""Сфера зовнішньої реклами - одна з найкорумпованіших""

27 жовтня 2010


Людмилою ДЕНИСЮК,
начальник Головного управління
з питань реклами КМДА

"Урядовий кур'єр" неодноразово порушував тему надмірного та хаотичного розміщення зовнішньої реклами у столиці України та її несмаку, особливо в історичному центрі міста. Про проблеми та новації у цій царині - розмова з начальником Головного управління з питань реклами КМДА Людмилою ДЕНИСЮК.

Мільйони з "мутної води"

- Людмило Всеволодівно, з липня ви опікуєтеся зовнішньою рекламою Києва, як оцінюєте її стан?

- Я поділяю стурбованість киян щодо надмірної і нічим не виправданої кількості білбордів і сітілайтів у столиці, їхній пістрявості та беззмістовності. Реклама зіпсувала історично-культурне, ландшафтне обличчя міста. Лише за приблизними підрахунками, у Києві встановлено майже 14 тис. рекламних конструкцій і 20 тис. - інформаційних вивісок. А це - майже 55 тис. кв. м. Однак питання не лише в цьому. За нашими оцінками, майже 26 тис. кв. м є незаконно встановленими. Тобто кошти за її розміщення потрапляють у чиїсь кишені, а не в столичний бюджет. Лише за І півріччя 2010 р. міська казна не отримала 50 млн грн. Гроші, що проходили через КП "Київреклама", використовувалися не за призначенням. Нині ці факти розслідує прокуратура. А можна було відремонтувати десятки ліфтів, обладнати кілька амбулаторій сімейного лікаря, придбати машини швидкої допомоги і налагодити краще харчування дітей у школах!

Хочу, щоб кияни зрозуміли: сфера зовнішньої реклами насправді одна з найкорумпованіших. Це занедбана, непрозора, сіра зона. Щоб навести лад і насправді змінити естетичне обличчя міста, треба докласти чимало зусиль і подолати опір горе-бізнесменів і "впливових" людей, які їх опікають і разом "ловлять рекламну рибку в мутній воді". Лише за два місяці роботи нам вдалося повернути до бюджету столиці понад 11 млн грн за незаконну рекламу.

- Отже, зовнішня реклама матиме інше обличчя і її стане у центрі столиці менше?

-Переконана: у центральній частині, місцях історичної та архітектурної цінності, зелених зонах її має бути обмаль. До речі, є рішення Київміськради ще 2006 р. щодо заборони видачі дозволів на розміщення реклами в межах історичної частини міста, але воно не виконується.

Ви запитаєте: обмаль - це скільки? Норм тут немає, кожна столиця сама обирає свої стандарти. Приміром, європейські столиці не дозволяють рекламі панувати над міським простором. Білборди мають бути уніфіковані за розміром, кольором, формою тощо. Думаю, міській рекламі не завадить увага Мінкультури. Адже ми видаємо дозволи, але не маємо права втручатися у форму та зміст. Тут прискіпливіше має працювати Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища КМДА, яке, за законом, погоджує дозвіл на розміщення рекламної конструкції. Не завадить дослухатися і до думки громадськості. Прозорість, зрозумілість, спрощення дозвільних процедур, видача дозволів за принципом "єдиного вікна" - ось що намагаюсь впровадити у роботі з представниками рекламного бізнесу.

Незаконні конструкції демонтують

- З чого почали наводити лад?

- З упорядкування нормативної бази. Зараз розроблені нові Типові правила (ТП) розміщення зовнішньої реклами. У них чинні норми приведені у відповідність до законодавства з питань будівництва, сучасної дозвільної системи; удосконалені процедури отримання дозволу, дії робочих органів у разі порушення порядку тощо. Проект ТП передано до Кабміну для опрацювання і затвердження. Крім того, встановлені нові диференційовані тарифи за 20 позиціями (залежно від площі, місця розташування, виду конструкції тощо).

Розроблений Порядок розміщення зовнішньої реклами в Києві спрощує процедуру отримання дозволів, зменшує кількість потрібних документів, конкретизує вимоги до соціальної реклами, мінімізує можливість корупційних схем. Усі ці документи погоджені із законослухняними операторами ринку, асоціаціями рекламного бізнесу. Разом з управлінням архітектури нам треба розробити і ухвалити ще один документ - класифікатор типових рекламних конструкцій. Це єдиний засіб боротьби з рекламними "монстрами" - конструкціями небачених розмірів і "наворотів", що найбільше обурюють киян. Одночасно треба швидко і якісно інвентаризувати рекламні поверхні, демонтувати незаконно встановленні численні "самозабудови".

Повірте, оператори ринку втомилися від безладу, недобросовісної конкуренції, а тому готові підтримати наші починання. Бізнесмени навіть погоджуються на скорочення кількості реклами. Але щоб воно було чесним і справедливим, щоб одні компанії не знищувалися заради процвітання інших, щоб кожна конструкція була легальною і працювала на наповнення бюджету. Існує світова практика, коли на кожну рекламну конструкцію монтується спеціальний штрих-код. Його наявність свідчить про легальну реєстрацію, відповідність усім нормам і правилам. Дослідити дані штрих-коду можна за допомогою супутника та спеціальних комп'ютерних програм. Зараз ми оголосили тендер на пошук компанії з інформаційних технологій, що впорається з таким завданням. Ми маємо з допомогою ділових асоціацій, міської влади очистити місто від незаконних конструкцій, облагородити його та отримати законні кошти за кожен квадратний метр реклами!

- Коли кияни побачать перші зміни? Та чи вдасться зробити місто шляхетним, лише демонтувавши незаконне?

- Думаю, через півроку сконцентрованої роботи відбудеться кардинальна зміна зовнішньої рекламно-інформаційної картини столиці.

Зрозуміло демонтажу замало. Саме тому започатковуємо пілотний проект на вул. Басейній. За ним шість найкращих рекламних компаній спроектують і встановлять показовий комплекс унікальних рекламних конструкцій. Наступною стане дорога в міжнародний аеропорт Бориспіль - своєрідна "візитівка" столиці. Не хотілося, щоб гості, які прилетять на Євро-2012, побачили "дрімучий" образ столиці. Соціальна реклама має посісти заслужене місце.

ДOСЬЄ "УК"

Людмила ДЕНИСЮК. Народилася 25 вересня 1956 р. у м. Біла Церква Київської області. Освіта вища. У 1979 р. закінчила Київський технологічний інститут легкої промисловості. у 1994 р. - Українську академію мистецтв. З 05.2006 по 04.2010 р. - заступник голови КМДА, з квітня по липень 2010 р. - радник міського голови Києва з питань підприємництва; з липня 2010 р. - начальник Головного управління з питань реклами КМДА.
 

Людмила ВОЛОДИМИРОВА,
для "Урядового кур'єра"



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua