що саме на ці порушення буде спрямована пильна увага поліцейських. Під час місячника збільшать кількість нарядів, що заступають на службу, особливо на стаціонарних постах. За необхідності до служби планують залучати підрозділи Національної гвардії.

Окрема проблема пов’язана з пасажирськими перевезеннями. Адже не секрет, що інколи технічний стан автобусів і маршруток не витримує жодної критики. А звідси і кількість аварій. «Якби люди знали, на чому ми їх возимо, то вони б ніколи в наш автобус не сіли», — якось по секрету зізнався знайомий водій. Та поломка автобуса чи маршрутки в дорозі — то ще не найстрашніше. Бо якщо до поганого технічного стану автобуса чи маршрутки додається ще й нехтування водієм Правил дорожнього руху — тоді й до біди недалеко. Та в ході місячника і цьому питанню обіцяють приділити сер?йозну увагу. Зокрема, як повідомляє департамент комунікації Національної поліції України, нині організовано співпрацю Національної поліції та Укртранс?інспекції. Будуть спільні наряди, завдання яких — проконтролювати технічний стан транспортних засобів та законність права перевезення. Безумовно, без допомоги людей, які користуються послугами перевізників, складно навести лад у цій галузі. Тож Ігор Бабич звертається з проханням до пасажирів не бути байдужими та повідомляти поліції про порушення Правил дорожнього руху водіями автобусів та маршрутних таксі.

Випив — за кермо не сідай!

Ще одна проблема — крадіжки автівок. З початку року в Україні зареєстровано 7527 злочинів, пов’язаних з незаконним заволодінням транспортними засобами. Ігор Бабич зауважив, що підрозділи превентивної діяльності спільно з патрульною поліцією та кримінальним розшуком працюватимуть на запобігання й розкриття таких злочинів.

Відповідальність за кермування «під мухою» нещодавно посилили, але змін на краще не видно. Фото Володимира ЗАЇКи

Особливу увагу правоохоронці обіцяють приділити й недопущенню керування транспортними засобами водіями «під градусом», адже ця категорія також цього року «відзначилася»: з вини нетверезих водіїв автомототранспорту кількість дорожньо-транспортних пригод збільшилася на 41,9%. Нещодавно відповідальність за цей вид порушень значно зросла, однак відчутних змін на краще поки що поліціянти не спостерігають. Проте сподіваються на зміну ситуації. Тим більше, що їх навчать відрізняти п’яного кермувальника від тверезого. Адже, як зауважують правоохоронці, для працівників поліції, яким надано право проведення огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, передбачені семінари-практикуми. Їх підготували фахівці державного підприємства «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій» МОЗ України. Безумовно, всі визначені заходи потрібні, однак тривожна статистика ДТП наводить на думку, що варто було б тривалість цього місячника продовжити на цілий рік. Щоб і водії не розслаблялися, і правоохоронці проводили відповідну роботу постійно. Втім, поліціянти обіцяють, що так і буде. Заступник начальника департаменту превентивної діяльності Іван Прохоренко зазначив, що превентивні заходи не будуть короткостроковими. Після офіційного завершення місячника та аналізу ситуації профілактична робота з безпеки на дорогах триватиме. Які будуть результати — покаже час. Хочеться сподіватися, що наші дороги стануть безпечнішими.