"Приватний «листоноша» в сільську місцевість не піде"

Олег ЧЕБАН
28 серпня 2012

ПРОГРЕС

Завдяки застосуванню нових технологій підвищилася  продуктивність праці поштовиків

На Вінниччині в роботі пошти сталися важливі події. Підписано меморандум про співпрацю між обласною державною адміністрацією та Українським державним підприємством поштового зв’язку щодо розвитку пошти в області. А в центрі обробки кореспонденції запрацювали нові технології, що уможливило прискорення надходжень періодичних видань до споживачів.

Меморандум про співпрацю підписують перший заступник генерального директора УДППЗ "Укрпошта" Володимир Гурков (ліворуч)
та заступник голови облдержадміністрації Роман Аксельрод.
Фото автора

Самі розробили програму

 Майже 10 тисяч примірників газет і журналів щодня потрапляє до рук сортувальниці Наталії Мурги. Аби погортати їх, у неї часу немає. З цеху обробки пошти періодичні видання, розфасовані у мішки, автомобілями доставляють по всій області — у понад 500 відділень зв’язку. Сортувальники працюють вночі, щоб люди своєчасно одержали кореспонденцію. Раніше майже все робили вручну. Брали контрольки, накладні, дивилися, чи збігається кількість, і лише потім бралися до сортування. Праця була забарлива, тому траплялися затримки з відвантаженням. Якісно змінилася ситуація з впровадженням автоматизованої системи.

 — Працювати стало легше і простіше. У комп’ютер вводимо індекс видання, на табло перед кожною «коміркою» висвічується цифра — скільки вкинути комплектів. Це заощаджує час, і тепер без затримки відправляємо автомобілі в райони, — пояснила сортувальниця.

 Перевагу нових технологій, за які виклали понад 250 тис. грн, також відчули працівники поштового зв’язку в глибинці та безпосередньо споживачі послуг. Специфікою пошти в області є те, що республіканські періодичні видання доставляють адресатам у день виходу їх з друку, тому більшість листонош іде на доставку після другої години дня. За сонця (взимку день короткий) вони не встигали усім рознести пошту. Варто знати, що за день листоноша проходить до 20 кілометрів.

— Для нас було важливим запровадити автоматизовану систему, — зазначила директор Вінницької дирекції УДППЗ «Укрпошта» Наталія Костюк. — Таким чином ми зекономили час на сортуванні, і листоноші на півгодини раніше починають доставляти пошту. Тепер уся кореспонденція надходить на місця своєчасно. Крім того, завдяки застосуванню нових технологій підвищилася продуктивність праці, а це дало змогу збільшити розмір середньої зарплати.

Вінницька дирекція ефективно працює над оптимізацією та механізацією виробничих процесів. Звідси — якісна та своєчасна обробка періодичних видань. Зі слів Наталії Костюк, позитивні зрушення відбуваються за підтримки генеральної дирекції підприємства «Укрпошта». Прагнення якісних змін у поштовій системі сприяє роботі вітчизняного підприємства, яке виробляє автоматизовану лінію. Подібні системи вже діють у кількох обласних центрах. Вінничани підійшли до застосування новинки творчо. Заводська програма передбачала спочатку обробку видань за передплатою, а потім тих, що надходять у роздрібну мережу. На сортування перших, аби вкластися у графік відправлення кореспонденції у відділення зв’язку, працівникам цеху відводилося лише півтори години. Цього виявилося замало. Тому спеціалісти філії самостійно розробили і запровадили програму, яка дає змогу одночасно сортувати і «за передплатою», і «вроздріб». Оскільки Вінниччина як аграрна область має одну з найбільших у країні кількість відділень зв’язку, довелося збільшити і кількість «коморок» (утримувачів мішків) на лінії. Тепер вона працює ефективно, що сприяє вчасному надходженню пошти до споживачів.

Працюватимуть разом

Під час зустрічі в облдержадміністрації перший заступник генерального директора УДППЗ «Укрпошта» Володимир Гурков назвав вінницьку філію однією з кращих. Він зауважив, що пошта як національний оператор наразі потребує  особливої уваги. Немає іншої організації в країні з такою кількістю відділень зв’язку, розгалуженою мережею та соціальною спрямованістю для населення.

«Наше підприємство присутнє в усіх куточках країни, в усіх селах. Комерційні структури, які приходять у цей сектор, воліють брати роботу, яка дає прибуток. Вони не відкриються у сільській місцевості, бо тоді їм треба нести соціальне навантаження. А ми гарантуємо доставку кореспонденції, пенсій тощо в будь-яку точку країни».

Справді, за непростих умов працює пошта, яка забезпечує важливу державну функцію. За словами заступника голови облдержадміністрації Романа Аксельрода, працівники «Укрпошти» надають населенню майже 50 видів послуг. Листоноші приносять людям не лише листи, пресу тощо, а й пенсії, соціальні виплати. І, мабуть, ще не скоро у кожному селі буде банкомат.

Щоб робота виконувалася комплексно та якісно, потрібна взаємодія виконавчої влади і органів місцевого самоврядування з держпідприємством «Укрпошта». Подекуди поштовим відділенням виставляють таку орендну плату, що «Укрпошта» змушена закривати їх. Або, наприклад, приміщення пошти традиційно розміщені у центрі населеного пункту. Дехто з сільських і міських голів вбачає у цьому ласий шматок: можна виставити будівлю на продаж, а пошту перевести хтозна-куди в інше приміщення. Таким обласна влада вже дала по руках.

— Кожен мешканець безпосередньо зацікавлений у доступності та якості роботи пошти. Меморандум, який ми щойно підписали, працюватиме на розвиток поштового зв’язку, — зауважив заступник голови облдержадміністрації Роман Аксельрод.

— Обов’язки сторін у документі виписані чітко. Але майже всі функції будемо виконувати спільно, бо завдання держави і пошти єдині, — зазначив перший заступник гендиректора Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» Володимир Гурков.

 Меморандум передбачає впровадження комплексу правових, організаційних та інших заходів, спрямованих на підвищення ефективності роботи поштового зв’язку в області. Пріоритетними напрямками співпраці є розвиток поштової мережі, розширення переліку надання послуг та поліпшення їхньої якості, зокрема, надання місцевими органами влади пільгових цін на оренду комунального майна для розміщення об’єктів поштового зв’язку, допомоги у реконструкції поштових відділень та встановленні нових поштових скриньок тощо. Таким чином зв’язок між місцевими органами влади та пошти зміцнюється, і це на користь населенню. Володимир Гурков зазначив, що сьогодні держава сприяє розвитку поштового зв’язку в країні. Відбувається оновлення автотранспорту, автоматизація, усі відділення зв’язку будуть повністю оснащені комп’ютерною технікою. За масштабами автоматизації національний оператор поштового зв’язку виходить у лідери європейського рівня. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua