"Що інколи приховують за знижками на продукти"

29 липня 2015

Про те, що якість і ціна харчових продуктів на українських полицях — поняття несумісні, знає чи не кожен покупець. А надто, коли продавці стимулюють попит чудодійними знижками. Однак покупець має замислитись, чи бува не обдурюють його. Адже в умовах зростання цін і зниження купівельної спроможності населення торговельні мережі отримують менше виручки. Але в гонитві за дисконтом ми часто забуваємо про безпеку і якість товарів.

Мораторій на перевірки бізнесу теж спровокував зловживання у деяких суб’єктів підприємницької діяльності, які, користуючись цією ситуацією, почали реалізовувати неякісну продукцію.

Так з початку року на урядовій «гарячій лінії» зафіксовано втричі більше (порівняно з аналогічним періодом минулого року) звернень щодо порушення прав споживачів під час реалізації продуктів харчування. Переважно люди нарікають на незадовільну якість хлібобулочних, м’ясних виробів, молочної продукції й алкогольних напоїв. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Івано-Франківської, Миколаївської, Полтавської і Кіровоградської областей.

Наприклад, заявник із села Сливиного Миколаївської області інформував, що в місцевому магазині продають неякісний хліб «Губернаторський». Та назва виробу з претензією на високий стандарт виявилася мильною бульбашкою. Вже наступного дня хліб черствів і був непридатним до вживання. А виною цьому — звичайна халатність продавців, які просто не проконтролювали дату виготовлення, коли отримували від постачальника та своєчасно не вилучили прострочений товар з полиці. Інспекція з питань захисту прав споживачів у Миколаївській області опрацювала звернення й повідомила, що факт реалізації неякісного хліба підтвердився. Вжито заходів, щоб до магазину надходила продукція належної якості.

Житель селища Якимівка Запорізької області просив перевірити продуктовий кіоск, який розташований на 24-му кілометрі автомобільної траси Харків — Сімферополь, де продають неякісну копчену рибу. Якимівська райдержадміністрація розглянула звернення й поінформувала, що направила відповідні запити до Азовського міжрайонного управління Держсанепідслужби та Радивонівського сільського голови щодо створення комісії з перевірки якості риби у цій торговельній точці.

А житель Миколаєва був незадоволений роботою місцевого супермаркету «АТБ», де продають зокрема зіпсовані варено-морожені креветки. Звернення опрацювала Інспекція з питань захисту прав споживачів у Миколаївській області. Заявнику повідомили, що інспекція надіслала запит до керівника супермаркету, щоб він надав пояснення щодо реалізації неякісного товару. За інформацією адміністрації магазину, креветки відправили в акредитовану лабораторію для дослідження.

Заявниця зі Слов’янська Донецької області поскаржилася на реалізацію простроченого вершкового масла у місцевому магазині «Свіжинина». Вона стверджує, що продукт має специфічний і неприємний смак. Жінка звернулась до продавців магазину з проханням замінити неякісний товар на інший або повернути гроші, проте отримала невмотивовану відмову. Звернення опрацювала Слов’янська міськрада, яка повідомила, що відділ торгівлі і захисту прав споживачів управління економічного і соціального розвитку міськради провів перевірку магазину, яка підтвердила факти реалізації неякісного масла. Заявниці повернули гроші.

Загалом за період із 20 по 26 липня на урядову «гарячу лінію» надійшло 33820 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 274 звернень.
0-800-507-309 — Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва.
+380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua
 

Катерина БРАТКО
для «Урядового кур’єра» 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua