" Проблеми соціального і медичного забезпечення ветеранів війни"

11 травня 2017

Законом України «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років» в Україні встановлено День пам’яті та примирення 8 травня. Таким чином, Україна розпочала нову традицію відзначення 8 та 9 травня в європейському дусі пам`яті та примирення з 2015-го року.

Країна гідно вшановує подвиг українського народу у Другій світовій війні, увічнює пам’ять про загиблих воїнів, жертв війни, воєнних злочинів, депортацій та злочинів проти людяності, скоєних у роки війни.

З Дня Перемоги над нацизмом у Другій cвітовій війні минуло вже 72 роки. Нині ветерани та учасники бойових дій – це громадяни поважного віку, які потребують допомоги як з боку уряду, так і уваги суспільства. З метою матеріальної підтримки учасників бойових дій, їх родичів та інвалідів війни урядом запроваджено виплату разової грошової допомоги до 5 травня (постанова Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2017 р. № 223 «Деякі питання виплати у 2017 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань»). Ветерани війни користуються також пільгами, визначеними у Законі України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Проте не завжди ці законодавчі норми виконуються на місцях, про що громадяни повідомляють на урядову «гарячу лінію».

За повідомленням управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, протягом 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 16 000 звернень, у тому числі чимало подяк органам виконавчої влади та місцевого самоврядування, від учасників війни та бойових дій, а також інвалідів Другої світової війни.

У період з початку 2017 року з цієї тематики зареєстровано майже 5 000 звернень. Найчастіше зверталися жителі столиці, Дніпропетровської, Донецької та Харківської областей. Основні питання, які заявники цієї категорії порушували у своїх зверненнях, стосувалися:

♦ соціального захисту населення, зокрема щодо надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, на проїзд у міському та міжміському транспорті, на медичні препарати, на тверде та інше побутове паливо, житлової субсидії, різних видів матеріальної та соціальної допомоги, встановлення статусу пільговика тощо;

♦ нарахування і перерахунку пенсії, а також її виплати;

♦ недоліків у галузі охорони здоров’я, в основному стосовно роботи закладів охорони здоров'я та дій медичного персоналу.

Заявник з міста Кропивницького, який є інвалідом Другої світової війни, повідомив на урядову «гарячу лінію», що його було госпіталізовано до відділення терапії міської лікарні № 3 зі скаргами на біль у шлунку. За словами чоловіка, у лікарні йому не надають належної медичної допомоги, лікар спілкується з ним некоректно. Прохання заявника – перевести його на лікування у відділення гастроентерології вищевказаної лікарні або у Кіровоградський обласний госпіталь для інвалідів війни. Після розгляду звернення Кропивницькою міською радою заявника госпіталізували у вищевказаний обласний госпіталь. Тож питання вирішене, у чому і переконались фахівці Центру під час зворотного зв’язку.

Житель міста Полтави, який є інвалідом війни, звернувся на урядову «гарячу лінію» з приводу отримання ліків на пільговій умові. Зазначає, що в Полтавській міській лікарні № 4 йому виписують рецепт на медичний препарат сіофор 850 для лікування цукрового діабету. Але у аптеці заявнику відмовляють у наданні даного препарату згідно з рецептом, натомість видають інший препарат мефарміл 1000, який коштує значно дешевше та не підходить заявнику, оскільки після його вживання стан погіршується. Після розгляду звернення Полтавською обласною радою чоловік отримав препарат сіофор 850, що було підтверджено зворотним зв`язком.

Мешканка з Херсону зі статусом учасника війни поскаржилася на урядову «гарячу лінію», що їй не нараховано субсидію, призначену в УПСЗН Суворовського р-ну. Це звернення фахівці Центру надіслали на розгляд Херсонської обласної державної адміністрації, після чого жінці надали субсидію, тож питання вирішено.

За період з 1 травня 2017 року по 7 травня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 35 451 дзвінок, а також 771 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua