Велику вибоїну на вулиці Трипільській, що у м. Сміла на Черкащині, дорожники недовго думаючи вирішили засипати цеглою та іншим будівельним сміттям. Відео «ремонтних» робіт розмістив у Фейсбуці місцевий житель Анатолій Репало. Як зазначає автор відео, жителі міста вже зверталися з приводу ремонту цієї дороги і до Президента України Петра Порошенка, і до Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана. Місцева влада відреагувала, і тут-таки почали «реконструкцію», проте не ту, на яку розраховували сміляни.
Шляхи на Черкащині одні з найгірших в Україні. Глибокі ями на проїжджій частині, розбиті узбіччя та непроїзні ділянки доріг уже не один рік шокують автомобілістів. Частина автошляхів роками не бачила жодних ремонтів, а водії гублять колеса. Особливо складна ситуація навесні, коли асфальт сходить разом зі снігом. Нині не тільки шляхи обласного, а й державного значення схожі на смугу перешкод. Приміром, дорогу від Черкас до магістралі Київ — Харків можна подолати, як стверджують автомобілісти, тільки узбіччям, рухаючись зі швидкістю пішохода. Так званий 13-й кілометр біля селища Шрамківка на Драбівщині — чудова натура для зйомок фільму-катастрофи.
Самостійно розв’язати проблему районам не під силу. Ось і на ремонт сумнозвісного 13-го кілометра потрібна кругленька сума, якої в районному бюджеті немає. Хоч в обласній службі автомобільних доріг стверджують, що відрізок Золотоноша — Драбів щодо ремонту цьогоріч — у десятці пріоритетних. Цього року на реконструкцію і ремонт доріг держава передбачила 63 мільйони гривень. Звісно, цього мало, тому, як пояснюють у службі автомобільних доріг, шляховики беруться за ті ділянки, які протягом кількох років оминали.
З настанням сприятливих погодних умов на автодорогах загального користування державного значення в області справді пожвавилися ліквідація аварійної ямковості, впорядкування узбіч. Обсяги роботи величезні. Уже зрозуміло, що передбачених коштів не вистачить. Тому служба автомобільних доріг попереджає: відремонтувати всі проблемні ділянки за рік не вдасться.
Як вважає експерт транспортної галузі, радник голови Укравтодору Олександр Кава, найбільш зруйновані дороги в Україні — на території Кіровоградської, Миколаївської й Черкаської областей, там, де сконцентроване потужне сільськогосподарське виробництво. За його словами, центральні області України мають найбільш зруйновану дорожню інфраструктуру.
— Проблема в тому, що там постійно курсують автомобілі з продукцією, і дуже часто вони перевантажені, — наголошує фахівець. — Саме тому й руйнуються дороги. У Європі штрафи за перевантажений автомобіль сягають доходу компанії за кілька місяців. У нас же безкарно перевантажують автомобіль удвічі-втричі. Розв’язати цю проблему можна зміною законодавства, підвищенням штрафів за те, що водій навантажив надто багато.
У Драбівському районі теж взялися шукати вихід зі складної ситуації. Тут за участі заступника голови облдержадміністрації Костянтина Омаргалієва та голови райдержадміністрації Івана Гайдая виробили план спільних дій місцевої влади, залучивши місцевих активістів. Значні руйнування дорожнього покриття тут спричинили перевантажені ваговози. Отож, як вважають і самі перевізники, потрібно посилити контроль за додержанням нормативів перевезень. Тут у великій нагоді міг би стати габаритно-ваговий комплекс. Однак такого немає. Єдиний в області пересувний комплекс для зважування великогабаритного транспорту розміщено поблизу Умані. Облдержадміністрація взялася допомогти придбати ваговий комплекс і розмістити його біля Золотоніського кільця, щоб краще контролювати перевізників районів Лівобережжя.
Доки триватимуть усі необхідні процедури, допомогти в контролі вантажоперевізників зголосилися самі місцеві активісти разом із водіями. За потреби ж послуги зі зважування може надати одне з місцевих підприємств.